Alla inlägg under januari 2015

Av Sara Pedersen - 15 januari 2015 18:45

Hej allihopa! Nu är jag verkligen helt slut efter en fullproppad dag med lite smått och gott.

Vaknade strax efter tio imorse och gick ut på en promenad med Cozmo innan jag gjorde i ordning frukost. Efter det så var jag i väg och handlade lite saker till min lunch, tog hand om disken, gjorde i ordning lite mat ( och åt såklart ) gick ut med Cozmo igen så att han kunde få mat och passade på att städa lite under eftermiddagen. Är så trött....

Sitter nu och avnjuter en skål med lichifrukter och en kopp te, raggsockorna är på och alldeles strax så börjar Family Guy på 6.an, myyyys! Lichi för er som undrar är en av världens godaste frukter/bär enligt mig då jag kan äta hur många som helst av dem känns det som och de innehåller även massor av C-vitamin.   

 

Av Sara Pedersen - 14 januari 2015 18:59

Dagens recept!

Pasta med champinjoner, spenat och pesto.

Du behöver:


En portion pasta

2 champinjoner

Så mycket spenat som du vill ha.

Röd och grön pesto


Hacka champinjonerna smått och stek på i en stekpanna. Koka spagetti ( eller värm den i mikron och det är rester ) och lägg sedan ner i stekpannan med svampen. Stäng av plattan och lägg i så mycket spenat som du vill ha och vänd ner bladen tills de har tillagats.

Ät med grön och röd pesto.

 

Av Sara Pedersen - 14 januari 2015 17:59

Äntligen efter en vecka sen jag beställde så har mitt paket kommit! Jag var alldeles nyss och hämtade ut det och efter en liten snabbtitt för att se om allt hade kommit med så är allt tipptopp!   Jag ser verkligen fram emot att testa alla dessa, jag vet redan att coconut&cream doftar helt underbart men de andra har jag luktat på än.

Det som jag tycker at så bra med dessa är att man även kan använda dem som badskum. Bubbelbad, here I come!    

   

Av Sara Pedersen - 14 januari 2015 16:20

En videonlogg då jag lite snabbt berättar om vad som är på gång i mitt liv.

Ni som kikat in här på bloggen de senaste dagarna vet redan om saker som jag berättar om men jag tänkte visa upp den iallafall.   

Gå gärna in och prenumerera på min kanal!

Av Sara Pedersen - 13 januari 2015 20:44

I och med min ¨detoxvecka¨ så tänkte jag lägga upp minst ett matrelaterat inlägg om dagen ( helst med recept ) och det kanske ni märkte av gårdagens två matinlägg. Tänkte att det i framtiden kan bli minst en gång i veckan, vad säger ni om det?   

Så här kommer dagens recept!

Mango och curryomelett med champinjoner, spenat och avokado.


1/4 gul lök

2-3 cm purjolök

2 champinjoner

3 ägg

2-3 msk havredryck

2 tsk mangosås från Vitakrone

1 näve spenatblad

1/2 avokado

Curry och örtsalt


Hacka den gula löken, purjolöken och champinjonerna smått men spara 4 skivor av champinjonerna. Stek sedan de små hackade bitarna. Knäck äggen i en skål, tillsätt havredrycken och mangosåsen ( trots att det inte står att curry finns med enligt innehållsförteckningen så svär jag på att den smakar curry! ) och rör försiktigt ihop allting. Häll ner äggblandningen i pannan, strö ut spenat ovanpå, lägg ut de sparade champinjonskivorna och stek på låg värme. Strö lite örtsalt och eventuellt extra curry över omeletten. 

Ät med extra spenatblad och en skivad halv avokado.

   



Av Sara Pedersen - 13 januari 2015 18:30

Jag vill verkligen köpa en ny klänning!

I och med det så har jag letat på tre klänningar som lockar mig lite och då är det klänningar med massvis av färg! Jag är så less på alla vita, svarta och gråa plagg överallt.

Vilken tyckte ni var finast? Just nu så tycker jag att den orangea långklänningen och den lite kortare med blommor lockar mest men jag är så dålig på att bestämma mig...

Men vem vet? Jag kanske hittar en helt annan klänning istället, det vet man aldrig.   

Kan även säga att klänning nummer 1 och tre kommer från H&M och kostar 249 kr/st och klänning nummer 2 är från Cellbes och kostar 349 kr utifall någon skulle undra!

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards