Alla inlägg under mars 2013

Av Sara Pedersen - 31 mars 2013 20:00

Jag måste köpa en ny, tunn höst/vår jacka för de som jag har är en två storlekar för stor skinnjacka med med muff som egentligen är alldeles för varm när solen ligger på och den är trasig och den andra är en jättetunn, blå vindjacka efter pappa så även den är för stor..

Jag vill inte heller ha en svarta skinnjacka för alla har redan svarta skinnjackor och de jag vill inte ha det som ALLA redan har så jag letar ju efter något lite annat.

Tror ni inte att när jag väl hittar en jacka som jag verkligen gillar och som kostar en summa som jag är villig att betala för en jacka så finns det inte en enda i min storlek kvar..   varken i vit eller i blå..

Det är väl min vanliga tur... Leta vidare då.


 

Av Sara Pedersen - 31 mars 2013 19:00

Jag är ett fluff idag   

Min morgonfrisyr imorse var ju ett fluff bortom denna världen och det är fortfarande ett stort fluff så jag har haft en underbar volym idag iallafall.

Bjuder på fulisbilden. Jag som tyckte att jag hade lagt upp bra bilder den senaste tiden nu     


 

Av Sara Pedersen - 31 mars 2013 14:27

Då var årets påskbak klart och nu står våra cupcakes på altanen så att chokladen inte ska smälta innan vi ska iväg. 

Jag tror att de är väldigt goda för chokladtryffeln och marsipanen som vi gjorde är jättegoda   

Vi har dock väldigt många marsipanägg över så de får vi äta som godis eller något.

Det var lite klurigare att baka den här gången eftersom att jag gick efter ett glutenfritt recept men resultatet är väldigt fint tycker jag.

Här är mina påskcupcakes   


       

Av Sara Pedersen - 30 mars 2013 19:33

En påse nötter, mineralvatten och skräckfilm. Vad mesigt det lät   

Men iallafall, sitter här med min ständiga salva på läppen, med håret uppsatt i världens slarvigaste knut och ska avnjuta skräckrullen Cabin in the woods och hoppas att jag får lite rysningar, blir man inte lite nervös under filmens gång så är den dålig   Men hittills så är den hyfsad.


       

Av Sara Pedersen - 30 mars 2013 16:53

Det blev ett litet mellanmål av resterna igår och de var så gott så, inte alls nyttigt men gott.

Björnbär och grädde, så det blev ett lyxigt mellanmål, ska strax ta och äta något riktigt.

Björnbär idag, påskfika med påskcupcakes imorgon. Vad det blir på söndag vet jag inte än men hittills så har det varit en helt okej påsk   


 

Av Sara Pedersen - 30 mars 2013 15:41

Haha, jag har tittat alldeles för mycket på Ramsey som använder frasen prepping men det är det som jag gjort   Jag har påskbakat lite halvt idag då jag förberett lite saker. Jag har gjort en chokladtryffel som ska stå i kylen över natten och rullat marsipan och mandelmasseägg till cupcakesen. Gör själva muffinsen imorgon och så är det bara att spritsa och dekorera med äggen imorgon.

Vi ska ut till Vbyn imorgon och då passade de bra att baka något inför det. Så nu är påskcupcakesen på g, även om det blev aningens för mycket karamellfärg i marsipanen, det ser nästan giftigt ut   

Det blir säkert bra. 


     

    

Av Sara Pedersen - 30 mars 2013 11:34

Jag vaknar allt tidigare och tidigare... vaknade strax innan fem och kunde inte somna om på evigheter kändes det som... igår vaknade jag klockan sex och kunde inte somna om.. idag lyckades jag att somna om men det tog ett tag   och nu är jag helt slut i huvudet. Men jag ska nog försöka att baka idag iallafall för jag vill inte ligga utslagen en dag till.

Sitter nu och kollar på Fear Factor och ska nog gå och ta frukost innan det blir en av de äckliga utmaningarna. Frågan är mest, ska jag ta en riktig frukost eller ska jag ta rester från igår?     


 

KIK

Av Sara Pedersen - 29 mars 2013 19:23

Jag har ju börjat att anväda KIK messenger och ja måste säga att det är väldigt bra när jag väl fick det att fungera   

Det enda problemet är att det är lite ensamt när man knappt har någon att skriva med..

Så om ni vill ha kontakt med mig så lägg till mig! jag kan prata om allt och ingenting, spelar ingen roll vem du är, vill du  prata så lägg till mig, jag svarar alltid.


Mitt Username: saralinnie

Vi hörs!   


 

Ovido - Quiz & Flashcards