Alla inlägg under februari 2015

Av Sara Pedersen - 25 februari 2015 20:25

               

                   


     


Av Sara Pedersen - 25 februari 2015 18:54

Den här videon är från The Domestic Geek och är en av mina favoritvideor där ifrån.    

Av Sara Pedersen - 25 februari 2015 14:28

Jag köpte en sak idag som luktar så gott att jag vill äta upp den!

En badbomb som ska lukta sockervadd och den är rosa och full med små paljetter, so cute! Den luktar kanske inte specifikt sockervadd men den luktar iallafall som godis. Längtar tills att jag testar denna!  

     

   

     

Av Sara Pedersen - 25 februari 2015 14:08


Tre saker som du vill dricka just nu.

Kaffe latte med grädde, Aloe Vera dryck och en strawberry daquiri i solen.


Tre saker som du vill äta just nu.

Sushi, Ben&Jerry's och friterade bläckfiskringar.

 

Tre saker som du alltid har med dig i väskan.

Läppglans/balsam, parfym och nagellack.


Tre saker som du vill uppleva just nu.

Sand mellan tårna, en gosig kram och en varm sommarkväll.

 

Tre låtar som du lyssnar mycket på.

Home to mama ( Cody Simpson & Justin Beiber ), Beating heart ( Ellie Goulding ) och Give me love ( Ed Sheeran ).


Tre kändisar som du vill träffa.

Gordon Ramsay, Jeff Dunham och Ola Conny från Ullared.   

 

Av Sara Pedersen - 25 februari 2015 13:32

Jag är så himla trött just nu att jag skulle kunna somna liggandes här med datorn i knät. Mötet gick bra för övrigt och jag är fortfarande rätt så sugen faktiskt på att delta i utbildningen, jag vet dock inte vilken fördjupning som jag ska välja, inte än iallafall.   

Sen så blev det lite lunch och då blev det min favoritsmörgås av alla tider, mums! Och så strosade  jag runt lite i butikerna inne på plushuset och Ica.


Sen ska ni få höra hur snälla och vidriga männinskor kan vara... När jag satt mig i bilen för att åka hem så upptäckte jag att jag tappat min ena skinnhandske som jag fick i julklapp och jag blev ju helt förstörd, jag kunde ju inte åka hem utan den ( de var dyra liksom ) och jag har ju inte ens haft dem i två månader. Så det var bara att gå in i varje butik som jag varit i och fråga om de hittat handsken, vilket de inte hade gjort då men jag fick lämna namn och telefonnummer i varje butik utifall det skulle dyka upp en handske under dagen eller imorgon då om en städerska skulle komma över den.

Visst, tänkte väl jag, då var det ju bara Ica kvar då... men de hade inte heller handsken så jag blev ju såklart jätteledsen. Så går jag sen i regnet och i princip bara glor ner i marken och vad ser jag inte då några meter innan parkeringen? Jo, min handske!


Men sen så kommer vi till det vidriga... Det var ju min handske men det låg inte riktigt naturligt om man säger så.... någon hade pressat ner den i hundbajs.... Men jag har ju alltid hundpåsar på mig så det var bara att ta upp handsken med påsen och försöka att ¨tvätta¨ den så gott det gick i snön bredvid, lägga den i påsen och sen köra hem för att tvätta den...


Vem kommer ens på tanken att göra något sådant? När jag ser en tappad vante eller liknande så är inte min första eller sista tanke att jag ska lägga den i hundbajs... usch, äckligt. Men det viktiga var iallafall att jag hittade den så det var verkligen tur i oturen! 

 

Av Sara Pedersen - 24 februari 2015 17:54

Hej allihopa! Nu känner jag mig mycket bättre jämfört med igår och tur är väl det för jag har saker att göra hela veckan!

Imorgon ska jag på ett informationsmöte om en serviceutbildning som jag är supertaggad inför att genomföra!   Tänk vad kul det skulle vara och medan jag ändå kommer att vara i Avesta då så tänkte jag passa på att kika runt i lite butiker och kanske ta och äta lunch ute.

Sen på torsdag så ska jag köra farmor till Falun, på fredag så ska jag åka till Borlänge och på lördag så är det middag och kortkväll hos min moster. Det kommer att bli en toppenvecka!   

 

Av Sara Pedersen - 24 februari 2015 16:38

Ett rejält bubbelbad ställer mycket till rätta. Man blir varm, känner sig fräsch och man får verkligen rensa huvudet på allt som tynger en, underbart!    I love bubbles.


   

Av Sara Pedersen - 23 februari 2015 19:38

Jag hade planerat en kväll med chailatte, makroner, lite skräptv och sedan tidigt i säng då jag sov asdåligt igår natt men så blev det ju såklart inte!
Jag blir så jävla förbannad när folk håller på att köra med mig bara för att jag inte har ett jobb att gå till.

Trots att det faktiskt nu är två hemma denna vecka så får jag ta skiten. Jag och Tobbe har rättvist delat upp sysslorna här hemma nu; jag går med hunden på förmiddagen, han på eftermiddagen, jag tömmer diskmaskinen, han fyller på diskmaskinen osv men ändå så blir det jag som får en massa skit! Bara för att andra i familjen inte vill göra sin del! Så nu får jag göra hushållsysslor under kvällen samt gå den sena promenaden med hunden för att det tydligen är "min uppgift" när jag är hemma och är "ledig".
Blir så arg så att jag kokar men man får väl bara knipa käft och ta emot då jag inte har något att säga till om.

Ovido - Quiz & Flashcards