Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 9 maj 2013 12:01

Jag har ju redan dissat de nya Loka-Likes old school smakerna men Ramlösa har ju en serie med andra smaker som är relativt nya och de får tummen upp hittills   

jag blev så sjukt törstig efter allt promenerande och bärande av backar så jag köpte ramlösan med smaken Secillian lemon+rasberry.

Den var faktiskt riktigt god med lite lätta sommarsmaker om man kan säga så. Först smakar den citron och eftersmaken är hallon. Den blir det nog fler gånger i sommar    




Av Sara Pedersen - 9 maj 2013 11:19

Sitter och tittar på Simsons just nu, är lite lagomt trött i ögonen och dödar lite tid.

Jag ska över på en filmdag om en timme ungefär och sen så vet jag inte riktigt vad mer det blir men det blir säkert något bra, dock finns det inte så mycket att göra då det tekniskt sätt är söndag och det är lite tråkigt väder just nu, men andra ord, filmdag   

Kommer förmodligen att panta lite idag med för jag har två kassar med flaskor på rummet och jag vill gärna ha lite kontanter till marknaden i helgen.

Mitt favorithalsband har gått sönder, jag blev sjukt ledsen över det   jag har haft det i flera år och nu kan jag inte ha det längre.. snyft... få se om det kanske går att byta kedja.


 

Av Sara Pedersen - 9 maj 2013 10:46

En liten update då jag inte gjorde några inlägg igår. Jag var för trött när jag kom hem från kören helt enkelt.

igår så blev det en dag då jag gick så mycket att jag fick ont i höften, det bådar inte gott   

Jag hade sovmorgon och skulle bara in till skolan till en liten skolspelning med estettreorn sen så hade jag slutat för dagen. Spenderade sen resten av dagen med Jonte, vi gick fram och tillbaka över stan, åt lite och han följde till och med med till kören. Det var lite roligt faktiskt   

När vi sen blivit avsläppta istan så gick man hem, såg på Glee och Grey's innan man lade sig i sängen och lyssnade på regnet innan man somnade   


 




Av Sara Pedersen - 7 maj 2013 21:46

Nu blir det att sova för mig, det blev sent igår och efter för få timmars sömn så har jag varit på vippen till att somna flera gånger under dagen och nu ska jag passa på att ta ikapp det.

Jag har inga lektioner imorgon utan ska bbara till skolan till en spelning i aulan som treorna gör och sen blir det nog bussen till Avesta. Efter det så är man ju ledig i fyra dagar.

Jag har inte varit i skolan en fullständig vecka på tre veckor nu, inte konstigt att vårterminen brukar gå fort   

Hoppas att regnet inte kommer på förmiddagen imorgon utan kan hålla sig till kvällen, det vore så mysigt att öppna fönstret imorgon kväll och somna till det smattrande ljudet av regn. Mysigt   

Nattinatti.


     

Av Sara Pedersen - 7 maj 2013 21:36

Efter den lilla rundan upp på stan så cyklade jag hem och då ville jag hem, svetten rann, jag var sjukt törstig och jag var så varm om fötterna så att det kändes som att de brann.

Så kom jag hem och han bara låsa cykeln innan jag fick veta att vi skulle cykla ut till Vbyn.

Jag höll ju på att smälla av men efter tre glas vatten, någon minuts vila och håret uppsatt i en fläta så begav vi oss iväg i det fina vädret.

Det blev ett snabbesök hos kusinerna, lite mer vatten och lite sola på studsmattan innan vi cyklade hem igen. 

Det var lite mycket cykel på en gång kände jag, eller rättare sagt min rumpa..   

vägde upp det hurtiga med en kolesterolbomb, stekt ägg, kokt korv med ketchup och en toast i stekpannan. Det är gott men huuäää så man känner sig efteråt.


 

Av Sara Pedersen - 7 maj 2013 21:28

Alltså jag är kär.... i en butik... det är helt sjukt!

Eft att jag och Jonte varit och pantat och tagit en snabbis upp på pickaboo så gick vi för första gången in i affären Mur & Kaminkultur och vi båda blev helt ställda...

Så sjukt många, fina saker!

Kannor, tallrikar, koppar, tavlor, tapeter, glas, lampor, tvål, lemonad, hur många dekorationer som helst, kaminer och så sjukt fian cupcakeformar... *dreggel....

Både jag och jonte fick nog lite ont i hjärtat då vi båda försöker spara pengar, det är marknad i helgen, när jag är i Spanien är han i frankrike och jag ska köpa hårfärg i slutet av månaden också.

Så jag har några formar på min önskelista till nästa månad, gillar nästan de längst ner mest. 


     

Av Sara Pedersen - 7 maj 2013 21:17

Det har varit helt okej idag faktiskt.

Det var inget riktigt speciellt i skolan, eller jo, vi spelade upp låtarna på en av musiklektionerna och det var skönt att få den ur världen så att man kan fokusera på annat.

som till exempel prov och det faktum att jag åker till barcelona om 20 dagar, helt sick ju?! jag trodde att det var långt kvar, eller det känns som det men snart står man ju faktiskt där och tar kort som en riktigt galen turist.

Längtar   

här är jag och Jonte, är vi inte fina?   


   

Av Sara Pedersen - 7 maj 2013 21:07

Andra dagen med kanonväder idag och det firades med en liten glasspaus på lunchen   

Det blev en av mina favoritsmaker, nämligen choklad och så satt vi i solen och njöt med lite glass. Önskar faktiskt att jag hade hål den timmen varenda vecka men så är det ju inte med min spanska.. som att det spelar någon roll egentligen för jag tror inte ens att jag kommer att bli godkänd i spanskan..

Men det var inte det vi pratade om utan det var glass.

yummie   


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards