Alla inlägg under september 2014

Av Sara Pedersen - 23 september 2014 20:12

Det är när jag ser sådant här som jag önskar att jag hade tjockare hår.

Flätade bolluppsättningar är så snygga! De kan både ge ett ledigt och professionellt intryck och jag skulle älska att ha mitt hår såhär.   

   

Av Sara Pedersen - 23 september 2014 16:47

Energin tenderar att sjunka till bottnen när man kommer hem så ett mellanmål sitter inte alls fel då.
Kesoplättar med kvarg och färska jordgubbar är ett perfekt och mättande mellanmål.

Av Sara Pedersen - 21 september 2014 17:11

Denna tröja tycker jag verkligen var jättesöt.

Om ni som jag tycker att denna var helt underbar så finns den på bonprix.se för 199 kr.   

 

Av Sara Pedersen - 21 september 2014 15:26

Medan regnet öser ner så har jag stekt upp ett mindre lager med kesoplättar så att jag har till frukost under veckan samt sett klart hela sista säsongen av true blood, blev lite besviken på den om jag ska vara ärlig men man kan ju inte vara nöjd jämt.   Annars så har jag en småmysig eftermiddag med en massa film, filtar och tefyllda koppar. Och att höra hur regnet smattrar på fönsterrutan är inte helt fel det heller.   

   

Av Sara Pedersen - 20 september 2014 20:02

Smaskar på chokladdoppade jordgubbar och sitter klistrad framför true blood.

En lugn lördagskväll.   

   

Av Sara Pedersen - 20 september 2014 17:15

Ända sedan jag läste om dessa så har jag velat testa dessa. Bounce balls är helt naturliga och fyllda med nyttigheter.
De var nedsatta till halva priset så jag köpte en av varje sort som de hade och smakerna som jag har köpt cashew/pekan, mandel, spirulina/ginseng, fudge/walnut, peanut och coconut/macademia.
Det är verkligen något att se fram emot för de ska tydligen vara jättenyttiga och supergoda!

Av Sara Pedersen - 20 september 2014 16:36

De har rea på hud och kroppsboden just nu på bland annat Victoria's secret produkter och då passade jag på att köpa en body mist som jag tyckte luktade gott.
Sensual Blush blev det då plus flera stycken proteinbollar från Bounce som även de var på rea. Sjukt nöjd!

Av Sara Pedersen - 20 september 2014 15:30

Jag lyckades inte sova sålänge som jag velat idag och utnyttjade tiden med att baka kakor på morgonen. Jag gjorde då chokladkakor med ett lite spännande recept. Det är raw food inspirerad och nästan helt veganska. Konsistensen är som en fastare kladdkaka och har en kryddig eftersmak.   

Så här gör ni för att få ca 15 st Black bean chocolate chili cookies:


Sätt ugnen på 175 grader. Blanda 2 msk chiafrön eller linfrön, 3/4 dl lönnsirap eller honung och 1/2 tsk vaniljpulver. Låt stå. Mixa 2 dl kokta svarta bönor, 2 msk kokosolja, 3/4 dl kakao och 1/2 tsk kajennpeppar med stavmixer. Rör ner chiablandningen. Tillsätt 3/4 dl hackad mörk choklad och 1/2  dl torkade bär ( jag använde gojibär och blåbär ). Klicka ut smeten på en bakpappersklädd plåt. Strö över flingsalt. Grädda i ugnen i ca 20 minuter och förvara kakorna sedan övertäckta i kyl.

 

Ovido - Quiz & Flashcards