Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 22 november 2013 18:50

Några minuter så släcks det ner i salongen och filmen rullar igång.
Har en stor burk med geisha och tuttifrutti-mix och såklart så har jag tagit bort pappret innan vi gick in och satte oss för att det inte ska prassla. Jag tycker att det är respektlöst och ytterst irriterande när folk prasslar på en biograf.
Det känns som att halva skolan är här så man vet vad det kommer att pratas om på måndag.
Några minuter till.. sen hejar vi på Katniss i Catching Fire.

Av Sara Pedersen - 22 november 2013 16:23

Jag har ett minne som en guldfisk...

Den här gången så hade jag helt glömt bort att mormor fyller år imorgon ( ! ) och det är ju hemskt. Fy skäms på mig. Har varit så uppe i allt annat att jag inte hade en susning.

Tur att mormor inte fått sina örhängen än då och så har jag faktiskt två helt oanvända nagellack som jag hade tänkt ge henne.

Ska strax i väg och handla så jag kan hitta något annat lite fint där innan jag ska möta upp Jonte, ska köpa lite godis också och en dricka... det blir så dyrt annars. 

 

Av Sara Pedersen - 21 november 2013 19:57

Blir man inte insläppt så slutar man tillslut att knacka.

     

Av Sara Pedersen - 21 november 2013 18:56

Om några av där ute är som jag så har ni redan radat upp vad ni ska ha på er under jul och nyår. Och om inte så letar man frenetiskt efter något att ha.

Här har jag tagit fram tio olika klänningar och sex par skor som kanske kan locka någon. Jag själv tycker att det ska vara lite glitter till nyår.

Klänning nr. 1, 4, 5, 7 och 8 är från bonprix.se och resterande är från nelly.se

mina personliga favoriter bland klänningarna är den första, den sjunde och den nionde.

När vi går över till skorna så är de svarta och de lila från have2have.se , de i guld och siver från bonprix.se . de röda från maskeradkammaren.se och de rosa med rosetten är från evasunderkläder.se

Hoppas att ni snygga brudar där ute fick lite inspiration nu!

   

Av Sara Pedersen - 21 november 2013 18:37

Jag har bokat upp mig inför hela helgen den här veckan och nu fram till nästa år så har jag någonting att göra varenda helg med bak, försäljning, juklappashandel, konserter och julmiddagar men det är bra att ha saker att göra. I en lagom mängd såklart. 

Imorgon så blir det lite bio på kvällssidan, på lördag så ska jag och Nico umgås lite och då blir det en runda på stan och vad det blir mer få vi se och på söndagen så ska jag testa mig på att baka biskvier.  Jag tror att det kommer att bli en mysig helg.

 

Av Sara Pedersen - 21 november 2013 16:38

Jag lägger upp ytterligare en outfit i brist på annat.

Jackan och klänningen går att hitta på nelly.se medan halsbandet är ifrån zylber.com

Armband som det på bilden finns att köpa på ur&pen för 30 kr men skorna finns tyvärr inte längre att köpa då de helt enkelt är utsålda i butik och på nätet men svarta pumps går att hitta lite överallt.

 

Av Sara Pedersen - 21 november 2013 11:10

Jag brukar inte vara så mycket för speciella skönhetsprodukter men nu har jag faktiskt kommit upp en större  mängd med olika produkter som jag vill ha.

Det kanske blir något som man kan sikta in sig på under mellandagsrean om man inte köper någon av dem lite pö om pö. Bortsett från de jag kommer att visa upp nu så lockar även nagellack, suger crush såklart då det är mina favoriter.

Matt & Messy saltvattenspray från Loréal Paris ( tror jag skulle göra underverk på mitt hår )  

Hårfärg från Syoss - Chestnut brown.

    

Färgbomb nr: 513 - Deep chestnut. Min är i princip slut men har sparat det sista som ska räcka till fyra tillfällen till.

Kokosnötsduschtvål från Oriflame. Älskar dessa och nu är jag inne på sista flaskan.

 

Pärlglansshampo/balsam från Barnängen ( det luktar passionsfrukt, mmm )

       

Jag vill även köpa en BB-cream men jag vet inte vilken.. nästan varenda märke har en egen BB-cream. Jag har använt några testförpackningar från Lumene och de har faktiskt fungerat bra. Men jag har tittat på flera sidor där de hjort tester och på de flesta så står det att den från Loréal Paris är bäst... vi få väl se vilken det blir.

Är det någon som kan rekommendera ett speciellt märke? Jag är ju inte alls så insatt i sådant här då jag tidigare undvikit fondation. 


Och när vi ändå är inne på ämnet... jag ska på julmiddag den 15 december och jag vet inte vad jag ska göra med mitt hår. Vill någon av er hjälpa mig och komma med idéer och förslag?

Det ska passa till svarta stövletter, en svart långkjol, en marinblå spetströja och ett pärlhalsband.


Förresten, glöm inte bort frågestunden!

( Bilderna är från Google och den sista satte jag ihop i Photoshop )

Av Sara Pedersen - 20 november 2013 21:29

Sitter nergosad i soffan i min lurviga badrock med en kopp te i handen och Greys på tvn.
Väldigt gosigt.
Är helt slut i kroppen och lite ont i foten, vi dansade medeltida leddans där man struttade och skuttade mycket så jag har fått ont under foten.
Skulle egentligen behöva börja översätta mitt tal till engelska men jag orkar verkligen inte just nu. Talet är ju iallafall klart och ska bara översättas.. det kan jag göra en annan dag.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards