Alla inlägg under januari 2015

Av Sara Pedersen - 17 januari 2015 20:47

Hello Darlings!
Idag så var jag iväg med Tobbe och pappa och shoppade lite så jag har lyckats med att korta ner inköpslistan.   
Jag och Nico ska iväg nästa vecka på en shoppingdag tillsammans och ha det riktigt mysigt och då blir det inte så stressigt som det vart idag. Det ska bli hur roligt som helst!   
Förresten! Jag kommer att göra haulvideor som vanligt men frågan är; tycker ni att jag ska göra 2 videor eller bara en med både saker från idag och nästa vecka?

Av Sara Pedersen - 17 januari 2015 10:51

 

Av Sara Pedersen - 17 januari 2015 01:51

Nu är det dags för sängen efter att ha varit hos min morbror och hans fru på middag. Vi blev bjudna på tacos och det är alltid trevligt! Och så behövde vi inte tänka på vad vi skulle göra för mat. Sen blev det också att vi kollade på lite gamla videor och det fick mig att inse att jag måste börja filma mer av allt och då menar jag inte till Youtube utan för privat ändamål. Vardagliga stunder för att minnas. Sen så spelade vi Dart och jag vet inte om jag faktiskt var bra på det eller om det bara var nybörjartur, haha.
Sov så gott nu allihopa så ses vi imorgon!

Av Sara Pedersen - 16 januari 2015 17:08

 

Av Sara Pedersen - 16 januari 2015 16:41

Dagens recept är kycklingwraps!

Dessa gjorde jag tidigare idag och de blev jättegoda.

Till två mediumstora wraps behöver du:


1 kycklingfilé

2 medium tortillabröd

2 salladsblad

1 tomat

1 bit gurka

1 skiva rostbiff


Gör så här!

Skär upp kycklingfilén i 6-8 avlånga bitar och stek samt krydda dem i en stekpanna. När kycklingen är färdig så skölj ett salladsblad och lägg i tortillabrödet. Skär tomaten i skivor och gurkan i längder. Lägg i hälften av allt i tortillan och rulla ihop. Dela rostbiffskivan på hälften och lägg i en halva i wrappen. Lägg resten i den andra, rulla ihop och ät.

   

Tips!

1. Less is more! Jag upptäckte det när det blev väldigt svårt att rulla ihop dem. 

2. Torka av salladen innan ni lägger det i tortillan. Brödet blir geggigt och går sönder.

3. Om ni är som jag och inte kan tekniken för att rulla wraps så fungerar det med tandpetare att hålla ihop dem så länge som man kommer ihåg att ta bort dem innan man stoppar in allt i munnen.   


Av Sara Pedersen - 16 januari 2015 15:13

Det syns verkligen att jag sovit konstigt inatt, såg ut som en riktig hottentott   

Annars så låg jag verkligen jättelänge och drog mig imorse, gjorde i ordning en kopp te och lade mig en stund till och bara myste. Cozmo kom också upp en sväng och höll mig sällskap. 

Hade jag bara haft en tvbox på mitt rum så hade det varit helt perfekt.   

   

  

Av Sara Pedersen - 15 januari 2015 21:00

Jag älskar kyckling så dagens lunch blev just det, kyckling. Kycklingfilé med ruccola, broccoli och helstekta champinjoner. Jag hade även mangodressing till men den kom inte med på bilden för att jag kom på att jag skulle ha sås till efter att jag tagit bilden och orkade inte ta nya bilder.   

Till detta så behöver ni:


1 kycklingfilé

Broccoli

champinjoner

Ruccola

Mangodressing


Stek kycklingfilén och krydda den med valfria kryddor ( min standard för kyckling är salt, finmalen svartpeppar och paprikakrydda ). Kontrollera att kycklingen är klar genom att skära genom den tjockaste delen av kycklingen men var inte för ivrig med skärandet eftersom att ju mer du skär, desto torrare och smaklös blir kycklingen. 

När kycklingen är på gränsen till färdig, stek på broccolin och champinjonerna tills champinjonerna blivit bruna och broccolin blivit mörkgrön ( jag vill gärna ha min broccoli lite knaprig ).

Ät med ruccola och mangodressing. 

Mums!

Imorgon kommer ytterligare ett kycklingrecept upp!  

Av Sara Pedersen - 15 januari 2015 19:59

x Jag har inte sjungit offentligt på snart ett år för att jag fullkomligt tappat förtroendet på min egen röst.


x Jag har ständigt bloggtorka.


x Så fort som jag har tid över ( och kommer på det ) så masserar jag mina fingertoppar och naglar för att naglarna ska växa snabbare.


x Jag är superdålig på att svara i telefon när det ringer.


x Jag älskar nudlar.


x Jag har nyligen blivit helt besatt av Youtube och spenderar sjukt mycket tid på att titta på recept och topplistor av olika slag.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards