Alla inlägg under januari 2015

Av Sara Pedersen - 13 januari 2015 17:27

Hej kära läsare! Idag så har jag vikarierat på förskolan och det var verkligen jätteroligt. Jag har praktiserat där innan men vikariat är ju en helt annan sak med större ansvar över barnen och det är spännande tycker jag!

Om de vill ha mig där igen så ställer jag gärna upp.   

 

Av Sara Pedersen - 12 januari 2015 19:53

Vi tar en paus i hälsoinläggen för att kika på denna video som är helt amazing!

Dessa måste testas!   

Av Sara Pedersen - 12 januari 2015 18:04

Jag var lite sötsugen under dagen och gjorde då en riktig supersmoothie. Den är både fylld med protien, ger en riktig energiboost och tog bort sötsuget på en sekund!

Till denna smoothie behöver du:


1 banan

1/2 avokado

1 dl hallon

2,5-3 dl havredryck ( tillsätt extra vatten om du ska ha i ett större glas

1 msk kakao


Mixa och njut.

Denna är godast rumstempererad, då känner du av chokladsmaken bäst!  

Av Sara Pedersen - 12 januari 2015 15:58

Hello Guys!

Bara jag som är så otroligt rastlös idag? Hade det inte varit en halv meter snö ute så hade hade jag nog varit ute på en promenad nu men just nu så blir det tyvärr så att man kurar ihop sig under filten och skyr allt som heter vinter.

Så om ni är som mig och inte uppskattar snö och kyla så tänker jag ge er 5 tips på hur ni får vintern att bli mycket varmare och gosigare!


1. En kopp med gott te/kaffe/choklad eller vilken varm dryck som helst är din bästa vän! Du värms upp från insidan, den varma koppen värmer dina stelfrusna händer och när du får i dig mer vätska så rensar du även ut en massa skit ur kroppen.   


2. Ett ord; Raggsockor. Värme lämnar kroppen genom hjässan, händerna och fötterna så raggsockor är perfekta när det drar kallt över golven. Buurrrrr


3. Baka något gott! Inte mycket gör en så glad som att äta något nybakat eller nylagat över huvud taget. Jag känner mig iallafall alldeles mysig inombords när jag verkligen lyckats med något gott.   


4. Om ni vill göra något mer effektivt än att baka så finns alltid möjligheten att träna i hemmet. Jag har turen att ha en crosstrainer till hands men alla har inte det. Så istället så kan man dansa i sitt sovrum, lägga kuddana på golvet och hoppa mellan dem eller var man nu föredrar för att få upp flåset.


5. Ta ett bad, tänd några ljus, ta på dig en ansiktsmask och bara slappna av! Om du har så kan du svepa in dig i en fluffig badrock och se på en film   


Hoppas att något av tipsen tilltalade er och ta nu hand om er! Puss!

 

Av Sara Pedersen - 12 januari 2015 13:03

Ny vecka och nya möjligheter som man säger! Och trots att min kropp och mitt sinne skriker ¨FLOTTMAT¨ så tänker jag ha en typ av detoxvecka denna vecka. Nu menar jag inte som en riktig detox med en massa juicer och sådant som ska rensa ut allt skit ur kroppen utan jag tänker bara äta nyttigare och helt utesluta allt skräp som jag proppat i mig sen jul.

Jag vet själv hur mycket bättre jag mår av att äta bättre och nu har det inte gått en enda dag tror jag sen i julas som jag inte ätit godis eller annat skräp.

Så vi börjar med dagens frukost!


En skål med keso och ¨superbär¨ vilket då är en blandning av svarta vinbär, havtorn, gojibär, hallon och björnbär. En skål med mango och ananas, en avokado, ett kokt ägg och en kopp med citronte.    


Det var mättande om inte annat och en bra sak med att vara hemma och ta hand om hunden just nu att jag får ta minst två promenader om dagen och en av dem blir innan frukost och det är ju bra för att kroppen sen ska ta upp så mycket som möjligt av näringen i maten ( har jag för mig ).

   

Av Sara Pedersen - 11 januari 2015 15:40

Söndag är min gosdag och så är det bara.
Igår så bytte jag sängkläder så nu ligger jag nerbäddad mellan kuddar och filtar och ser på sista avsnittet av supernatural ( s.9 ) och har alldeles nyss mumsat i mig en burk med Ben&Jerry's.
Hoppas att ni har en fin söndag!

Av Sara Pedersen - 10 januari 2015 19:05

Hallå allihopa! Har nu överlevt snöstormen som dragit över oss idag? Det kan jag säga att jag knappt har, blev helt snötäckt när jag var ute med hunden idag och blev dyngsur när jag kom in och allt bara smälte och rann ner över ansiktet på mig. Det såg ut som jag hade kommit in från världens spöregn.   

Så resterande dag har bestått av en massa te, te och te medan jag mest tittat ut på stormen och frusit av bara åsynen av snön. Nu verkar det ( förhoppningsvis ) ha slutat att snöa ( efter ca 2 dm snö.. ) och för min del så behöver det inte komma någon mer snö alls.   

   

Av Sara Pedersen - 9 januari 2015 19:25

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards