Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 16 maj 2013 22:15

Fy fan alltså, nej jag orkar verkligen inte... 

Vill ju gråta... Den som sa att den här delfinalen av eurovision skulle vara bättre än den förra vill jag ta ett snack med för att det här är fruktansvärt....

Världens musik är officiellt förlorad, nej, jag är så sjukt besviken...

Nu tänker jag ta en dusch och rensa huvudet inför imorgon. Då behöver jag ha lite mer sinnesro än vad jag har nu..   


 

Av Sara Pedersen - 16 maj 2013 22:02

Nä, så blev det ju inte riktigt då de låste dörrarna flera minuter innan det skulle börja så vi blev utelåsta. Och jag blev så sjukt förbannad!   

Vi var där innan sju och blev utelåsta, jag ville slå till någon så sjukt mycket! och fastän vi skickade hur många sms som helst så var det ingen som kom för att öppna så vi åkte helt enkelt där ifrån efter att vi väntat i 20 minuter, inte en chans att vi skulle ha suttit där hela kvällen.

Och medan vi sätt där så rageåt jag min stora baugette som jag köpte på vägen dit så att jag fick ont i magen. Men efter det så åkte vi till Ica för att leta efter strumpbyxor som inte finns att köpa just nu i stan för det är slut överallt.. och för att trösta mig så köpte jag en kladdkaka och så satt vi och åt på den tills man mådde illa... jag är fortfarande arg..

Men om mitt betyg ligger i farozonen på grund av en låst dörr så vet jag inte var jag gör.


   


Av Sara Pedersen - 16 maj 2013 21:22

Ett inlägg som skulle komma upp igår men så blev det uppenbarligen inte utan det får komma nu istället. Onsdagar innebär i princip att vi går och köper frukost på ica mellan ensemblen ooch kören. Det gjorde vi idag men men till min stora besvikelse så hade de inte den otroligt goda risifruttin med björnbär   så istället så blev det en ( halv ) kaffe och en stor vaniljbulle. Hade även en daimboll i väskan som fick bidra till frukosten.

Sen blev det en snabbismiddag på sibylla innan vi drog oss till genrepet inför mästerskapet, det är nära nu.


 

Av Sara Pedersen - 14 maj 2013 22:30

Även jag sitter och tittar på delfinalen till Eurovision och jag är väl inte sådär jätteimponerad hittills och man kan lugnt säga att det är ett brett utbud av musikgenrer ikväll.

Det har varit några stycken som jag tycker gjorde riktigt bra ifrån sig ikväll vilket är Estland, Danmark, Ryssland, Moldavien och Belgien   

Kvällen sjukaste outfit går nog antingen till Serbien med sina cupcakekostymer eller Montenegro i astronautdräkter.

Det häftigaste outfiten hade garanterat Moldavien, så sjukt häftigt    

Som vanligt så anser jag att alla bidrag borde sjunga på engelska så att resten av Europa kunde förstå var de sjunger, jag tror att det skulle uppskattas och dra in mer poäng till bidragen men det är ju såklart upp till de hur de vill göra.

Jag tyckte att idén med fjärilarna var väldigt söt, den kan de fortsätta med till nästa år.

Nu återstår röstningen och snart har vi de första tio bidragen. 


 

Av Sara Pedersen - 14 maj 2013 21:41

Det blir sena inlägg idag men jag har inte riktigt haft orken men jag tycker att jag har bloggat något så otroligt hittills under månaden så det kanske väger upp det litegrann   

Jag fick en liten present idag i form av bakformar, visst är de söta?

Jag funderar på att köpa ett helt packa av de här, de finns ju på Ica. Fick en liten vision vad jag vill ha i dessa formar.   


   

Av Sara Pedersen - 12 maj 2013 13:52

Usch... Jag är något så fruktansvärt uttråkad så jag vet inte vad men jag är samtidigt så är jag helt slut så att jag knappt orkar ta mig ur soffan.

Funderade ett tag om jag skulle ta en runda upp på marknaden idag med men då var ju de små problemen att jag inte hat några kontanter och det är ju milslånga köer till atm-automaterna, jag är trött och så har jag ont i höften och ner i benen... så det är inte så roligt... hade dock varit bra om man börjat kolla efter morsdag-presenter...

Det blir nog bara att titta på en film medan jag ligger nerbäddad i soffan. Ska  plugga lite texter sen till fredag.


 

Av Sara Pedersen - 12 maj 2013 13:00

Frukost var inte det lättaste idag precis, förutom den totala bristen på bröd och gurka så sprängdes äggen i äggkokaren   

Ett ägg gjorde det iallafall och äggvitan försvann ut i tomma intet, ur det andra sipprade gulan ut från en spricka i skalet och fylldes upp med vatten istället, lite konstigt.

Men äh, vad gör det, det gick ju att äta ändå   


 

Av Sara Pedersen - 12 maj 2013 12:26

Jag börjar bli lite trött på det här...

Jag vaknar mellan 5 och 6 varenda morgon eftersom att jag har morgonsol, jag blir bokstavligt talat bländad av att solen ter sig igenom min gardin och reflekteras på min bokhylla... Inte okej   

Här kan ni se själva hur ljust det är kl 05.43 på morgonen.

Jag ska få en riktig mörkläggningsgardin på onsdag.


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards