Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 21 maj 2013 19:34

Ätit lite, gjort en analys och skickat in den, pluggat lite balettpositioner och det blir nog mer plugg innan sängen ropar på mig.   

Har nog aldrig haft en sådan bekväm säng som imorse, allting var bara på bra då med temperatur och allt så jag blev tvungen att ge mig själv en örfil för att ta mig ur sängen.

Imorgon ska jag köpa mammas present till på söndag ( hoppas att det som jag ska ha finns för det fanns inte i Västerås ) och så blir det kör. Det blir mitt sista körrep i år då jag sagt ifrån alla konserter för att fokusera på skolan, jag åker till Barcelona på måndag med skolan och sen är jag helt enkelt upptagen repet efter. Så man får göra bra ifrån sig imorgon för att kompensera upp det lite. 

Men först blir det en dusch. 


 

Av Sara Pedersen - 21 maj 2013 18:07

Jag satt i biblioteket idag och tittade igenom en godisbok och hittade flera recept på kola. Jag brukar inte vara så förtjust i kola ( bortsett ifrån kolasås, det kan jag äta flera tuber av ) men jag tror att de här kan vara goda   

Jag hittade recept på hallon, blåbär och tranbärskolor och jag blev väldigt sugen faktiskt på att testa och bara för det så fick jag ett sådant kolasug så jag har kollat upp kolacupcakes och kolapajer. Jag har nyss tagit ner ett recept på en chokladpaj med kola som jag tänker testa till sommaren, kan tänka mig att den är riktigt mumsig   


 

Av Sara Pedersen - 21 maj 2013 17:07

Det har verkligen inte varit en bra dag idag..

Alla har varit griniga och sura på varandra och jag vet inte vad jag ska ta vägen.. 

Plus att det känns om att allt håller på att spåra ur... Fick reda på att idkortet kostar bubbelt så mycket som jag trodde så nu blir det stramt på kontot... varför ska det kosta så mycket att ta ett förbaskat kort, jag kommer inte att ha råd med sakerna som jag måste betala nu... och ändå tycker jag inte att jag har slösat så mycket den här månaden.. få se hur det här kommer att bli...

Sen så är folk osamms, går varandra på nerverna och så fick jag mitt andra F i spanska idag..   Jag tror inte att jag klarar nationella i år... jag vet inte vad jag ska göra, har haft så mycket annat att göra så att spanskan blev nedprioriterad... får försöka att ta ett problen i taget... 


 


Av Sara Pedersen - 20 maj 2013 23:00

Här är vårat vinstfoto ifrån körmästerskapen i Västerås förra veckan.

vi förtjänade vinsten efter alla timmar och allt slit som vi gjort. Nu tänker jag dock ta det lite lugnt med kören då jag har skolan att fokusera på nu efter att tävlingen är över   

Haha, man kan ju lugnt säga att jag syns på fotografiet. 


 

Av Sara Pedersen - 20 maj 2013 22:48

Vi satte ljus och skådespel till våra ljudinspelningar idag och det var roligt kan man säga   

Det var inte det lättaste dock, att agera till sin egen röstinspelning men vi fick tillgång till teaterförråden om vi ville ha något och det är ju nästan ett måste att klä ut sig innan man måste bli seriös.

Detta blev dagens resultat i klädrummen   

Under förra läsåret var det ett extremt utklädningsår. kanske kan lägga upp de bilderna någon gång.



 

Av Sara Pedersen - 20 maj 2013 22:20

Kände mig smart och lite lättad alldeles nyss när jag tänkte ut hur mitt studiebidrag skulle räcka till denna månad men som tur var så räcker mina piller några dagar mer än vad jag trodde så de kan jag ta ut nästa månad   

Pengarna som jag kan använda denna månad ska då gå till ett nytt id-kort ( mitt går ut imorgon ) och en morsdagpresent. Pengar till Barcelona får jag helt enkelt ta från sparkontot för annars kommer det inte att gå alls.. Tror att jag bara har två uttag kvarpå det kontot innan jag måste betala 75 kr för varje överföring. Tror inte att det är något mer som verkligen måste göras den här månaden.. hoppas jag.. och saker som måste betalas nästa månad börjar också radas upp... börjar känna att studiebidraget inte räcker så långt under vissa månader   


     

Av Sara Pedersen - 19 maj 2013 18:18

Övernattning med bak, grillad mat, eurovisionfinal, film, melon, hallon, blåbär och annat gott är lite av det som jag har gjort sen igår.

Spenderade eftermiddagen igår, kvällen och dagen idag med Sandra och det har varit så mysigt så   Jag åkte dit igår eftermiddag och så började vi med att gå och handla lite och så bestämde vi oss för att baka när vi var i affären och så blev det och en liten stund senare stod vi och bakade cupcakes. Det blev chokladcupcakes med rosa topping med smak av vit choklad, jag tyckte att de var jättegoda   sen blev det lite mat innan eurovision. Vi åt resten av toppingen, melon och bär sen till resultatet.  Efteråt så blev det lite film in på natten och film blev det sedan hela eftermiddagen. Väldigt gosigt   


     

Av Sara Pedersen - 18 maj 2013 14:40

Är lite sugen på glass faktisk.

när jag kom hem igår skulle i princip alla hem från den lilla grillfesten som varit medan jag var borta och allt var bortplockat. Jag blev erbjuden en glass om jag ville ha men då var jag lite ledsen att alla skulle åka hem.

Jag har iallafall tittat på den här nya glassen 5 kisses från magnum och undrar om de är goda för sist jag köpte en specialglass från magnum blev jag sjukt besviken. Och när jag ville testa tidigare i veckan så hade de inte den smaken som jag ville ha.

Någon som har testat och kan rekommendera en smak?


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards