Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Svårt att bestämma när man är klar

Av Sara Pedersen - 6 maj 2012 16:23

När det kommer till att skriva egen musik så har vi fått lära oss att vi aldrig kommer att bli helt nöjda med våra låtar och att vi i pricip aldrig kommer att känna oss klara med låtarna så vi måste helt enkelt bestämma oss för att ¨Nu är jag klar¨

Jag kan ju berätta att det där första stämmer så himla mycket. Det är näsatan omöjligt att avsluta en låt utan man måste bara bestämma sig för att den är klar.

Men jag kan inte avsluta min låt än... jag håller på att skriva en låt som jag kallar ¨So why should I keep fighting?¨ och jag är såååå nära att bli klar med den.Jag har en text som jag är nöjd med och jag har hittat en melodi på gitarren som är jättefin men det är en grej som ställer till det... jag har bara melodi till verserna och bryggan... jag har ingen refräng... And that sucks....

men jag ska bli klar med den här idag hade jag tänkt mig. Det är dags att avsluta låten  

   

Bilder på min fulisgitarr so jag haft sen jag var 13 år gammal.... Den är orange/röd med nylonsträngar.......  jag vill ha en ny..   

men den duger till att sitta hemma och plocka fram melodier på   

Nu är det dags att äta.

See ya later guys   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards