Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 25 maj 2013 22:54

Ska strax lägg mig efter att ha sett The Hobbit, den var bra även om den inte var i riktigt samma stuk som de andra filmerna, denna verkade vara lite mera ¨barnanpassad¨ med den var helt klart sevärd och det kommer ju en till del också   

Imorgon så blir det att gå upp och gratulera mamma, då ska hon få sin present ( en mörklila sjal ) och sen ska jag hoppa in i en snabbdusch innan jag åker upp på stan för att ta ut pengar inför resan och sen så ska jag in på smörgåsboden och köpa macarons till mamma, så jag hoppas att de är färska för det är väldigt äckligt med gamla macarons. Jag vill att hon ska då testa sådana för jag tror att hon kommer att tycka om dem   


   

Av Sara Pedersen - 25 maj 2013 19:11

Usch, vad trött jag blev. Sol och mycket fika går inte bra ihop, jag är alldeles mosig i huvudet nu    Det blev iallafall att cykla fram och tillbaka med motvind i båda riktningarna då det alltid blåser ifrån sidorna. 

När vi kom dit blev det fika med kakor, daimtårta, rabarberkaka och hedemoratårta.

Mådde lite illa efteråt och kunde inte ens sola på studsmattan utan att jag mådde dåligt.

När vi kom hem blev det lite sol på altanen och strax blir det mat och filmmys   


   

Av Sara Pedersen - 25 maj 2013 14:00

Titta vad jag fick när vi var och handlade!   

en doughnut-maker som gör minidoughnuts. Jag blev lite tagen när jag såg den och fick den av pappa, jag blev väldigt glad då. Så nu blir det munkar någon dag eller kväll när jag kommer hem från Spanien.

De är jätttepyttiga, en munk är bara en tesked med smet. De jäser ju upp när de gräddas men ni kan ju tänka er hur små de blir. Det kommer att bli så roligt att göra dem med en massa dekorationer   


 


         

Av Sara Pedersen - 25 maj 2013 13:38

Har haft en väldigt mysig dag hittills   

Sov ut och åt frukost till melodikrysset med altandörren öppen så att man fick riktiga sommarkänslor. Det är ju varmt idag så då blev det att använda klänning.

Efter frukosten så var vi alla ute i trädgården och gjorde lite trädgårdsarbete. Jag grävde upp och flyttade blommor och så blev det lite ogräsrensning.

Sen efter det så har vi varit och  handlat. Nu gör jag lite skolarbete och snart ska vi iväg på lite fika då min moster fyllt år   


   

Av Sara Pedersen - 24 maj 2013 23:27

Efter att vi ätit till en minst sagt värdelös film så satte jag mig och kollade igenom en hel trave med gamla recepttidningar och det dröjde inte länge fören mamma gjorde mig sällskap. Och två timmar senare så har jag 15 nya recept som jag ska testa någon gång   

Recepten som jag tagit ut är; Hallonmoussetårta, Hallon och blåbärscheesecake, Kladdkaka med tre olika toppingar, Jordgubb och rabarbercheesecake, Vit chokladpaj med björnbärssås, Päronpaj med mandel och honung, Mandelkaka med hallonglasyr, Vaniljbullar med citronkräm och hallon, Citronpannkaka med kesella, chilisirap och bär, Äppelknyten, Mandelkaka med päron och lingon, Minipajer med lemoncurd, Sötsyrlig vit chokladmousse, Potatocupcakes med limetopping och Chokladcheesecake med cookiebotten.

Bortsett ifrån några få så är det nästan bara efterrätter men jag har ju sagt det förr; I'm a pastrygirl    


   

Av Sara Pedersen - 24 maj 2013 19:29

Hur lyckas jag?

Nu är ytterligare ett par skor redo för tippen... Nu krävs det inga ovaler och siffror för denna skada är rätt så tydligt.

Hade behövt dessa skor i Barcelona för mina bruna med klackar passar nog inte när vi ska gå flera timmar per dag    


     

Av Sara Pedersen - 24 maj 2013 19:11

Glöm inte mors dag på söndag nu!

Har ni sett reklamen på tv från.. vad är det?.. Coop? när den lilla oförskämda ungen säger att man kan ju diska, gå ut med hunden, städa rummet och komma hem i tid EN dag är bara helt sjukt... För det första så ska man alltid göra det och inte bara på mors dag. 

Man ska uppskatta sina föräldrar även om man inte alltid kommer överens. 

Jag ska ge min mamma en fin sak som ni får se på söndag och macarons ( mamma läser ändå inte min blogg ) och sen ska jag nog baka lite, vi får se om det blir cupcakes eller om det blir en choklad och kolapaj   

Om det blir något mer vet jag inte men det är något iallafall.

Glöm inte bort era mammor   


 

Av Sara Pedersen - 24 maj 2013 18:58

Somnade på soffan när jag kom hem, jag skulle läs men jag orkade verkligen inte och bara däckade.. Verkar inte som att det kommer att bli någon rolig kväll ikväll.

Mat och plugg, haha, vilket liv jag har   

Menmen, vad finns det att göra åt det. Måste ju göra detta innan jag åker på måndag men jag vet inte hur jag ska göra nästa fredag.... för körskolan ringde idag och undrade om jag skulle vilja göra risk1:an den fredagen.. grejen är bara då att jag måste ta ledigt från skolan och då blir jag underkänd i piano.. jag har inte vågat säga det till mina föräldrar, vad ska de tycka liksom..

Får fokusera på skolarbetet som ska göras klart först.


 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards