Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 25 november 2013 11:15

Det blev frukost i skolan idag. Min mage höll på att gå sönder så när jag var klar med dagens jobb på projektarbetet så gick jag iväg en snabbis och köpte lite frukost på ica.
Det blev en stor macka med köttbullar och så testade jag en kaffedryck från Cocio.
Mådde väldigt mycket bättre efteråt. Jag borde verkligen lägga mer tid på frukost under morgonen.

Av Sara Pedersen - 24 november 2013 20:47

Vi testade en ny glögg här hemma ikväll.

En hallon och lakrits glögg och den var faktiskt helt okej. Och det är HELT OTROLIGT med tanke på att jag inte klarar av lakrits över huvud taget. Blir ju illamående av bara lukten av lakrits men hallonet i denna mätte ut smaken bra och slog nästan ut lakritsen helt så den kan till och med jag dricka.

Och jag testade för övrigt chai-pulvret som vi köpte idag och det var otroligt gott! Vilken tur att vi kom över de två sista burkarna.

 


Av Sara Pedersen - 24 november 2013 18:52

En sak att stryka från listan när jag åker till Borlänge nästa gång är en burk med chai för idag så löpte vi två stora burkar med pulver för chailatte.

Vi får se om det smakar som den chailatten som jag brukar dricka på fiken men i vilket fall så är kvällens te utbytt emot en kopp med chai.

 

Av Sara Pedersen - 24 november 2013 18:38

Idag så har det nästan varit en kamp om ugnen här hemma.

Samtidigt som mamma bakat citron och kanelkakor så har jag bakat chokladbiskvier i två omgångar.

Det var inte svårt men det tog sin lilla tid. Vi var in på fika hos mormor där emellan medan de stod i kylen i väntan på att få bli doppade i choklad.

En annan sak som är rätt mysigt med att baka är att det blir så varmt i huset och så doften av nybakat såklart.

Bättre bilder kommer säkert upp i sinom tid men dessa är det som jag har just nu. 

   

Av Sara Pedersen - 23 november 2013 22:30

Jag var med i tidningen i fredags, på en bild som täckte halva sidan i tidningen.

Och trots att jag inte själv tycker det är en fin bild så tänkte jag visa upp bilden här. 

 

Av Sara Pedersen - 23 november 2013 22:05

Jag är en teddybjörn.

På så många sätt. Men det beror såklart på hur man ser på nallen.

 

Av Sara Pedersen - 23 november 2013 14:58

Det blev en finfika med Nico idag på stan.
Efter en snabbrunda på Erikshjälpen så tog vi en fika på smörgåsboden.
Chailatte och en bit citroncheesecake.
En fika en småkylig novemberdag sitter inte fel.
Har även köpt en julklapp till pappa idag så det blev en julklapp mindre. Nyss blev det också lite te och nu är det den underbara filmen Lovestruck.

Av Sara Pedersen - 22 november 2013 23:31

Jag hat slagit mitt egna rekord med att komma upp i en pantsumma under samma tillfälle; 134 kr. Det blev lite biogodis för en del av de pengarna.
Lite annat som köptes innan bion ( som mest jag kommer att dricka ) blev iskaffe, latte macchiato och ett te med smak av choklad och chai.
Det ska bli intressant att testa.
Och påtal om te, jag ska berätta en liten hemlighet... jag har tänkt att jag skulle köpa en presentpåse med en massa olika teer och chokladdoppade frukter till mamma i julklapp. Vad tror ni om den idén?

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards