Alla inlägg under december 2014

Av Sara Pedersen - 31 december 2014 15:00

NYÅRSAFTON!! 

Wow vad detta år har gått fort, det är helt sjukt! Såklart så måste vi ha en återblick, eller hur?!

VAD HÄNDE UNDER 2014?


I Januari så gjorde jag inte så mycket spännande om jag tänker efter. Jag beställde min studentmössa, pluggade körkortsteori och jag började med att gymma. Gymmet slutade jag ju gå till i somras för att jag ledsnade ur på att det var så mycket folk hela tiden och sen så var det mysigare att ta en fika med kompisarna än att svettas bland en massa folk.   


Februari, it's my birthday! Och såsom det ser ut så blir det svårt att toppa fikabordet som jag satte ihop i år, hihi. Men kakorna var en riktig hitt! Sen var resten av februari faktiskt väldigt händelselös förutom att jag fotograferade en massa. 


Mars månad och höjdpunkten då ( eller det som lades ned mest tid på ) var när vi arrangerade Musikens dag, hade spelningar och sen att vi sedan hade hand om hela spektaklet. Sen så var jag ju på halkbanan och körde bil och det var superroligt!   


April, april består av påsktårta, vi har en spelning i skolan, jag dricker nog en års ranson av iskaffe och låt inte glömma dansens dag! Nu börjar det bli mycket som ska göras i skolan inför slutprojekten och studenten så klart.


Maj är månaden då något underbart hände i vår familj. Vi åkte ner till Ullared men det var inte varuhuset som var höjdpunkten utan det var vårt lille hjärta, Cozmo. idag så är han strax över 9 månader och familjens ögonsten.   


I Juni tog jag studenten och det var så overkligt ( det är det fortfarande ) att veta att skolan var över om man nu inte skulle läsa visare såklart.   Men det var verkligen helt underbart att dela den upplevelsen med mina klasskamrater trots att turen med flaket blev en mardrömsresa för mina njurar. Studenten var verkligen minnesvärd.   

Sen att jag låg på operationsbordet och tog bort en massa födelsemärken är en helt annan sak. 


Juli var en UNDERBAR månad. Jag tog körkort (    ) , Elin kom på besök, jag hade en massa mysdagar med Nico. Familjen var till Öregrund på en minisemsemester, gick på loppmarknad, åt jättegod mat och Cozmo fick för första gången bada i havet.


I Augusti så var det bröllop och trots att det regnade hela dagen så var det riktigt trevligt. Och alla var så otroligt fina i kostym och vackra klänningar.

 


Min praktik började i september och det var min första aktivitet efter studenten, spännande, spännande! Det var i september som bloggkvalitén började att gå ner men så blir det när man jobbar och sliter.   


Oktober bestod av jobb och jobb och jobb och det som stod ut lite grann från min vardag var nog när jag hade fikat vid halloween och jag fick så mycket beröm för mina cupcakes. Komplimanger är nog det bästa som finns.   


November.. mer jobb... inte den mest händelserika månaden på mitt år om man säger så ( det ser man även på hur antalet inlägg sjunker ).

     


Nu i december så har det hänt mer. Min praktik ledde till jobb, jag var på julbord, fick spendera tid med mina nära och kära och fira en supermysig jul. 

   


Nu taggar vi inför 2015!

             

Av Sara Pedersen - 30 december 2014 19:22

Beskriv året med tre ord.

Snabbt, lärorikt och bergochdalbana.


Vilka sånger kommer att påminna dig om 2014?

Nu är det ju så att jag är sjukt dålig på låtar och vilka år som de spelades och jag är en sådan som hittar en låt, blir förälskad i den och sen spelar den tills det att jag hatar den. Men om jag ska säga en låt så blir det nog En Bögigare Jul, så rolig!


Har du varit gladare eller ledsnare det här året jämfört med förra?

Jag har absolut varit gladare!



Vart reste du under 2014?

Ingenstans och Ingenvart och det tycker jag är jättesynd! Jag blev nog lite bortskämd under förra året när jag fick chansen att resa utomlands 2 gånger.



Årets bästa köp?

Det måste vara min bäddmadrass. Tro det eller ej men jag har världens skönaste säng. Eller var det förra året? Det var det nog.... Då är årets bästa köp Cozmo!

 

 


Har du blivit bättre på något under året?

Jag har blivit mycket mer utåtriktad och pratar mycket lättare med människor och det är riktigt stort för mig


Vad var din största tabbe 2014?

Hmm... att jag inte sökte till högskolan nu till vårterminen. Det är något som jag verkligen ångrar just nu, jag hade gärna velat studera turism under våren nu och träffat lite nytt folk nu efter att ha jobbat under hösten och vintern. ångrar även otroligt mycket att jag inte gick på balen bara för att ingen ville gå med mig.. hade jag försökt mer så hade jag säker kunnat hitta någon som ville gå med mig.


Gjorde du något under 2014 som du aldrig gjort förut?

Massvis. Jag tog studenten, körkort, fick mitt första jobb... och är nu arbetslös igen.   


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Alltså... den händelse som jag vet att jag var så jävla lycklig av var kick of festen under studentveckan. Jag hade det så himla roligt så det var inte sant.


Vem har du spenderat mest tid med?

Mig själv. Jag önskar verkligen att jag kunde säga mina vänner men jag tycker att vi fått alldeles för lite tid tillsammans i år för att jag ska kunna säga det.

 


Höll du några av dina nyårslöften?

Haha, nej, jag tror inte att jag höll ett enda.


Har något varit en besvikelse under året?

Oja, alla fester ( förutom under studentveckan ) och alla evenemang som jag varit på har bara gjort mig ledsen utan att jag riktigt vet varför. Har bara velat åka därifrån för att jag ständigt känt mig utanför. Midsommar, själva studenten, de olika festerna som vi haft här hemma.. nej, usch säger jag bara.


Vad spenderade du mest pengar på under året?

Helt klart mitt körkort. Det är inte billiga grejer det...


Vad är din största framgång på jobbet 2014?

Att jag blev anställd efter min absolut första intervju, det var så overkligt för jag var verkligen beredd på att gå på många intervjuer innan jag fick komma till en arbetsplats.


Största framgångar på det privata planet?

Ursäkta att jag är tjatig men att jag tog körkort, helt klart!

 


Vem saknade du?

Alla mina vänner som har flyttat.


Vad önskar du att du gjort mer?

Att jag vågat mer. Vågat mer av allt!


Vad tänker du göra annorlunda till nästa år?

Haha, våga mer såklart. Jag vill inte titta tillbaka nästa år och ångra saker som jag aldrig vågade satsa på.


Är det något som du vill uppleva nästa år som du inte fick göra i år?

Jag vill känna kärlek igen. Jag vill träffa någon och få fjärilar i magen och känna mig speciell. Om jag ska vara ärlig så har jag känt mig väldigt ensam i år.


Vad har du för förväntningar på 2015?

Åh, Kärlek, resor och helt uppfyllt av glädje! 

 

Nu kan 2015 få komma för 2014 har inget mer att ge mig.

   

Av Sara Pedersen - 28 december 2014 19:51

Hallå världen! 

Vårt internet har varit helt bort sen igår kväll och min surf är slut på mobilen så uppdatering har faktiskt varit helt omöjligt för mig. 

Så istället så har jag spelat in en video, sovit massvis, ätit sushi och försökt att koppla av med en ansiktsmask. Hur har eran söndag varit?    


Ikväll blir det nog tidigt i säng för jag är väldigt trött nu efter jul och jag jobbar det tidiga passet imorgon.

Av Sara Pedersen - 27 december 2014 20:20

Idag så var vi på mellandagsrea och det var faktiskt rätt så fruktansvärt om jag ska vara ärlig. Fullproppat med folk, knappt några parkeringar alls, barnvagnar överallt, skrikande barn, människor som rotar och sliter i plaggen i reahögarna.... Ja, ni förstår poängen men jag lyckades med att hitta några saker iallafall och ni får se vad det blev i en video sen. Om den kommer upp imorgon eller senare nästa vecka vet jag inte än.
Något som jag passade på att göra innan jag testade lite kläder idag var att ta en bättre bild på min nya jacka, visst är den fin! Jag älskar den!

Av Sara Pedersen - 27 december 2014 19:15

Här är 7 saker som gör mig glad!   


Varma bad

 

Ben&Jerry's

 

Skräckfilm

 

Gott te

 

Stränder

 

Cupcakes

 

Victoria's secret produkter

 

ATM

Av Sara Pedersen - 26 december 2014 17:30

Just nu så sitter jag och tittar på Ghost Adventures och dricker lite Aloe Vera dryck ( vilket fungerar jättebra när man har bränt sig på tungan av en alltför varm sås ) i väntan på att vi ska få besökare på middag.   

Det har verkligen varit fullt upp här under julen med nya gäster och mat varge dag. Inte konstigt att så många börjar med att träna efter nyår. På tal om det så är det kanske dags att börja spåna på nyårslöften? Eller så kanske man ska strunta i det i år och bara göra det bästa jag kan av året istället.   

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards