Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 5 maj 2013 19:07

Jag letade fram min lilla, gröna burk igår efter att vi varit iväg till borlänge och nu undrar jag varför jag lade undan den sist? den är ju hur bra som helst   

Försvarets hudsalva = min räddare i grön burk om man kan säga så. Mina läppar var så torra igår att det var läskigt och nu efter att bara ha använt den runt tre-fyra gånger är de inte torra alls utan de har blivit mjuka och fylliga igen.

Så sjukt bra! I will never let it go again!   

Har dock inte testad de andra produkterna av samma märke, någon som vet om de är nå bra?  


 

Av Sara Pedersen - 5 maj 2013 18:33

Här kommer det rätta alternativet från gårdagens shopping.

Jag köpte den tunna, tröjan som var väldigt färggrann och som man kan använda på stranden och liknande och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med inköpet   

Tröjan är från New Yorker och kostade 169 kr. Den kommer att bli assnygg när jag färgat håret mörkt igen och jag har redan plockat ihop en outfit till den här tröjan. Jag har visionen när jag har den här tröjan, lockigt hår, svarta shorts, min orangea, virkade väska som jag köpte i julas, bruna klackskor och lite accessoarer. Tror att den här tröjan kommer bli en av favoriterna i garderoben   


   

Av Sara Pedersen - 5 maj 2013 16:10

Idag blev det årets första lappenglass och mmm vad gott det var.
Först var vi och pantade och sen så blev det glass i solskenet.
Glassdelen på lappens har ju inte varit öppen i så många dagar så vi var rätt tidiga ändå.
Jag tog en kula med melonsmak och lite mjukglass ovanpå, Jonte beställde tre kulor men fick fyra varav någon i fel smak. Och trots att jag hade mindre glass så var jag ändå klar sist men jag njöt rejält av glassen.
Det var gott men ingen glass slår den i öregrund   


   



Av Sara Pedersen - 5 maj 2013 15:05

Bättre sent än aldrig, eller hur?
Jag han inte göra ett inlägg imorse då jag gick över till Jonte istället och fick lite sällskap idag. Och det är ju alltid trevligt hade jag inte gått ut så hade jag mig somnat på soffan för jag var helt proppad efter den enorma frukosten jag åt imorse   
Det blev en jättebit av en baugette som pappa köpte igår. På den blev det ost, skinka, tomat, gurka och salladsblad och till det blev det ett glas med apelsinjuice.
Mumsigt.
Hamnade nästan lite halvt i matkoma efter det. Och när man äter en sådan.mack med så mycket pålägg så känner manlig som ett monster för att man inte får in macken munnen   


 

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 23:00

Hittade en sådan grymt söt servis eller koppsätt eller vad man kan säga, fint var det iallafall.

Jag brukar ju inte vara så mycket för rosa men detta skulle jag nästan göra ett undantag för dessa.

Det var små små rosa och vitrandiga koppar med en smal botten och så blev koppen bredare och hade som ett trekantigt öra och så var det matchande fat till det.

Men även om de är jättesöta så får jag nog låta bli att köpa dessa, jag fick ju flera stycken koppar när jag fyllde, de som är prickiga och de är ju helt underbara   


 

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 22:44

Vi åkte in till max efter vår fyra timmar långa shoppingrunda och beställde en varsin lyxshake. Jag har aldrig testat en sådan förut och jag blev inte besviken   

Smakerna som de hade var Blåbär, Choklad, Jordgubb, Cookies´n Cream och Hallon. tidage ska de tydligen haft Mintchoklad också.... är det någon smak jag missat?

Jag ville först ha en blåbär men de kunde inte servera en sådan då bären var frusna, samma sak var det med hallon så det blev två cookies´n cream och två choklad.

Mumsigt   

Men med mjölk, mjukglass, krossade oreos och sprutgrädde ovanpå så mådde man inte sådär jättebra efteråt   


     

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 22:21

Nu blir det lite mer gissningslek här men det är väl roligt, eller hur?   Det ger lite variation här iallafall. Så vad tror ni att jag köpte denna gång?

Jag testade ganska så mycket kläder idag och här är fyra plagg som jag testade. Jag köpte EN av dem.

Jag testade även en massa skor, kollade på shorts och en bikini men skorna kunde jag inte ha då jag hade för djup hålfot för dem, shortsen kunde jag säkert ha och de jag tittade på var ljusblå och asfina men jag hade siktat in mig på ett par snygga shorts från H&M men jag hittade inte dem i Borlänge ( köper dem i Avesta nästa vecka för jag SKA ha dem till sommaren för de hade varit så fina till mina nya sommarkläder ) Bikinin var snyggare på galgen om man säger så.   

Men nog om det, vilken blev det?

Alternativ 1; En jättesöt jeansklänning. Jag älskar ju jeansklänningar, jeansjackor och sådant.

Alternativ 2; En sval, tunn och färggrann strandtröja som man kan ha över bikinin på stranden med ett par shorts till.

Alternativ 3; En grön, mönstrad maxiklänning. Jag har faktiskt börjat uppskatta maxiklänningar mer och mer, förra sommaren tyckte jag att de var hemska.

Alternativ 4; En vit, kortare klänning med rosa, orangea och svarta blommor på.

Lycka till! svar kommer upp imorgon   

       

Av Sara Pedersen - 4 maj 2013 22:09

Gjorde ett köp i förebyggande syfte idag, eller ja, de ska användas om en månad faktiskt   

Jag sa ju förut att jag planerat en månad framåt och då är det väl dags att göra lite förberedelser.

Jag och julia ska få sova över hos Sandra om en månad, Då går vi halvdag i skolan och då hade vi tänkt åka en stor grupp till Aqua Nova i borlänge och ha det roligt. Efter det ska vi få fova hos Sndra och det blir ansiktmasker, bada i ett stort badkar, hårfärgning och annat gos.

Så idag köpte vi 6 stycken ansikrsmasker så att vi skulle få två var under den kvällen, alla får en varsin grön och sen har vi andra färger också. Det kommer att bli mysigt, synd at det är så långt dit bara   


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards