Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2014 14:30

Jag beställde nyss hem två berlocker från tradera som jag tyckte var fina.   

Haha, jag tycker att det är roligare att sätta berlocker på bilnyckeln än att åka bil men dekorationer tycker jag är roligt.   Och om jag har riktig tur så kanske jag får paketet redan imorgon ( men det tror jag inte ) och så sitter det en glasspinne och en godisklubba där!

 

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2014 12:50

Dagens lunch  blev en omelett som bestod av mer grönsaker än ägg men det var något så otroligt gott!

I denna omelett är det; 1/2 grön chili, två nävar broccoli, två bitar soltorkade tomater, en halv färsk tomat, några nypor riven morot, några matskedar ärtor och 3 ägg.

Sen kryddade jag bara med salt och chilipulver.   

 

Av Sara Pedersen - 12 augusti 2014 20:45

Är detta ett skämt?

Jag läste tidigare idag om Ramlösa's sommarsmak Mojitea och blev verkligen jättesugen på att testa den men det verkar knappt som att den går att få tag på. Vad är detta?!

Är det någon som vet vart man kan få tag på denna flaska så att man inte behöver beställa den från nätet? Eller är Mojitea verkligen en no see?

 

Av Sara Pedersen - 12 augusti 2014 20:10

QVad gjorde du kolaget i? :-)

 

A - Jag gjorde mitt kollage ( veckans schema ) i ett onlineredigeringsprogram som heter pixlr. Det är gratis och påminner om Photoshop så det var ett program som jag kunde hantera. När kollaget/bilderna är färdiga så går det lätt att spara bilden på datorn.

Detta är ett program som jag verkligen kan rekommendera och det finns även en appversion till mobilen!   

 

Av Sara Pedersen - 12 augusti 2014 19:45

Denna smoothie är en riktig hälsoboost om jag inte har uppfattat alla ingredienser fel.

Till denna smoothie behöver du; en avokado, två - tre nävar spenatblad, en liten bit ingefära, ett ägg, 1 dl vatten och tre stora skedar med grekisk yoghurt.   

 

Av Sara Pedersen - 12 augusti 2014 19:04

Först och främst; latte macchiato med karamell är sjukt gott!

Jag hade det verkligen jättetrevligt med Nico idag. Vi köpte fika och drack karamellmacchiato, vågade varandras hår och jag fick till och med titta på Simpsons och Family Guy ( yay ). I love her so much och jag kommer att gå sönder när hon flyttar.. men som tur är så är det inte så jättelångt så att åka om man vill hälsa på.   

       

Av Sara Pedersen - 11 augusti 2014 22:34

Lite sent på dagen kanske men än är det måndag!

Så här ser mitt schema för veckan ut just nu och sen så får vi se om det blir ändringar.   

 

Av Sara Pedersen - 11 augusti 2014 19:41

Dagens inköp.

Hope you enjoy!

 Glöm inte att prenumerera!

https://www.youtube.com/channel/UCDQtuHjSkRjDFdetnmaUp3Q

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards