Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 17 november 2013 18:22

Jag har upptäckt ett nytt fenomen som säkert är väldigt gammalt men jag hade inte ens tänkt den tanken förut som ledde till dessa resultat.

Macaroncupcakes.

cupcakes kan jag ju göra utan problem och jag hade faktiskt tänkt ge mig på macarons som nästa utmaning då de ska vara lite kluriga att få till.

Att sen kombinera de två... genialt.

Lite inspirationsbilder från google.

       

         

Av Sara Pedersen - 17 november 2013 14:11

Det var en evighet sen som jag delade lite musik som jag lyssnar på, sen i februari faktiskt. 

Många vill inte dela med sig av sin musik då många kan börja ta efter men musiken som jag spelar mest är ändå såpass spelad redan så vad skulle det spela för roll?

Så här är de fyra mest spelade låtarna på min telefon.


Av Sara Pedersen - 17 november 2013 13:05

NU har jag testat de olika tesorterna och kan därmed ge en välgrundad recension av dem.

Och ja... jag blev faktiskt inte förvånad när jag inte alls blev imponerad över smakerna.

Det är ¨snälla¨ smaker så att säga. De smakar nästan ingenting och då har jag ändå låtit påsen ligga i så länge att teet knappt är varmt längre.

Den som dock hade den bästa smaken var den med blåbärsmuffin och den luktade även väldigt gott. jordgubbscupcake kommer efter med en söt, men svag,  och den som inte alls var god var den med vaniljkaramell, den var alldeles för sliskig och hade en väldigt förvrängd vaniljsmak. Vanilj och karamell är nog inget som man ska blanda.

Så för att sätta betyg så får blåbärsmuffin 3 av 5. Jordguddscupcake 2 av 5 och vaniljkaramell 1,5 av 5.

De var alla snäppet för svaga i smaken för mig men jag får väl dricka så många jag kan av dem då jag ändå har köpt dem. nästa gång jag köper te så blir det nog chai som jag vet att jag tycker om.

 

Av Sara Pedersen - 16 november 2013 10:52

Vi fick nya soffor i onsdags och de är otroligt bekväma, för att inte tala om fina.

Jag tycker om svarta soffor, de är väldigt stilrena.

Haken är ju att svarta soffor lätt får ljusa fläckar så vi har filtar och täcken över nästan hela så att den inte ska bli så smutsig

 

Av Sara Pedersen - 16 november 2013 10:32

Jag blev uppdragen ur sängen i morse då mamma skulle göra en beställning.

Och hon har beställt en jättefin tröja till mig. En blå spetströja och jag tycker att den är jättefin.

Den kommer dock att levererats tidigast om tre veckor.

Funderar om den kan vara något att ha på nyårsafton. 

 

   

Av Sara Pedersen - 15 november 2013 18:32

Här har ni en snygg vardagsoutfit som även skulle fungera på något lite finare som till exempel en födelsedagsmiddag ute.

Ett armband från bonprix för 199, skor för 249 samt ett halsband för 129. Byxor med dragkedjor från nelly för 299 och en vit tröja från H&M för 149.

 

Av Sara Pedersen - 15 november 2013 18:16

Det har blivit att äta ur kartong idag.

Har cyklat fram och tillbaka över hela stan känns det som och jag har köpt kartonger.

Min mage är ju inte som den ska så jag var in och köpte lite pulversoppa och då vill iallafall jag ha tomatsoppa för jag tycker helt enkelt att det är godast ( bortsett från krutongerna men de plockar jag bort ) och så tänkte jag faktiskt ta och köpa de där liptonteerna med bakverk och godissmak.

Jag gjorde ju ett inlägg förut om hur jag var lite skeptisk över de teerna men så kom jag på att jag jämt säger till min pappa att inte döma ut saker innan han testat dem och genom att göra så så motsäger jag ju mig själv. Jag står för det och tänker därför testa alla tre innan jag slänger ur mig om vad som är gott och inte.

Så nu har jag köpt dem och jag ska testa dem innan jag ger min slutgiltiga åsikt. 

 

Av Sara Pedersen - 15 november 2013 08:36

Let's rock!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards