Alla inlägg under december 2013

Av Sara Pedersen - 31 december 2013 18:09

Vi ska fira nyår hemma hos min farbror ikväll.
Sitter nu med datorn och lyssnar på förfest på mix megapol för middagen har blivit framflyttad en timme och vi ska dit till sju nu. En liten fågel skvallrade att det blir kalkon ikväll.
Sandra kommer hit lite senare och firar nyår med oss.
Sen vid tolvslaget så blir det att skåla med hallonchampange och om det blir fyrverkerier återstår att se.
En bild från tidigare idag innan jag lockade håret.

Av Sara Pedersen - 31 december 2013 17:55

Kvällen outfit.
Svarta tights, svart långkjol, svarta strumpor, min marinblå spetströja, halsbandet som jag köpte på mellandagsrean och så har jag lockat håret och har silvriga naglar.

Av Sara Pedersen - 31 december 2013 14:30

Vi gör en ¨selfie¨lista i år med!

Här är de bästa bilderna på mig från 2013.


Januari


 

Februari


 

Mars


 

April


   

Maj


 

Juni


 

Juli


 

Augusti


   

September


 

Oktober


 

November


     

December       


Av Sara Pedersen - 31 december 2013 13:48

1. Du kan inte avinstallera det från din telefon.


2. Du blir ständigt ombedd att uppdatera din profil och fylla i information som man kanske inte äe så himla bra att lägga upp på nätet.


3. Så fort du loggar in så står det, ladda upp dina bilder på faceboll och så har den lagt upp dina nytagna bilder i publiceringsrutan.


4. Minst hälften av alla uppdateringar är till för få en själv att se bättre ut och trycka ner andra och att göra dem illa till mods.


5. Nästan alla spel för android och apple kräver inloggning med ett facebook konto.


6. Facebook vill synkronisera din telefon med ALLA dina facebookkontakter och frågar det varenda gång du loggat ut på riktigt och ska logga in igen.


7. Du blir spårad genom gpsfunktionen i din telefon och platser som du besökt läggs upp i din profil.


8. Även om du gjort din profil stängd för de som inte är med i din vänlista så kan man skicka meddelanden. STALKING PÅ HÖG NIVÅ!


9. Trots att du änmäler bilder till facebook som är stötande så tas inget bort.


10. De statusar som du skriver med som du väljer att INTE publiceras sparas i en databas och används i undersökningar.


11. Taggningar och uppladdningar av vissa bilder leder till utanförskap.


Som ni kanske förstår så hatar jag facebook.

 

Bild från dt.se

Av Sara Pedersen - 31 december 2013 13:24

Några ynka saker i en rätt kort video.

Jag trodde att min dator skulle lägga av för gått medan den laddade upp men den överlevde.


Av Sara Pedersen - 30 december 2013 22:43

Farmor bad mig att göra ett litet fotojobb åt henne och fotografera alla hennes orkidéer som hade slagit ut och det kunde jag väl göra.
Det var nio olika plantor och de var väldigt fina, här hemma får vi dem knappt att överleva.
Jag tänkte visa upp de två bilder som jag tyckte blev bäst.

Av Sara Pedersen - 30 december 2013 17:19

Det blev en andra lunch på stan idag.
Jag var inte så jättehungrig så det blev en avocadosallad för mig.
Lagom, lätt och hälsosamt. Jag ska ju göra klyschan att försöka bli hälsosammare efter nyår. Vi får se hur det går.

Av Sara Pedersen - 30 december 2013 15:25

Dagen innan nyår spenderas med fina Jonte som jag inte sett sen dagen innan avslutningen.
Hittills har det blivit en fika och lite butiksbesök.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards