Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara Pedersen - 25 augusti 2014 18:06

Företaget Undercover Color håller just nu på att utveckla ett nagellack som byter färg när det kommer i kontakt med en drogad drink.

Date rape-drugs har varit ett obehagligt fenomen i flera år och tanken med Undercover Colors nya lack är att kvinnor ska slippa oroa sig för att få i sig någon form av sådan drog när de är ute på krogen eller på en dejt. Genom att stoppa nageln i drinken och se om lacket ändrar färg kan man avslöja om drinken innehåller Rohypnol, Xanax eller GHB.

Undercover Color menar att lyckade tester har gjorts, men att det fortfarande är oklart när nagelacket väntas komma ut på marknaden.

Vad tycker ni, är anti rape-nagellacket en bra idé?


Artikel från veckorevyn.com

Jag tycker att detta vore en bra idé då jag oroar mig över sådant här de få gånger jag är ute. Jag litar inte ett dugg på människor när jag är ute och detta kan vara ett sett att minska övergrepp som är kopplat till droger i glasen. Detta tycker jag kan börja säljas.  

Av Sara Pedersen - 25 augusti 2014 17:30

Jag vet inte vad den kallas, vet inte om de finns att köpa men jag vet att det tydligen ska kunna gå att göra helt själv, att det ska finnas tuturials och att detta är en top to die for.   

 

Av Sara Pedersen - 25 augusti 2014 15:32

Melon och yoghurt blev dagens mellanmål och gott var det med!

Lätt, fräscht och mättande.   

 

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2014 20:15

Jag trodde aldrig att jag ens skulle överväga denna tanke men jag funderar på att köpa ett läppstift från YSL. Grejen är ju att de är så dyra! Jag menar, bara ett stift kostar mer än mina nya skor.

Men de ska tydligen vara riktigt bra och hålla riktigt länge, och de är helt gorgeous.   

Men jag antar att det visar sig i framtiden!

   

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2014 16:30

Nu var det länge sen som jag gjorde en hiss och diss så nu kommer det en sådan mee två punkter var och som vanligt så börjar jag med dissarna.   


Diss: Jaktbilder på Facebook.


Jag kan inte vara ensam med att bli äcklad av när personer stolt lägger upp bilder på sig själva och sjur som de precis skjutit ihjäl. De kanske är jättenöjda men de senaste tre som gjort det bland min vänlista har nu dolda inlägg. Det är osmakligt enligt mig och rent ut sagt vidrigt att visa upp kadaver i nyhetsflödet.

 

Diss: Peplumjackan.


Inte lika hemskt som peplumbyxorna men fortfarande hemskt. Vissa kanske avgudar denna modell men jag är inte så förtjust över att ha volanger på höfterna, de är väl markerade ändå.   


Hiss: Rawfood.


Alltså detta är så himla gott så det finns inte. Jag skulle nog inte klara av att äta det till 100 procent men jag kan absolut tänka mig att äta mer av det. Supergott, mättande och man mår toppen! Jag har ju både bakat och ätit mat som är rawfood och det är något som jag tänker fortsätta med, jag har till exempel nyss hittat ett recept på chokladkakor som är rawfood och det tänkte jag testa senare i veckan!



Hiss: Rea överallt.


Med höstkollektioner som kommer in så måste sommarplaggen ut vilket då innebär att det är rea överallt och då får man passa på! Men man får vara försiktig så att garderoben inte blir fullproppad med sommarkläder när de kyliga höstmorgnarna kommer.

       



Av Sara Pedersen - 24 augusti 2014 14:45

Nu har jag gått igenom alla bilder och har ett urval bilder att visa upp. Några har jag beskärt så det blir en blandning av storlekar.

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2014 13:33

Tårtan förtjänar faktiskt ett eget inlägg och det var nog helt allvarligt den godaste tårtan jag någonsin ätit.
Och den är helt fantastiskt vacker!
Plus att det var en hel våning med cupcakes, hihi.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards