Alla inlägg under november 2013

Av Sara Pedersen - 14 november 2013 18:15

Det är final i Hela Sverige Bakar ikväll. Jag kommer dock att se den tidigast imorgon efter skolan då vi ska se Lyxfällan ikväll.

Under den här säsongen så har de skapat helt fantastiska bakverk och av alla dessa så är det speciellt fyra av dem som jag skulle bilja testa att göra själv.

Jag vill testa att baka Fredriks hjortronsandwich, Inas hallon - vit chokladmoussetårta och Carros chokladbonanza och jordgubb, passion och chokladbeskvier. Det ser väldigt gott ut. 

Bilderna är från recept.nu

       

           

Av Sara Pedersen - 13 november 2013 16:31

Middag i princip.
De sålde Pepparkakscookies på Ica idag och jag köpte en då jag verkligen inte kunde hitta något som jag var sugen på
Men känner hur magen rumlar och undrar hur denna kväll ska sluta.
När jag kommer hem idag så ska jag ta mig ett bad, och en kopp te ( hör och häpna ), se på Greys och sova.

Av Sara Pedersen - 12 november 2013 19:34

Jag sov två timmar på eftermiddagen idag med innan jag skrev uppsatsen som ska in på torsdag, fick ett jättemagknip efter maten idag.

Det blev inte någon lunch i skolan idag då saker drog ut på tiden och av andra anledningar så det blev inte något att äta fören vid två.

Jag och Jonte gick till vårt standardställe för att äta thaimat, man får störst portioner där och vi har varit där så ofta att vi faktiskt kan kalla oss för stammisar, de känner igen oss nu och vi får extra vårrullar för vi brukar dela på en tallrik..

Det är lite roligt.

Så idag blev det nudelblandning och vårrullar.

   

Av Sara Pedersen - 11 november 2013 19:45

Det här är smyckena som mamma och mormor fick när jag kom hem från Spanien.
Mamma fick ett halsband med glasstenar och mormor fick ett liknande par örhängen fast med en annan färg.
Jag tyckte att de var fina.

Av Sara Pedersen - 11 november 2013 16:56

Det känns som att min mage ska vändas ut och in... och jag är helt slut..
Måste vila ögonen i några minuter...

Av Sara Pedersen - 10 november 2013 23:11

Jag har börjat med julklapps inslagning... i november...
Det är kanske litr knäppt men jag har faktiskt nästan blivit klar med julklapparna i år.
Jag har några till att skaffa och såklart så är det presenterna till männen..
Blä så svårt... det är så mycket lättare att hitta presenter till kvinnor.
Min bror önskar sig spel och jag skulle inte lyckas med att hitta ett bra spel och de spel som han vill ha ligger strax under 1000 kr..
Morfar är jag egentligen klar med menjag tycker att det är så ddåliga presenter... har en eventuell present till pappa men den är också dålig..
Det är lite dumt egentligen att hänga upp sig på presenter.. det viktigaste för mig är faktiskt vår familjemiddag och inte presenterna.

Av Sara Pedersen - 10 november 2013 19:10

Jag testade på medicinsk yoga idag och det var väldigt intressant.

Och tiden flög verkligen iväg.

Funderar på att vara med under nästa pass med för det var faktiskt väldigt roligt. Vi får se om kroppen har reagerat på det.

 

Av Sara Pedersen - 10 november 2013 13:45

Jag har blivit uppbokad under julskyltningshelgen här i stan.

Jag ska vara med och sälja med mormors förening och sälja lite.

Jag ska baka och sälja julgranscupcakes. Hur kul kommer inte det att bli?

Jag har letat fram två modeller och personligen så tycker jag att alternativ 1 är mycket finare men alternativ 2 är mycket lättare att göra.. sen så har jag ju inte fått min nya sprits än så jag vet inte ens om jag har en tyll som jag kan spritsa så som jag vill så just nu lutar det åt bild två fastän jag hellre vill göra cupcakesen på den första bilden. 

Och just nu så är tankarna på chokladcupcakes med pepparkaksfrosting.

      

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards