Alla inlägg under oktober 2014

Av Sara Pedersen - 31 oktober 2014 06:59

Woop woop!

Av Sara Pedersen - 30 oktober 2014 22:14

Då jag har fredagsfikat imorgon så passade jag på att göra i ordning halloweencupcakesen.
Så här har ni chokladcupcakes med bubbelgumsfrosting och ätbara insekter!
Maskarna, spindlarna och skalbaggarna är gjorda i marsipan.   


Till ca 8 st.

 

75 g smör

1/2 tsk vaniljsocker

1 dl vatten

1 1/2 dl mjölk

1 ägg

3 dl mjöl

1 dl kakao

2 tsk bakpulver

2 dl strösocker


Frosting

Jag fuskade faktisk med denna frosting och använde en bakmix för själva frostingen och tillsatte bara någon droppe med bubbelgumsessens ( går att köpa på lyckasmedmat.se )


Gör så här

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och tillsätt vaniljpulvret, vattnet, mjölken, och ägget.

Rör om och blanda i de torra ingredienserna, mjölet, kakao, bakpulvret och sockret.

Vispa ihop allt till en slät smet.

Fyll muffinsformarna till 2/ 3 delar och grädda mitten av ugnen i ca 15 – 20 minuter. 

Låt svalna och garnera med frosting och marsipanmaskar och insekter.

Av Sara Pedersen - 30 oktober 2014 20:07

Torsdag kväll och jag taggar för en riktigt varm dusch och förmodligen en ganska tidig hopp i säng för jg är gansla så trött om jag ska vara ärlig. 

Under kvällen så har jag iallafall bakat och tagit en halvlång kvällspromenad innan jag fick i mig lite mat. Imorgon så är det äntligen fredag och sen blir det shopping under lördagen, lovely!

Bilden här nedanför är inte lika peppig, ser helt död ut. 

 

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2014 21:23

 

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2014 21:17

 

Av Sara Pedersen - 29 oktober 2014 21:02

Idag kom äntligen klänningen som jag beställde förra veckan!

Den är verkligen jättemjuk, faller fint och jag blev positivt överraskad när det visade sig att spetsen är täckt med guldglitter! 

Detta blir verkligen en perfekt julklänning.   

 

Av Sara Pedersen - 28 oktober 2014 19:38

Efter fler månader isär så träffade jag äntligen Jonte och Sandra igen och jag har nog inte insett hur mycket som jag saknat dem fören idag. Vi hade så roligt under eftermiddagen, tog en fika, pratade och skrattade massor. Det var faktiskt lite jobbigt att säga hej då, jag hade kunnat stått och kramats hela natten.   

 

Av Sara Pedersen - 27 oktober 2014 20:00

Idag har det sannerligen varit lite halvt kaotiskt både praktiskt och i mitt huvud med otroligt många tankar som snurrar men jag tror nog att jag fått rätsida på det mesta.   

Måndagen är iallafall över och det är ett steg närmare helgen och då ska jag shoppa lite förnödenheter. Jag behöver inte köpa en ny vinterjacka som jag först tänkt för jag kommer att få en vinterjacka i julklapp som jag fick välja igår ( om jag inte fryser ihjäl innan dess ) men lite annat har jag siktat in mig på som till exempel leggins och tjockare tröjor.    

 

Ovido - Quiz & Flashcards