Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 21:56

Eftersom att Sandra följde med oss till Borlänge idag så kunde jag och hon äta lite sushi och åh så gott det var!

Det var alltså nästan hela två månader sen sist och jag har varit sugen på sushi hela veckan så det var verkligen jättegott. Och jag har nog aldrig ätit så god misosoppa som idag heller.

Åh, jag borde äta detta oftare men det är bra med att inte äta det på en lång period är att det blir godare när man väl äter det   


       

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 21:29

Efter en riktig mysdag så blir det nu lite kvällsrysningar med skräckfilm.

Är lite trött i benen och lite balom ena knät men har förvånansvärt inte ont i fötterna, jag har upptäckt att jag får mindre ont i fötterna när jag går i mina stövletter än när jag går mina vanliga skor.

Ikväll blir det film och vi är inne på den andra filmen för först såg vi Knife Edge men sen så upptäckte vi att vi redan sett den så då tittar vi på She Creature istället och ska handla om en sjöjungfru.

Den vet jag att vi inte har sett förut.


 

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 11:45

Sitter med frukosten i handen och väntar på att det börjar bli dags att åka, vi håller på att vänta in Sandra och sen blir det en mysig shoppingrunda till Borlänge.

Min dator har för övrigt blivit jätteseg, jag har lyckats surfa upp 5 gb på fyra dagar, hur är det ens möjligt? det tog liksom fem minuter för datorn att läsa in skrivfältet här på bloggen så att man kunde göra ett inlägg. Så det kanske blir mer bloggande från mobilen nu för jag kommer att få spykbryt på datorn annars, om jag inte lånar den stationära förstås.

Nu blir det att vänta de sista minuterna och sen så beger vi oss till Kupolen   


   

Av Sara Pedersen - 3 maj 2013 22:57

Jag som många andra har perioder då man sover väldigt dåligt så jag tänkte att jag skulle dela med mig av några tips som kanske kan hjälpa. Några av dem kanske ni redan vet om.


1. Försök att undvika stark mat under kvällen och om du ätit det, drick ett glas mjölk för att lugna magen.

2 Om ni kan, undvik telefoner, datorer och tvapparater en halvtimme innan du ska sova.

3 Gå på toaletten innan du lägger dig så behöver du inte vakna till på natten.

4 Ha det mörkt och svalt på rummet så somnar du lättare.

5 Ha en flaska vatten eller ett glas nära sängen. oftast vaknar man på nätterna för att man är uttorkad.

6 Om du inte kan somna alls så försök att ligga stilla i 15 minuter och slappna av, så stänger kroppen av automatiskt.


Hoppas att detta kunde vara till hjälp   


 


Av Sara Pedersen - 3 maj 2013 22:45

Vill ha, ge mig! snälla   

Hittade en jättesnygg jacka på gomdajuveler.se ( alltså gömda juveler ) och jag tycker att den är jättefin. Den påminner mycket om jackorna jag kollar på men den här är då röd och lite kortare i längden.

Jag tyckte att den var fin men det tyckte dock inte pappa men det är jag som ska ha jackan på mig eller hur?   

Den kostar 489 kr och är billigare än de jag tittat på hittills men vad tycker ni? var den inte fin?

Om jag inte hittar en jacka imorgon så är denna ett alternativ, även om halva studiebidraget försvinner.


   

Av Sara Pedersen - 3 maj 2013 22:18

Blääuuu vilket matkoma jag hamnade i efter middagen idag    Det blir nog i säng innan tolv idag så kan jag sova länge imorgon men inte alltför länge, jag vill kunna fixa håret imorgon då mitt hår ser helt dött ut nu när färgen blivit så blek, färgar igen om nästan exakt en månad nu.

Middagen idag blev som sagt paj. Kyckling och prarrispaj, grönsakspaj och tacopaj, till det en massa grönsaker, ett halvt glas vin och sen mineralvatten.

Så otroligt gott men såklart så äter man alldeles för mycket och blir helt pömsig   

Blir som sagt inte så jättesent men jag ska göra lite småsaker först.


 

Av Sara Pedersen - 3 maj 2013 19:09

My god vad är det här?

Jag har cravings efter helt konstiga saker som jag vanligtvis inte äter   

Förutom att jag är väldigt sugen på sushi och har varit det i några dagar så har jag även gått runt och varit jättesugen på en macka med jordnötssmör och sylt och sen var det någon dag då jag var jättesugen på passionsfrukt. Jag tycker inte ens om passionsfrukt!! 

Vad är det här för konstigt grejs?....

Mackan kan jag förstå, det har jag ätit förut och det är faktiskt gott men passionsfrukten... Det enda som jag äter med passionsfrukt är passionfruktscheesecake... jag håller på att bli sjuk eller något   


 

Av Sara Pedersen - 3 maj 2013 18:52

Efter Hell's kitchen nu så blir det nog att börja fundera på lite mat.

Ikväll blir det åter igen paj här hemma. Det gick åt så mycket sist och det tog slut så fort att vi gör det ytterligare en kväll   

Så det blir paj, film, och mys. 

Dagen har varit riktigt lugn, har inte haft något i skolan förutom sista lektionen och då gjorde man inte mycket så jag hade i princip kunnat vara hemma idag.En positiv sak är att min hy har börjat repa sig rejält sen dansens dag och imorgon ska jag sminka mig igen då det blir en tripp till Borlänge.  

Usch, får nästan ångest av att lägga upp den här bilden då jag lagt upp relativt bra bilder men jaja, here we go.


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards