Alla inlägg under januari 2015

Av Sara Pedersen - 31 januari 2015 16:36

Jag har blivit halvt förälskad i en klänning och jag har två alternativ utöver att sy upp den ( vilket jag inte vet hur man gör ) och det är att magiskt växa över en dm eller lära mig att få i höga klackar och denna klänning vore kanske värt det för att den är helt adorable!

Ljusblå, lång, halterneck och är öppen över hela ryggen.

Men bortsett från att jag är alldeles för kort för klänningen så finns den inte heller i min storlek.. nelly har sjukt fina kläder men jag kommer inte i några av de storlekar som är ensiffriga. Jättebra för självförtroendet! Not...

But still, it's a lovely dress! 

   

Av Sara Pedersen - 31 januari 2015 13:29

Minishoppingrundan blev inställd på grund av att snön vräker ner så istället så har jag en liten spadag med mig själv.
Jag har testat en ny ansiksmask med gurka och äpple och mitt första intryck är att den fungerar väldigt bra! Den luktar dock som äppeltvål men den gjorde mitt ansikte jättemjukt och den är grön! Yay.
Nu blir det något avsnitt av Castle och kanske en kopp te.. eller kanske till och med en chailatte... mums!

Av Sara Pedersen - 31 januari 2015 11:17



 

Av Sara Pedersen - 30 januari 2015 19:15

Jag ville vara snäll och överraska med mat till familjen när de kom hem idag så jag tog hand om lite saker som låg i kylskåpet. Nu var det ju bara Tobbe som åt något för att han varit hemma idag men han sa att det var gott iallafall.   


Nu kan inte jag skriva i portioner för jag är verkligen sämst på att måtta upp sådant så till min enkla korvgryta på X antal portioner behöver ni.


1 gul lök

1 falukorv

2 morötter

2 små palsternackor

2-3 dl creme fraich

Mjölk

salt & peppar

( redning )


Spagetti


Gör så här!

Hacka löken smått och stek den i en såspanna så att den blir mjuk. Skär korven i bitar/stänger och lägg ner dem i pannan. Riv morötterna och palsternackan och rör även ner dem. Stek tills grönsakerna börjat mjukna och korven fått lite stekyta, tillsätt sedan creme fraiche.

Häll i mjölk och rör ihop allt till en gryta och låt sjuda. Om den blir för lös så red försiktigt med vatten och potatismjöl eller slå i mer mjölk om den är för tjock. Salta och peppra efter smak.

Koka upp vatten i en annan kastrull, salta vattnet och koka spagettin i 5- 8 minuter.

   

Av Sara Pedersen - 30 januari 2015 18:24

Om my... inatt så får jag nog svårt att sova... lade mig på sängen vid tre efter att ha gjort mat och vaknade vid halv sex, helt sjukt!   

Jag som äntligen fått bukt på min dygnsrytm... Vilken sömntuta jag är.   

Men jaja, det går inte att göra något åt det nu. Annars så har jag haft en toppendag med mycket att göra runt omkring och det är kul att ha saker att göra. Imorgon så ska jag iväg till Avesta en snabbis och på söndag så ska jag nog börja baka lite, så roligt! Jag ser faktiskt fram emot min födelsedag i år, men inte för presenternas skull ( nu kommer jag ju inte att få presenter från min familj ) utan för att jag ska få baka massvis med grejer!.   Så jag får se till att inte sova bort dagarna framöver.   

 

Av Sara Pedersen - 30 januari 2015 12:10

Hello lovelys!

Idag har jag faktiskt varit riktigt effektiv på förmiddagen! Jag gick upp strax efter nio och gav Cozmo mat, passade på att städa lite, gick sedan ut med Cozmo på en promenad, tog hand om disken och gjorde mig en riktigt god smoothie.

Denna smoothie är fullproppad med nyttigheter och protien!

Till en mellanstort latteglas med smoothie behöver du:


1 liten banan

1 avokado

Spenatblad

Ris och hasselnötsdryck


Mixa allt och drick!

Supergod blev den faktiskt, en perfekt ballans mellan avokadon, bananen och hasselnötsdrycken. Den är söt i smaken och mättande så det är en utmärkt frukost!

 

Av Sara Pedersen - 29 januari 2015 21:00

Ikväll blir det nog tidigt i säng, är helt slut efter att ha varit på förskolan hela dagen och somnar snart sittandes i soffan. Det är askul men det är verkligen fullt upp, det är så att man önskar att man kunde få sova middag med de minsta barnen.   

Imorgon är jag ledig och är jättesugen på att laga eller baka något gott så vi får se om det blir något spännande under dagen!

Nu ska jag gå ut med hunden, ta mig en dusch och krypa ner i sängen för en lång natts sömn.

 

Av Sara Pedersen - 29 januari 2015 20:37



 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards