Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 24 maj 2013 18:00

Kan inte bara dagen vara över?

Kul fredag det är.. eller? 

Känner mig lite besviken och nedstämd för det verkar som en bestämd sak inte blir av och jag hade sett fram emot den saken så nu blir jag lite ledsen faktiskt   Hur länge ska det vara såhär?    


   

Av Sara Pedersen - 23 maj 2013 19:46

Jag tittade igenom hårkatalogen från glitter med 15 frisyrer med olika tillbehör och jag tyckte att tre var så otroligt fina men samtidigt lediga så att man kan ha dem tillvardags, de var mysiga helt enkelt   

Den första är med stora lockar, den andra är med en fiskbensfläta och lite detaljer och sen den tredje som är uppsatt i en knut. Det är blommor på varje bild och det tycker jag är så fint, jag går ju ofta runt med blommor i håret.

Det som är enkelt är det som är finast.

Jag kommer definitivt att gå runt med dessa frisyrer i sommar   


     

            

Av Sara Pedersen - 23 maj 2013 18:36

Vart tog vädret vägen?! och vad är det för fel med mitt tangentbord? Shiftknappen börjar ge efter.

Idag har det varit som en hel årstid under tolv timmar. Imorse var det kallt, varmt mitt på dagen, sen blev det kvavt och nu regnar det lite då och då och samtidigt är det molnigt hela tiden, trist    

I måndags så var det underbart väder, då ville jag inte vara inne alls ju. Då var vi ute och tog bilder bland björkarna istället under de små rasterna   

Jag har inte lärt mig att posea än dock.


     

Av Sara Pedersen - 23 maj 2013 18:10

Åh, jag frågade igår om jag kunde bli sponsrad med en klänning från mina föräldrar ur Bon Prix-katalogen och jag hittade två helt underbara sommarklännningar   

Jag kan få en men jag vet inte vilken jag ska välja.

Den första klänningen som jag gillade var en grön, mönstrad klänning med inslag av blått, vitt och gul, med ett spänne i midjan den andra var en vit klänning med ett brunt mönster med knytband i midjan. Både är ju helt underbart fina och jag skulle använda båda väldigt flitigt, det är jag övertygad om men jag vet inte vilken jag ska välja...

Kan ni hjälpa mig?


 

Av Sara Pedersen - 23 maj 2013 17:45

Spenderade 600 kr på mindre än 30 minuter idag.. helt sjukt! att man ens kan ta så mycket betalt för ett id-kort?   

Tur att jag satte över pengar igår kväll för annars hade det inte gått alls. Och som vanligt så blir man inte fotogenisk på bilder som andra personer tar så jag tycker ju inte att det blev den bästa bilden men den duger antar jag.

Imorgon ska jag nog ta ut till Barcelona, alternativt på lördag och så blir det att kolla över packningen. I helgen blir det skolarbete då betygen sätts om en vecka. Måste skicka in allt senast på söndag annars blir det rätt så omöjligt...   


 

Av Sara Pedersen - 22 maj 2013 22:15

känner att det inte går fullt så bra nu.

Det är många som är sura på i princip alla och de sista veckorna kommer vi nog att irritera oss på varandra att vi kommer att explodera.. Jag fixade dock med pengar till Barcelona när jag kom hem idag samtidigt som att jag åt lite innan Grey´s. Förutom det så känns det väldigt tryckt och dämpat just nu omkring en, vi behöver nog en period ifrån varandra vi i klassen och omvärlden känns det som, jag är så sjukt trött...   

en annan grej som inte var så rolig idag. BH,n från Ella M som jag velat ha hur länge som helst finns nu på rea för halva priset.. min storlek fanns men dock hade ju jag inte pengarna till den, de ska ju gå till mitt id-kort imorgon... då blev jag lite ledsen. om Oturen vill vända så kanske den finns kvar till nästa gång jag kommer in i butiken.

Vet inte om ni håller med mig men jag tycker att den är underbar    


 

Av Sara Pedersen - 22 maj 2013 21:57

Vi gjorde en sådan här rolig grej idag då man bra tar de fulaste plagg du kan hitta i en butik och sen testar dem och visar upp för varandra och åh vad vi skrattade. Jag hade sju plagg varav jag testade två seriösa på H&M och sen provade jag en klänning på vero moda också. Jag provade en maxiklänning som faktiskt var väldigt fin på som jag var lite sugen på men jag tycker inte att den var så fin att jag skulle lägga ut så mycket pengar på den dock   de andra var så hemska att de inte ens förtjänade ett fotografi. 

Sen på vero moda så testade jag en päronglassfärgad klänning och den var ju jättesöt men för liten... skulle ha behövt en storlek större då jag knappt fick av mig den men det fanns tyvärr inte kvar.

Så kan det vara     


     

Av Sara Pedersen - 22 maj 2013 21:35

Testade något helt nytt idag i Avesta.

Det blev en lipande grodbakelse   

Ken var som en stor dammsugare fast i grodfornat, innan så har jg bara ätit gräddgrodor så det var lite roligt med en annan version av en grodbakelse.


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards