Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 10 november 2013 11:10

Idag är det fars dag och då tycker jag faktiskt att man ska göra något för sin pappa, även om det bara är något litet.
Min pappa är som sagt inte mycket för slipsar och klockor men han är lite av en gottegris så av mig så fick han en ask med spanska praliner. Jag tog den asken som såg ut att innehålla flest nötter då det är det som han tycker mest om i godisaskar och de var tydligen väldigt goda.
Jag tror som sagt att jag prickade in rätt bra.
Mamma bakar äppelbullar med mandelmassa till morfar.
Funderar om man ska baka något lätt till pappa med, en kladdkaka eller något. Men om det inte blir så har vi en stor skål med ris a la malta i kylskåpet och en kanna med hemmagjord saftsås.

Av Sara Pedersen - 9 november 2013 14:24

Igår när vi hade vår tjejkväll så passade grabbarna här hemma på att beställa hem kebab och som en liten skämtgrej så sa jag att de kunde köpa en kebabrulle till mig som de kunde lägga i kylen så kunde jag äta den dagen efter.
Jag skojade ju bara så jag blev något förvånad när det faktiskt låg en kebabrulle i kylskåpet till mig.
Så den har jag ätit idag och tittat på lite supernatural. Vi har ju tre säsonger på dvd så det är kanske dags att börja titta på dem.

Av Sara Pedersen - 9 november 2013 01:16

Ligger nergosad i sängen efter en väldigt trevlig kväll.
Kortkvällarna som vi införde för ett tag sen börjar bli månadens höjdpunkt nu men nu blir det inget fören nästa år. Och orden "nästa år" låter så avlägset men det var för mycket som kom i vägen under december.
Under kvällen så blev det iallafall tacos, smultronvin, kaffe, stekta bananer, pepparkakor med ost och lite alkoläsk.
Väldigt gott.
Nu blir det att sova lite och jag ska inte upp tidigt imorgon, den vetskapen är också väldigt skön.

Av Sara Pedersen - 8 november 2013 14:34

Tänkte slänga upp den här outfiten innan hösten är helt borta då orange är så kopplat till hösten.
Denna bild satte jag ihop för ett tag sen och minns inte riktigt var allt kommer ifrån men det mesta vet jag.
Det som lockade mig mest är såklart tröjan och den är ifrån bonprix, byxorna och blomman är från H&M, halsbandet är ett Snow of Sweden och går att beställa på deras sida men tyvärr minns jag inte vart stövlarna och armbandet är ifrån. Men det kan jag kolla upp om någon vill veta.

Av Sara Pedersen - 7 november 2013 18:40

Jag sitter och tittar på Junior masterchef Australia och känner mig så otroligt besegrad i köket, och det är av tolvåringar.

Just idag så hade de en sweet/salty challange och det innebär att de skulle maskera sina efterrätter så att de såg ut som varm mat.

Vi hade spagetti gjorda av glasyr och grädde, köttbullar gjord av choklad och arraksbollar, lammkotlett av tiramisu, grönsaker av marsipan, lasagne av smördeg och risotto med kokosris och frukt. Det gjordes även vårrullar på något speciellt vis som jag inte riktigt kommer ihåg.

Den andra utmaningen idag var en tidig julutmaning då de fick öppna paket i jakten på ingredienser och en sak som jag tyckte var lite konstig var att majoriteten gjorde julmiddagar med mycket skaldjur. Den kulturen har vi inte här och jag vet inte om jag själv skulle kunna äta skaldjur om julen istället för våra köttbullar, sill och risalamalta.

Igår gjorde de cupcakes.. eller om det var i tisdags....

Och för några avsnitt sen gjorde de en mango cheesecake som såg otroligt god ut.

De är verkligen duktiga. 

 

Av Sara Pedersen - 7 november 2013 14:22

Fars dag är på söndag och jag har funderat på lite olika presenter fram och tillbaka under de senaste två veckorna och jag kom bara på en massa saker som jag inte skulle kunna köpa.

När man frågar ¨vad kan jag ge till min pappa på fars dag¨ så tänkte jag automatiskt på slipsar ( eventuellt flugor ) en klocka eller den klassiska ¨världens bästa pappa¨muggen. Jag fick även som förslag; herrparfym, lotter och lösmustascher...

Inget av detta hade fungerat att köpa till fars dag här hemma hos oss då pappa inte använder slipsar eller flugor då han inte tycker om det helt enkelt. Vanliga klockor får hand ont av, lotter köper inte jag åt andra av princip, mamma är allergisk emot parfymer, våra skåp är överfulla med koppar ( och han använder ändå så bara min kopp... ) och en lösmustasch... vilken karl skulle vilja ha en lösmustasch? 

Så nej, inget av detta hade fungerat men något kanske skulle fungera för er?

Jag köpte pappas present i Spanien och jag tror att jag prickat in mig rätt bra.

 

Av Sara Pedersen - 6 november 2013 13:38

För första gången någonsin så har jag använt en peel off när det faktiskt fungerat.
Jag har ju intr haft så mycket för mig idag förutom att ta nässpray och äta sweet chili sås.
Jag använde upp båda två som jag hade kvar så nu är de slut.
När det kommer några nya sorter så ska jag köpa nya.

Av Sara Pedersen - 6 november 2013 10:43

Är hemma idag och tampas med halsen och diverse.
Tror att jag lyckats med att få ännu en bihåleinflammation och halsen är helt förstörd.
Har sovit lite och tittat på lite anime för att lätta upp sinnet lite.
Börjar bli lite hungrig och är konstigt nog jättesugen på en kebabrulle...
Kan inte någon komma med en sådan till mig?
Orkar inte att mitt immunförsvar ska vara så dåligt..

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards