Alla inlägg under januari 2015

Av Sara Pedersen - 23 januari 2015 18:29

Hej allihopa! Nu är det fredag igen, härligt va?

Idag har jag vikarierat under eftermiddagen och ska även göra det på tisdag och det är så roligt trots att jag är lite desorienterad än.

Tidigare idag blev det inte många knop. Såg någon disk av dexter, drack en aloe vera med grapefrukt och åt mitt sista naturgodis. Det är ju extrapris på det denna vecka på hemköp så vi får se om jag kanske köper en burk till.   

 

Av Sara Pedersen - 22 januari 2015 19:43

Jag vet inte om jag ska älska eller hata de här skorna. Jag älskar färgen men kan inte avgöra om det var snyggt med stenarna eller inte. Till rätt kläder så är de säkert sjukt fina, tänkte mig kanske en kortare vit klänning, ett bälte i midjan och riktigt vågigt hår... lite smycken.. Ja, kanske?

Till rätt outfit så skulle de nog vara väldigt fina eller vad tror ni?   

    

Av Sara Pedersen - 21 januari 2015 21:40

Detta är perfekt för brunch kan jag lova! Enkelt var det med endast 6 ingredienser.   

Till en kycklingtortilla behöver du:


2 tortillabröd

Röd pesto

1/4 gul lök

Kycklingpålägg eller tunt skuren kyckling

Ost

Ruccola


Tillbehör

 

Avokado

( Vitlök )

 

Gör såhär!

 

Gör detta på båda bröden.

Bred ut den röda peston över bröden i ett tunt lager så att det blir lite smak. Hacka löken smått och strö ut dem, lägg ut kyckling och lägg någon skiva ost över. Lägg på ruccolan och lägg ihop quesadillan.

Stek tills du fått en fin och krispig yta på bröden och skär dem i fyra bitar med en pizzaskärare eller med en kniv.

Mosa en avokado med en gaffel och ha i färsk eller torkad vitlök om du vill.

Enjoy!

Tips!

1. Var försiktig med peston då den är väldigt stark i smaken. Vi vill inte att den ska ta över. Oljan från peston kommer att sugas upp i brödet så det kommer att smaka av bara en liten dosering.

2. Quesasillan ska stekas på hög värme men akta så att du inte bränner brödet. 

Av Sara Pedersen - 21 januari 2015 19:45

Ännu en mysdag, kan det bli bättre?

Dagens uppsåt med Nico blev då bland annat varm choklad med grädde och marshmallows, en långpromenad med Cozmo och så gjorde vi minidonuts!   

Vi är väldigt husliga vi två, förra gången vi sågs så gjorde vi till exempel korv stroganoff från grunden och någon gång innan det så gjorde vi tacotårta. Vi är duktiga tycker jag!   

Det är så roligt när vi träffas och jag längtar till nästa gång!    

 


Av Sara Pedersen - 21 januari 2015 19:12

Du har…..


(  ) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En locktång
(  ) Designparfym
(  ) Foundation över 200 kr
(x) Ögonfransböjare
(x) Olika borttagningsmedel
(x ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(x) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
(x) Bodybutter
(x) Bodylotion
(  ) Parfym över 300 kr
(  ) Fixade naglar


Summa = 9


Du …

(  ) Använder locktång/plattång varje dag
(  ) Använder fondation varje dag
(  ) Använder mascara varje dag
(  ) Använder kajal varje dag
(x) Använder läppglans varje dag
(x) Använder bodybutter varje dag ( varierar mellan body butter och body lotion så det blir en poäng tillsammans)
(x) Använder bodylotion varje dag
(  ) Använder ansiktsrengöring varje dag
(  ) Använder hårinpackning varje dag
(  ) Använder hårspray varje dag
(  ) Tränar på gym
(  ) Klipper dig varannan/varje månad


Summa = 2

 

Du har…

(  ) Tonat håret
(x) Färgat håret
(  ) Hårförlängning
(x) Piercat dig ( har växt ihop så räknas inte )
(  ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen ( men har växt ihop så räknas inte )


Summa = 1

 

Totalt: 12

 


0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.
10-15 Naturlig men mån om sitt utseende!
15-20 Tona ner lite va…
20- 25 Hälften plast, hälften människa.
25-30 Barbiedocka. Bara plast.

  

Det låter väldigt korrekt tycker jag! Jag använder långt ifrån alla ptodukter och smink jag har varje dag men jag är absolut mån om mitt utseende.   

Listan hittade jag på kissies.se


Av Sara Pedersen - 20 januari 2015 22:46

Jag hade tänkt göra en rensning i mitt vitrinskåp för att jag ska kunna få plats med saker som jag faktiskt vill ha och inte gammalt porslin som jag ärvt och inte kan slänga bort.

Och vad jag vill ha är tekoppar. Stora tekoppar!

Jag hittade några tekoppar idag som jag ville ha men bestämde att det fick vänta till en annan gång men jag kan alltid drömma.   

Här är några tekoppar som jag tycker är sjukt fina!

 

Av Sara Pedersen - 20 januari 2015 20:39

Idag blev en superrolig dag tillsammans med Nico och vi har shoppat järnet! Har nu många kassar på rummet och jag ska verkligen försöka att spela in en haul inom de närmaste dagarna, helst imorgon egentligen men då är jag uppbokad för ytterligare en mysdag.   

Efter många timmar fram och tillbaka i butikerna så tog vi som vanligt en fika innan vi begav oss hemåt igen och jag ångrade mig så mycket att jag inte tog en kopp med varm choklad istället för en frappino... men nästa gång, då ni, då blir det varm choklad!

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards