Alla inlägg under oktober 2014

Av Sara Pedersen - 11 oktober 2014 17:51

En lite flummigare video då jag verkligen var sjukt trött när jag spelade in den.  

Av Sara Pedersen - 11 oktober 2014 16:13

Då jag hade ett ärende på apoteket idag så passade jag på att ta mig en kik på pickaboo och fylla på mitt lager med ansiktsmasker. Jag tänkte även testa ett läppglans som jag tyckte hade en fin färg samt ett svart, glittrigt nagellack. 

 

Av Sara Pedersen - 11 oktober 2014 00:34

Under kvällen så har jag varit på månadens kortkväll och har haft det jättetrevligt med mamma, mormor och moster. Det är skönt med dessa kvällar med kvalitetstid och känna att man verkligen kan få koppla av.
Tacos och äppelkaka fyller nu magen och det blev till och med en paraplydrink denna oktoberkväll.   

Av Sara Pedersen - 10 oktober 2014 17:33

 

Av Sara Pedersen - 9 oktober 2014 20:15

Torsdag kväll och snart fredag!

Idg har det verkligen varit fullt upp och som vanligt så känner man sig som jag vet vad... jag är bara så trött hela tiden men samtidigt så känns det sjukt bra också då man vet att man verkligen jobbat hårt!    Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag inte längtar till helgen för det gör jag verkligen. Att vakna halv sju på morgonen och kunna vända sig och somna om lockar väldigt mycket när klockan ringer och det är mörkt och regnigt ute. Hösten kom alldeles för fort!

Här har ni dagens outfit! Svarta tights, mammas tröja och mitt halsband med isblå och mintgröna blommor.

 

Av Sara Pedersen - 9 oktober 2014 19:02

Nu vill jag nästan ge mig själv en klapp på axeln för att jag faktiskt tänkte steget längre och fyndade en produkt som jag verkligen ville ha men som vanligtvis är väldigt dyr.

Det som jag äntligen har i min ägo då är en Tender Care-salva från Oriflame med kokosdoft, helt amazing!   De här är verkligen superbra och jag fick den för mindre än halva priset. 

I helgen så kommer jag nog att spela in en haulvideo med mina inköp från de senaste veckorna och eventuellt ett videoinlägg med som då kommer upp nästa vecka.   

    

Av Sara Pedersen - 8 oktober 2014 19:09

     

Av Sara Pedersen - 7 oktober 2014 19:45

Efter många tappra försök att hitta saker att hissa i min vardag så ger jag upp lite halvt och ger er en lista med bara dissar. Det har jag gjort föut och efter Clara Henrys underbara ¨i röva idag¨ video så känns det heeelt okej!

Let us hate!   


#1 Först av allt som verkligen retar gallfeber på mig är att tangenten A har hängt sig på min dator vilket gör att den i princip inte tar alls när jag trycker på den och det blir nästan tangentbordsmisshandel när jag ska skriva. DISS FÖR DET!


#2 Cake pops... kan inte denna trend bara dö ut och försvinna från jordens yta. Jag tycker att cke pops ( exempel på mitt tngentproblem...) CAKE POPS är äckligt och sjukt tråkigt. Jag har aldrig gillat dem då sockerkaka är det tråkigaste bakverket som finns och det smakar inte bättre bara för att du sätter den på en pinne och glaserar den.


#3 Alla som lägger ut bilder på sin respektive och skriver ¨ xxx vet sin rätta plats¨. Det blir faktiskt mer och mer vanligt att tjejer lägger ut bilder på sina pojkvänner som står och lagar mat och skriver att ¨de vet sin rätta plats¨. Hade det varit tvärt om och en kille skrivit det så hade han automatiskt blivit stämplad som ett sexistiskt svin MEN är det inte lika kränkande att en tjej skriver så om en kille?

Att uttrycka sig så blir fel i det man vill få fram och om vi någonsin ska få bort könsindelningar ( i köket i detta fall ) så måste vi sluta med att få matlagning att framstå som en förnedring och det gäller BÅDA KÖNEN.

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards