Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Pedersen - 3 maj 2013 17:46

Jag ska ju baka nästa helg till min kusin som fyller och då hade jag tänkt att jag kanske skulle passa på att lära mig att göra Royal Icing blommor, eller vad tycker ni?

Eller ska jag kanske vänta tills jag faktiskt ska göra cupcakes med blommor på?

Jag vet inte riktigt för jag vill ju så gärna testa men om de får ligga länge kanske de smakar äckligt eller något?   

Iallafall, jag hade tänkt att jag skulle göra vaniljcupcakes ( med en eventuell fyllning av vaniljkräm ) och så så chokladtryffel ovanpå och sen marshmallows och lite riven choklad eller strössel.

Hur låter det?   

Och så får vi väl se hur det blir med blommorna. 


   

Av Sara Pedersen - 2 maj 2013 22:20

Jag borde försöka sova just nu men eftersom att jag inte är ett dugg trött så slänger jag in ett litet inlägg och så gör jag ett nytt försök efter det.

Har duschat nu under kvällen och en av de bästa sakerna som finns är att lägga sig nyduschad, helst ska det vara nya sängkläder också men man kan inte byta sängkläder varenda gång man duschat heller   

Jag fick en liten present idag av mamma, det var erbjudande på leggings idag och jag har inga som är hela så hon köpte ett par till mig idag, då får hon sina ifred också   

Så nu blir det att vara lite försiktigare med de här så inte de går sönder också som mina andra.

Jag hade nästan velat ha skorna som är på bilden med   


 

Av Sara Pedersen - 2 maj 2013 19:12

Måste säga att det varit en väldigt lugn dag idag.

Har i princip bara haft nationellt prov i engelska idag och sen en hade vi en liten tävling innan jag slutade för dagen. Jag hade ingen dans idag och det var faktiskt rätt skönt och samtidigt funderar jag vad vi ska göra nu på dansen när dansens dag är över.

Det blir väl lite nyheter nu och vid åtta blir det tonårsbossen och efter det blir det nog en lång dusch eller alternativt ett bad   

Vet ni vad jag såg idag?

Jo.. årets första mygga.... de äcklen är tillbaka... jag ser verkligen inte fram emot det för om det blir som förra året så kommer jag få så sjukt ont igen..   

Kul att bo i den delen av Sverige där det är så sjukt mycket mygg och man är överkänslig emot myggbett...   


 

Av Sara Pedersen - 2 maj 2013 17:26

Det blev lunch med Sandra, Julia och Jonte idag på donken då vi hade tre timmars lunch efter nationella proven.

Det blev då dagens Mcwrap ( som jag då tycker är helt okej för att vara McDonalds ) och chillicheesetops, cola och pommes frites. Pommesen var dock inte klara... de slängde bara i dem, hade på lite salt, rörde om och bara hällde upp dem.. så det tyckte jag var lite dåligt    Men Mcwrapen var god ialllafall och det är det viktigaste tycker jag för det är ju mest mat.

Men efter det hände en kul grej. Vi fick gratis efterrätt! Vaniljglass, paj och kaffe. 

Jag har aldrig varit med om det förut men det var faktiskt gott och uppskattades   

Sen gick det lite utför.... the video says it all..


   


Av Sara Pedersen - 2 maj 2013 17:14

Alltså åh, bara jag som blev hungrig av den här bilden?   

Det här kan man säga var en udda teknik måste jag säga och det är något som jag gärna vill testa på. Jag visade bilden för mamma och sa att hon kunde göra detta på jobbet och att barnen garanterat skulle älska det, hon skrattade gott åt bilden men hon har inte hel spaghetti på jobbet så det blev ett litet bakslag. Men det här ska jag testa någon gång, jag tror att det blir lite lagom annorlunda   

Vad tror ni om denna lilla finurliga matlagning?   


 

Av Sara Pedersen - 2 maj 2013 15:51

Bättre sent än aldrig, eller hur.

Här har ni videor från två framträdanden som jag var med på under Dansens dag   

Först är det våran bollywood-dans och där står jag längst ut till höger på videon sen är det diamonds och då står jag längst ut till vänster.





Av Sara Pedersen - 1 maj 2013 18:59

har varit hemma en liten stund nu efter att ha repat sen kl två och det gick väl hyfsat och jag vet vad jag behöver träna in till tävlingen.

När jag blev upphämtad så fick jag veta att vi ska grilla lite lätt ikväll ( hamburgare och majs ) och trots att man inte kan sitta ute än så  är det ju gott med lite grillat, det är ju iallafall just på kvällarna nu   

Sitter och tittar på lite family guy medan pappa står vid grillen. Dock osar det in och jag hostar som bara den...

Var nyss ute och tog den sista kvällssolen, nu blåser det som sjutton och jag är glad att jag sitter här i  den varma soffan och inte står ute i blåsten.

Hur har ni haft det under valborg och första maj?   


 

Av Sara Pedersen - 1 maj 2013 12:22

Har blivit lite seg i huvudet känner jag, har suttit större delen av morgonen och läst lite körkortsteori men nu räcker det för tillfället för koncentrationen börjar lacka rejält och då vill jag ta en paus för jag vill ju lära mig det här och förstå och då måste koncentrationen vara på topp   

Jag har börjat med min smink detox nu och tänker vara osminkad i några dagar så att min hud får återhämta sig.

Hade det rätt mysigt igår med en hemmakväll. Det blev hemmagjord paj ( tacopaj med hela körsbärstomater och en grönsakspaj med squash, paprika, fetaost och grön, lite starkare, avlång paprika ) och så tittade vi på filmen Life of Pi och den var hyfsat okej med väldigt häftiga scener lite då och då   

Ska iväg på körrep om sådär en timme och vi ska hålla på i fyra timmar, jag kommer att vara trött ikväll.


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards