Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 30 november 2013 17:18

Mamma gjorde en helt underbar saffranscheesecake  med pepparkakskross ovanpå som hon sålde idag och alla tog slut.

Jag smakade på en liten bit som fastnade i kanten och den var helt underbart god.

blev nästan lite besviken över att alla blev sålda men mamma sa att vi kunde göra en till.

Så det blir att baka en till saffranscheesecake närmare julen, mums!

 

Bild från Google.

Av Sara Pedersen - 30 november 2013 16:58

Det gick faktiskt relativt bra för mig idag under försäljningen trots att jag inte fick alla cupcakes sålda och bara sålde en klänning. Biskvierna sålde slut och alla smycken som jag hade med mig.
Det blev en vinst på 750 kr så då kan jag köpa bra med julklappar nästa vecka.
Jag tackade nej till att gå ut på krogen ikväll så det blir en film under filten, krogen får bli en annan kväll.
Här har ni min försäljningsplats som jag suttit på idag.

Av Sara Pedersen - 30 november 2013 14:25

Jag tycker att ni där ute kan komma till Gussarvet och köpa cupcakes av mig.
Snälla, vill inte ha med mig dem hem igen och de är inte dyra.
Kladdkakecupcakes med rik chokladsmak och grön pepparkaksfrosting, 5 kr st.

Av Sara Pedersen - 29 november 2013 22:55

En dålig stämning, en tystnad, en osäkerhet
Tårar utan slut, hur många tårar kan jag ens fälla? Finns det inget tillfälle då det bara blir tomt?
Nu ligger jag här i mörkret med min nalle.
Jag är en nalle.
Något som man plockar fram när det passar en själv och som annars får vara ensam. Någon som måste anpassa sig efter andra. Någon som inte får säga ifrån. Någon som bara vill ha en kram ibland. Någon som gråter när ingen annan ser.
Jag ser att hon mår dåligt, att hon ör ledsen men jag står här hjälplös. Vet inte vad jag ska göra.
Fredagarna brukade vara våra.
Det blev ingen middag ikväll.

Av Sara Pedersen - 29 november 2013 21:06

Något som jag tycker är rätt så onödigt att lägga pengar på och som jsg inte skulle köpa ( även om jag  hade pengarna ) är en kaffemaskin.

Men helt allvarligt, för det första så är själva maskinen jättedyr och kaffekapslarna är inte gratis.

Vad är det som är så fel med bryggkaffe? eller pulver till sådant ¨finare¨ kaffe som ska blandas med antingen vatten eller mjölk.

Man tjänar mycket pengar på de billiga alternativen än att kosta på sig en kaffemaskin som bara kommer att kräva mer pengar under tiden då man använder den.

   

Av Sara Pedersen - 29 november 2013 16:56

Det blev inte riktigt som jag ville idag för frostingen till mina cupcakes vägrade att fluffa till sig. Så istället för tjusiga granar så blev det små gröna kluttar.
Som tur är så smakar de gott iallafall så det är inga problem på den fronten.
Imorgon så ska jag ha på strössel och då blir det runt strössel som ska få efterlikna julgranskulor. Vill inte ha på det idag utifall att det skulle bli mjukt och färga av sig under natten.
De här måste vara de fulaste jag någonsin gjort, haha.

Av Sara Pedersen - 28 november 2013 18:42

Åh, vad jag är dålig på det här!

Jag är ju nästan helt klart med årets julklappar, jag har några små till mina vänner och Något till min bror kvar. Jag vill ju även ha något mer till mamma och pappa men jag har lite annat också som jag faktiskt vill ha själv innan jul... som en svart långkjol, en avslutningsklänning och ett paket med hårfärg ( eller två ). Andra saker som jag vill köpa ( till mig själv ) är en BB-cream och några ansiktsmasker men det kan vänta till mellandagsrean om det skulle vara så. Inte för att jag tror att skulle bli problem då vi får studiebidrag på lördag och jag får ( förhoppningsvis ) in lite pengar från försäljningen i helgen..

Men för att komma till saken.

Vad kan jag köpa till min bror?! 

Hjälp mig..... är helt vilsen i just det. Så kan det vara när det inte finns några övriga intressen än dyra tvspel... Får hitta på något.

 

Av Sara Pedersen - 28 november 2013 18:18

Ikväll så satte jag prislappar på allt som ska säljas på lördag.

Så just nu så ser det ut så att klänningarna säljs från 50 upp till 300 kr med tanke på i vilket skick och vad det är för sorts klänningar. Jag säljer några armband och halsband för summor från 5 till 25 kr.

Biskvier ( ca 120 g ) kommer att säljas i färdigpackade påsar; en för 30 och två för 50, Cupcakes, 5 kr styck.

Blir det klänningar och armband över så funderar jag på att lägga upp dem på tradera eller något liknande för jag vill inte bara ge bort dem när jag bara skänkt bort en massa kläder förut.

Kanske kan ha min första bloppis? 

Kom gärna förbi under lördagen.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards