Alla inlägg under februari 2015

Av Sara Pedersen - 10 februari 2015 19:19

 

Av Sara Pedersen - 10 februari 2015 18:39



 

Av Sara Pedersen - 10 februari 2015 12:54

Jag har äntligen beställt lite kläder som ska med sen i maj och jag har ju varit ute efter något lite mer varmt ( färgmässigt ) än det ständiga blått och grönt som fyller mig garderob.   

 Jag bestälde då två klänningar och en stråhatt och tänkte visa en bild på en av klänningarna! Det är då en långklänning i olika nyanser av orange och rosa samt lite svart och vitt och den har även halterneck. Jag tycker att den är urgullig och hoppas att den är lika fin i verkligheten!

Resten får ni se när jag fått hem dem.   

 

Av Sara Pedersen - 10 februari 2015 11:18

Idag så känns det mycket bättre trots att det känns som att halsen är full med rakblad.

Jag har sovit så jäkla mycket under de här dagarna, jag skojar inte om jag säger att jag sovit 24 timmar under två dagar men som sagt, nu går det åt rätt håll, var ju till och med uppe tidigt idag! Så nu efter att ha duschat, varit ute med Cozmo, tagit hand om disken, gått ner med tvätten och ätit lite så lutar jag mig tillbaka med en stor kopp med chailatte och makroner som jag köpte förra veckan ( frysta då då så att man kan ta en då och då ) och dessa är faktiskt väldigt goda. Mina favoriter av dessa är kola och mango/passion, mums!   

     


Av Sara Pedersen - 9 februari 2015 18:30

Här har ni ett recept för dem som inte tål gluten, vete ( gluten och vete är inte samma sak ), mjölk, ägg och laktos. De enda som jag kan komma att tänka på som inte skulle kunna äta dessa skulle väl vara nötallergiker då. 

Jag gjorde dessa till min födelsedag förra veckan och tyckte att receptet var värt att dela med sig av!


Till ca 10 bitar behöver du:


4 1/2 dl nötter ( jag tog hälften valnötter och häften hasselnötter )

1 tsk vaniljpulver

1 dl kakao

1 tsk kanel

15-20 dadlar, färska och urkärnade

1 1/2 dl sötmandel, grovhackad


GÖR SÅ HÄR

1. Klä en långpanna, ca 24 x 10 cm, med bakplåtspapper. Mixa valnötterna i en matberedare till ett grovt mjöl.

2. Tillsätt vaniljpulver, kakao, kanel och dadlar. Stäng av maskinen och kolla så att degen håller ihop när du rullar en boll av den. Är den för smulig tillsätter du ytterligare några
dadlar. När du är nöjd tillsätter du de grovhackade mandlarna och rör ihop till en massa för hand.

3. Pressa ner blandningen i formen och låt den stelna i kylen i ca 1 timme. Sikta över florsocker eller lite vaniljsocker innan servering.

  Tips!

Browniesmassan ska nog vara blötare än vad man tror när man ställer in den i kylen. Våra föll isär väldigt lätt för att de var lite torra så det skadar nog inte att tillsätta lite vatten.   

Av Sara Pedersen - 9 februari 2015 17:13

Hey Guys! Hur har ni det denna måndag? Jag är sjuk igen.. wohoo.. det verkar som att jag aldrig blir frisk men jag står ut och hoppas på att det går över snart. Jag skulle ljuga om jag sa att jag gjort något effektivt idag för jag har faktiskt bara ätit flottig och sockrig mat, snorat och sovit hela eftermiddagen.   

Pappa  har också varit hemma idag så han har passat upp lite på mig. Han köpte semlor till mig så att jag skulle få i mig något att äta och har tagit mina rundor med hunden så att jag kunnat sova bort lite feber istället. och det är jättesnällt, särskilt eftersom att han också är sjuk.

Men om någon dag så är jag förhoppningsvis relativt frisk igen så att jag iallafall kan äta utan att behöva ta febernedsättande en halvtimme innan bara för att orka tugga.   

 

Av Sara Pedersen - 9 februari 2015 16:37

Detta är ju så gott att man halvt dör. Jag har ätit lava cake ( eller chokladfondant som det också heter ) två gånger och de tär en av mina favoritdesserter när det kommer till choklad.

Här har ni ett enkelt recept från Gemma Stafford och dessutom en urgullig serveringsmetod, jag vet sock inte om jag skulle våga köra mina fina tekoppar då jag inte har en aning om de är mikrotåliga eller inte men det går att ta reda på!   

Av Sara Pedersen - 8 februari 2015 19:04

Aj, aj, aj, aj, AJ!!!

Aldrig mer kommer jag att använda ansiktsmasken med oliv och shea smör från Montagne Jeunesse! Fy fan, säger jag bara.   

Denna har varit en av mina favoriter jättelänge och har fungerat superbra men de senaste två gångerna så har det inte alls gått bra.

Min hud har nu rodnat och det bränner verkligen.


Jag visar i princip aldrig upp mig från min sämre sida här men jag vill bara varna er för denna masken. Den har som sagt aldrig krånglat förr och alla andra masker fungerar felfritt. Vet inte vad som är fel men se upp! Annars slutar det såhär och ni får sitta alldeles kladdiga sen av ett sjukt tjockt lager av ansiktskräm.   

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards