Alla inlägg under oktober 2014

Av Sara Pedersen - 19 oktober 2014 16:01

Är det någon som är sugen att se Annabelle med mig?   

Av Sara Pedersen - 19 oktober 2014 15:35

 

Av Sara Pedersen - 18 oktober 2014 14:15

Igår så var jag ute med några av mina kollegor från praktiken och vi firade en födelsedag och hade det riktigt roligt.   Lite bowling, middag på Oleary's, dans på klubb, en massa goda drinkar och ett otroligt trevligt sällskap! Efter midnatt så började verkligen klubben bli knökfull med folk och telefonens batteri närmade sig noll så strax innan kl 1 så åkte jag hem och somnade ungefär en timme senare.

Detta måste verkligen göras om!   

        

Av Sara Pedersen - 16 oktober 2014 20:32

Torsdag kväll och tröttheten kommer smygandes. Idag så var jag på praktiken igen och har halvt stressat sönder på grund av blanketter till försäkringskassan som tydligen skulle in i när jag blev sjuk ( och som vanligt så har jag inte alls blivit informerad om detta ) så jag blir eventuellt utan "lön" denna månad.
Men jaja, stress har aldrig hjälpt någon så det gäller att försöka att andas och låtsas som att klumpen i magen inte finns.
Annars så har jag haft en toppendag och imorgon kommer der att bli ännu bättre!
Men först så blit det nog tidigt i säng så att jag verkligen får sova ut.

Av Sara Pedersen - 15 oktober 2014 19:30

Om jag bara visste vilken ringstorlek som jag har så hade jag nog beställt hem denna direkt för jag tycker att den är sjukt fin! 

Denna ring heter Belty och finns i tre färger ( blå, rosa och brun ) på bonprix.se för 119 kr.   

Dock så ska jg försöka att minska på mina små impulsköp då jag tänkte spara ihop pengar till en digital- eller systemkamera så att jag kan ta lite bättre bilder både till bloggen och för minnen.   

Av Sara Pedersen - 15 oktober 2014 17:45

Här har ni ett supergott recept för er som älskar stekta bananer eller bara vill ha ett gott, mättande och nyttigt mellanmål!   

Det enda som ni behöver är 2 bananer, 3 ägg och lite honung. Mosa bananerna noga och blanda ner ägg och honung.

Dessa smakar precis som stekta bananer fast utan råsockret vilket gör dessa lite nyttigare och ägg gör dem mer proteinrika.


Och här kommer några tips som gör att ni får de perfekta bananpannkakorna!

1. Ha alltid stekflott i stekpannan ( oliv, raps eller kokosolja skulle jag rekommendera ) för om de fastnar i pappan så blir det bara mos.

2. Stek på medelvärme för om du bränner pannkakorna så smakar det bara äckligt. De ska vara gyllenbruna.

3. Ät dem medans de är varma för då är de godast.

 

Av Sara Pedersen - 15 oktober 2014 15:15

x Jag verkligen hatar när folk bara antar saker om mig utan att kolla upp fakta först.


x När jag är sjuk så tittar jag helst på tecknad film.


x Jag tar inte så många bilder på mig själv då jag upplever att jag har lite hängande ögonlock och ser väldigt trött ut.


x Jag tröttnar väldigt fort på mina kläder.


x Jag tycker verkligen inte om när det är hela fruktbitar i drinkar.


x Jag har aldrig blivit bjuden på en Halloweenfest.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards