Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Jag är en teddybjörn

Av Sara Pedersen - 23 november 2013 22:05

Jag är en teddybjörn.

På så många sätt. Men det beror såklart på hur man ser på nallen.

 

 
 
Ingen bild

Patrik

25 november 2013 01:28

Hej

Tja, om inget är intressant så är ju inget intressant?

Då är ju bara han intressant för att han kanske kan skydda dig mot allt ont i världen i fantasin:

http://thumbs.dreamstime.com/m/muskul%C3%B6st-st%C3%A5endebarn-f%C3%B6r-stilig-man-15981537.jpg


Ha det bra från
Patrik

Sara Pedersen

25 november 2013 13:43

Nu förstår jag inte vad du menar.

 
Ingen bild

Patrik

25 november 2013 18:31

Hej

Så här:

Du tycks aldrig fråga mig om något för att du är oftast inte intresserad. Jag kan skriva om att min kompis som sålde sin internetsida för 100 miljoner och då är du inte intresserad. Jag kan skriva om att jag skriver böcker och då är du inte intresserad. Jag kan skriva om tråkigt som skett mig som barn och då är jag bara otrolig och du tycks dessutom mena att jag skall tycka att det var kul.

Du tycks förutsätta en massa om mig och världen där den skall vara så förutsägbar som du vill att den skall vara och är den inte det så är du inte intresserad!


Alla vi killar arbetar inte som Poliser och kan ta ett stort grepp på folk. Alla vi killar kan inte brotta ner tjejer bara för att några killar som kör en Polishelikopter kan det. Eller tror du att alla killar kan köra en polishelikopter bara för att vi är killar?


Då känns det som att du kanske tycker att jag är tråkig och att du söker någon som kan ge dig dem exakta manliga svaren! För manliga svar får du inte av mig!

Jag tycker att du dessutom var okänslig! Förvisso kan jag som kille acceptera att hon den kvinnan våldförde sig på mig på lägret. Men tänka om jag som kille sa till en tjej: (Tänk vad du har råkat ut för mycket) om hon berättar att hon blev våldtagen på ett läger. Alla killar i det rummet skulle slå mig om jag sa eller skrev något sådant i det läget.


Ha det bra från
Patrik

Sara Pedersen

25 november 2013 19:12

I det här fallet så måste jag säga att du har fel.
Jag frågar inte mycket för att du berättar hela tiden saker så jag har för det första ingenting att fråga om plus det faktum att jag faktiskt har väldigt mycket att göra och har mycket annat att tänka på. Plus att du ständigt berättar alla dessa spektakulära saker och det verkar bara vara att du försöker att imponera.
För det andra: Jag har ALDRIG sagt att du ska vara glad över vad som du var med om. Jag har gång på gång på gång sagt att det är jättehemskt.
För det tredje: världen är inte förutsägbar, den är varken bra eller hemsk, den bara är. med det bra och dåliga inräknat. Allt är inte svart och vitt! Men det goda och onda måste få leva i symbios för det kommer aldrig att bli en värld utan ondska.
Att du blev utnyttjad på det sättet är fruktansvärt och det har jag sagt och jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka mig bättre än så MEN vad vill du då ha för svar?
Jag försöker att ge respons och duger inte den så kan jag inte göra mer.
om du inte önskar att skriva till mig mer så önskar jag dig lycka till i livet.

 
Ingen bild

Patrik

25 november 2013 20:07

Hej

Det är ju trevligt att jag är imponerande när jag berättar lite enkelt om mitt liv och tänker att du kanske tycker att det är intressant : )

Jag var imponerad av en Rysk tjej jag mött som lärt sig Svenska språket felfritt på 3 månader i ett rum i Moskva. Hon skyddade barn och var antagligen elit tränad. Jag var dessutom imponera av en Tysk läkardotter som jag mötte när hon var utbytesstudent. Hon var mycket bra på språk.

Av dem tjejerna har jag fått reda på mycket som jag tyckte var hur spännande som helst och sådant säger man ju och skriver ju till varandra för annars så har man ju inget att skriva till varandra.

För annars så får man ju bara säga eller skriva den direkta meningen till varandra som för exempel: Vi går i en skog för här finns träd! Ja, vi går en skog för jag kan också se träd.

Dessutom, världen och människorna är väl hemska ibland och kärleksfulla ibland! Du tycks hänga upp dig på sådant som är fullkomligt naturligt mänskligt vilket du kan se på Tv varenda en dag.


Men jag önskar dig också lycka till för jag är inte sur på dig utan det är mer att jag upplever mig som tråkig och jag sitter aldrig och är tråkig med en tjej. Jag tycker att sådant är onödigt.

Ha det bra från
Patrik

Sara Pedersen

25 november 2013 20:21

Du är inte tråkig.
Ha det bra du med.

 
Ingen bild

C.W.

29 november 2013 20:23

Myysig teddybjörn. :-D
Jag vill kraaaaaaaaama teddy ♡

Sara Pedersen

29 november 2013 21:02

Kram :)

 
Ingen bild

C.W.

29 november 2013 20:32

Jag tror jag skulle kunna flyga en polishelikopter hyfsat bra ;-)
Kanske inte så vackert, men vi skulle nog inte krascha i.a.f :-)
Men det skulle nog gå bäst om man hade med sig sin nallebjörn att hålla i handen om det blir för läskigt. Kram :-)

Sara Pedersen

29 november 2013 21:03

Tror att det hade blivit en säker flygning :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards