Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 21:51

Nytt smycke iallafall   

Blev lite förälskad i ett speciellt smycke när vi tittadeigenom montrarna och efter att vi gått en runda gick vi tillbaka och så köpte jag den.

Och jag fick den för halva priset! De kostade egentligen 129 kr styck men jag fick den för 65 kr, det är ju helt otroligt!   

Det är en grön fjäril och den är ju helt underbart fin. när jag byter smycket till sommaren så blir det nog den här. 

Och så blev det ett nytt tillskott till min lilla samling med navelsmycken   


   

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 21:20

Fotografering på väden hem, men man får passa på när man får tillfälle, eller hur?

Vi gick förbi en stor, gul buske och tänkte hur fint det skulle vara att ta lite kort så det blev en liten fotosession.

Jonte spelar som vanligt ut till max medan jag inte riktigt lärt mig att possera än   

Då får vi med dagens outfit också, en röd klänning, gråa tights och jeansjacka. väskan blev en asseccoar och så ofixat hår som står år alla håll och kanter.

Lovely as always    


     

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 21:02

Jag köpte två saker idag som är bestående, alltså att de inte ska förtäras   

Och en av dem är nya bakformar som är jättefina. Jonte köpte ett paket med likadana men gröna, han sa att vi kommer bli engelska tanter som står och bakar på tv i framtiden, det vore väl något?   

Haha, visst för att jag tycker om att baka en massa men jag vet inte om jag skulle göra mig bra på tv om jag ska vara ärlig men visst vore det roligt. 

Det blev iallafall blå(lila/vita formar med mönster på.

Det fanns väldigt många olika att välja på när man var där och vissa var ju roligare än andra, tur att man hade en bestämt summa pengar med sig idag för annars går det lätt över styr när man är på marknad, även om den blivit jätteliten mot hur den var för några år sedan   


   

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 20:33

Ett av dagens mest uppskattade inköp var en halvkilos plastkartong med jordgubbar   

Innan det var dags att röra sig hemmåt, satte vi oss och åt jordgubbar på en bänk och återhämtade oss från karrusellen, vi båda var nog lite omskakade och då satte jordgubbarna verkligen bra. Man fick både i sig vätska och något lite mera matigt i magen. 

Och som vanligt så blir det bilder och när man börjar att äta jordgubbar i solen, då vet man att sommaren verkligen har kommit och är här för att stanna   


       

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 20:15

När det är marknad så brukar jag vanligtvis ha tre måsten på min lista, hur gammal man än blir och de är; köp en sockervadd i någon rolig färg, åk åtminstone en karusell och ät en munk men något roligt på. I år blev det bara två av dem...

Munken var ju självklar redan från början och det blev en med choklad och färgade marshmallows ( Det blev mycket marshmallows idag ) och sen emot slutet av våran vistelse på marknaden så blev det

en karusell... och jag borde inte ha åkt... den gick så fruktansvärt fort i år och jag är fortfarande illamående.. blä... Jag klarar bara av bergochdalbanor nu för tiden   


                  

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 19:53

Det var marknad här i stan idag och några av mina klasskamrater uppträdde med musik och dans. Jag var inte med för jag villle hinna med att gå på marknaden också under dagen med tankte på att jag skulle hinna med att baka och sen åka på kalas.

Jag har inte någon video från idag men jag har en video från att de övade för två veckor sedan, Ljudkvaliteten är väl sådär men det går väl att lyssna på. Måste nog säga att det var den roligaste gången den här låten spelas upp med lite fel ackord, trummor i baktakt, en lärare som ropar, elever som svär och många skratt   


    

Av Sara Pedersen - 11 maj 2013 19:35

Nu kan jag bocka av marshmallows från listan över tillbehör på cupcakes.

Jag började baka i morse och dekorerade dem på eftermiddagen och jag tyckte faktiskt att de blev relativt bra    Jag har iallafall aldrig gjort en sådan god smet som jag gjorde idag, det är inte alltid det blir bra när man gör en glutenfri smet. Men jag åt gladerligen upp resterna av smeten efter att plåten blivit fylld med former.

Det blev vaniljmuffins med chokladtryffel, marshmallows och lite strössel    


     

Av Sara Pedersen - 10 maj 2013 22:45

Det smattrar lite lätt på garagetaket och här ligger jag i mitt kuddhav med datorn i knät.

Jag ska alldeles strax släcka lampan och försöka att somna in till regnet och hoppas på att jag inte drömmer konstigt inatt.

Imorgon skall det bakas cupcakes ( eller om man ska börja säga fairycakes ) och så blir det marknad innan jag ska iväg på kalas   

Då hoppas vi på ytterligare en fin dag för jag hade tänkt ha klänning imorgon. Först ska jag ta en lång dusch, sen klä på mig och sätta upp håret stor att sen börja med själva muffinsen. Det låter väl bra?

Så om jag får som jag tänkt mig blir det en röd klänning, håret i en stor boll, marknad med diverse tillbehör, fika och kalas, låter redan som en bra dag   


     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards