Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 27 maj 2013 22:47

Ligger nu på hotellrummet medan alla andra är ute. Är så trött att ögonen bara rinner och kroppen gör ont. Har stora blåsor som jag måste köpa plåster till och mitt knä som jag i princip förstörde förra veckan gör ont som bara den och får ögonen att tåras lite till. Annars har det varit en jätterolig dag med en massa små aktiviteter. Vi har tagit en stadstur, gått och gått och gått och gått och gått och gått och så har vi ätit paella, gått lite till... Ja, ni förstår jag har massvis med bilder och mycket att berätta så det blir mer detaljerat när jag kommer hem då jag endast har Wifi på hotellet.
Nu ska jag stänga ögonen och njuta av tystnaden en stund.
Såhär har jag gått idag.


 


Av Sara Pedersen - 27 maj 2013 03:26

Minus ~ på n för att det går inte att infoga över telefonen. Nu är vi påväg emot flygplatsen och jag är trött som bara den. Var upp strax innan två och fixade i ordning det sista inför resan. Sen stod man på trappan i duggregnet och hela kroppen skrek; Vad håller du på med, gå och lägg dig!
Få se om det blir att sova om en stund.
Jag vill ha kaffe....

Av Sara Pedersen - 26 maj 2013 21:39

Har alarm satt på 01.40 för att jag ska konstrollera packnignen och få i mig lite frukost innan man beger sig iväg. Alldeles nyss regnade det lite men det slutade i princip när jag satte mig i sängen, min vanliga tur.

Få se hur mycket jag kommer att sova nu och påväg ner till Arlanda. Väl där nere vill jag uppleva så mycket som möjligt   

När jag kommer hem sen så ska jag testa min donutmaskin och så vill jag baka cupcakes, det låter som en bra kombination eller hur? Och på lördagen så ska mamma bjuda mig och Tobbe på middag på stan, pappa är på fest då. Det blir säkert mysigt   

Nu ska jag försöka att sova så att man får någon timmes sömn iallafall. 

Här kommer lite inspirationsbilder för cupcakes. Jag vill testa att göra alla av dem innan sommaren är slut.


 

  

 

                 

Av Sara Pedersen - 26 maj 2013 19:06

Vad arg jag blir! orkar inte det här att det alltid är jag som har fel så fort jag öppnar munnen   

Fy fan för det alltså! vill bara härifrån och lämna det här jävla stället!

Det är alltid jag som har fel, jag som har dåliga argument och jag som ska sluta att diskutera.

Bara för att jag ifrågasatte en sak.

Nä, folk kan dra någonstans! 


 


Av Sara Pedersen - 26 maj 2013 17:27

Vi har värdens sötaste burkar hemma just nu.

Det är några läskburkar som jag tror bara finns under sommaren, eller vad tror ni?

Ska nog testa och se om de är goda med  Vilken tror ni är godast? Sockerdrickan, hallon eller fruktsodan?

Jag vill ju nästan inte ens panta burkarna för att de är så fina   


 

Av Sara Pedersen - 26 maj 2013 15:07

Om 12 timmar är jag och resten av spanskgruppen påväg ner till Arlanda.. Det är så sjukt overkligt.. 

Jag har i princip packat klart, det tog ca 10 minuter och jag har aldrig packat så lite i hela mitt liv men jag fick tänka praktiskt och då blev det inte så mycket. Jag har fått pengar av mormor också så att jag ska kunna handla där nere så då vill man ju gärna hitta något fint    Jag kunde inte ta ut pengar ur uttagsautomaten på stan så det får jag göra på flygplatsen.

Har fortfarande inte förstått riktigt att vi åker... 


         

Av Sara Pedersen - 26 maj 2013 15:00

Det blev ju inte riktigt som jag tänkt med mammas presenter men det har löst sig rätt bra ändå tycker jag, när jag skulle köpa sjalen åt mamma så tittade jag först efter en annan men den var bortplockad och kommer inte fören till hösten igen. Jag skulle köpa macarons men tyvärr så hade inte smörgåsboden sådana idag ( de har de alltid haft förut när jag varit in dit ) så några sådana blev det inte men vi åt rabarberkaka istället    Den sista delen som jag ville ha med i presenten hade jag velat ha en vacker lilja men tyvärr så har blomsterbutiken slagit igen   så det blev en bukett ifrån hemköp istället men det var ju liljor i buketten så det blev bra ändå.

Jag ska dock köpa macarons till mamma vid ett annat tillfälle   


   

Av Sara Pedersen - 26 maj 2013 14:24

Vaknade till strax efter fyra imorse av att rummet lyste i brandgult. 

Kl 04.22 så var solen påväg upp ovh jag var klarvaken men som tur var så lykades jag somna om. Försökte att få så mycket sömn jag kunde inatt då det inte blir mycket sova imorgon    


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards