Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 5 november 2013 20:35

Det blev en liten fika på smörgåsboden med Jonte efter skolan och det var skönt att bara koppla bort en stund.
Jag vet inte om det bara är jag som upplever det så men jag har upplevt att vissa lärare varit väldigt otrevliga under veckan och då har det bara gått två dagar ( ! ).
Jag tycker att det är viktigt med sunda relationer till sina lärare men när man blir kallad för skitunge av en lärare så är den relationen borta och drivkraften blivit svagare.
Så istället för att bli frustrerad över det och andra saker så var det skönt att bara sitta och slappna av en stund.
Och en kopp med chai och en bit vit choklad/hallon cheesecake till konversationen satt inte fel.

Av Sara Pedersen - 5 november 2013 20:21

Har lagt undan datorn nu efter att ha skrivit en rapport och satt ihop några collage till framtida inlägg.
Jag satt med rapporten som vi fick i uppgift att skriva idag en bra stund då jag inte riktigt fick ihop det vi skulle göra... i uppgiften fick vi i uppgift att skriva en rapport men de frågeställningar vi fått stämmer mer övere med en reflekterande analys..
Men jag tror nog att jag lyckades få tillallt till slut.
Korrigerar den lite imorgon och skickar sen in den så att den inte ligger och släpar till slutet av veckan.

Av Sara Pedersen - 4 november 2013 21:29

Hur många dålig filmer finns det i världen? Alldeles för många...

Här är fem av väldens mest värdelösa filmer.

Nummer 1 Your highness..... Nej vet ni vad? de här filmerna är så värdelösa, så extremt dåliga och så mycket bortkastad tid så att de alla hamnar på första plats.

Se inte Your highnessBridesmaids, Bachelorette, Springbrakers och Pet cemetary.

De filmerna är inte värda er tid.

         

Av Sara Pedersen - 4 november 2013 20:43

Två färger som jag tycker är väldigt vackra om vintern är blått och rött.

Jag tittade runt lite på nätet och hittade två olika modeller på klänningar som jag tycker är väldigt vackra.

Jag tycker faktiskt att de röda är vackrast och min favorit är den röda klänningen längst ut till höger, den med band.

Om ni är intresserade av någon av dessa så finns de på nelly.se och kostar 599.

Jag kan själv inte ha klänningar från nelly då jag är alldeles för kort..

 

Av Sara Pedersen - 4 november 2013 16:33

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD I DETTA INLÄGG.
Min piercing hade börjat krypa ut.. Vilket innebär att min kropp stöter ifrån den och bokstavligen pressar ut den från min navel..
Det började som lite rödflammigt mellan kulan och stenen och det utvecklades till en varblåsa som sedan skulle leda till att huden sprack upp.
Så nu har jag tagit bort den och det känns så fel utan den.
Vill nästan gråta någon tår men det känns så dumt att spilla tårar på en piercing.
Men jag älskade vekligen den och dumt nog som det låter så kände jag mig vackrare med den...
Vill inte berätta för mamma och pappa.. kommer bara att få det där nedvärderande: Vad var det jag sa? Och: Jag visste att detta skulle hända, du skulle ha lyssnat på mig.
Men nu har jag ju fått det bekräftat att jag inte kan ha metall i kroppen över huvudtaget.
Såhär såg det ut innan huden började att spricka upp.

Av Sara Pedersen - 3 november 2013 18:34

Jag vill ha ett julpaket från Yves Rocher med skönhetsprodukter som ska innehålla kakao och hallon.
I just detta paket så är det en handkräm, en duschtvål, en bodylotion, en haldtvål, en duschgele med glitter och ett läppbalsam.
Det fanns liknande paket med apelsin och pistage men hallon skulle passa mig utmärkt, det är lite mer jag.
Tyvärr så var många av dem slut när vi skulle beställa så vi ska vänta någon vecka och kolla sen igen.

Av Sara Pedersen - 3 november 2013 17:07

Jag stod och kollade efter något att dricka igår och såg att årets vintersmak för loka hade kommmit ut. Pepparkaka.

Varför känns det som att den redan är gjord?

Funderar på att testa dem men jag är ju lite konservativ när det gäller smakerna. Jag är mer för fruktsmaker än för att dryck ska smaka paj, kakor, glass, milkshakes, cupcakes, godis och diverse..

Ska jag ge den en chans?

 

Av Sara Pedersen - 3 november 2013 13:33

Det blev några få inköp igår. Få men dyra... fy på mig.
Det blev två nagellack från isadoras suger crush. De kostade 65 kr styck, de var billigast på ett annat ställe då de kostade 59 kr men då var färgerna som jag ville ha slut.
Jag köpte cupcakeformar för 10 kr och de är ju så söta att man ville ha fem förpackningar men en fick räcka.
Jag köpte en micro usb kabel till mobilen så att jag kan koppla den till datorn. Den kostade 30 kr.
Jag köpte tre askar med geisha för 100 kr. Det blir julklappar till farmor, mormor och morfar.
Och till sist så köpte jag två recepttidningar. De kostar rätt mycket.. den ena kostade 65 kr och den andra 70 kr. Jag ångrar nästan att jag köpte dem men jag kunde inte riktigt låta bli. Jag får se till att använda dem mycket i framtiden för att ta igen det.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards