Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Presenter

Av Sara Pedersen - 11 november 2013 19:45

Det här är smyckena som mamma och mormor fick när jag kom hem från Spanien.
Mamma fick ett halsband med glasstenar och mormor fick ett liknande par örhängen fast med en annan färg.
Jag tyckte att de var fina.

 
 
Ingen bild

Patrik

11 november 2013 23:02

Hej

Så fina smycken du har köpt : )

Mår du bättre nu? Var det som med mig att du ätit något olämpligt eller trivs du inte i skolan eller varför mådde du dåligt?

En sten som julklapp? Vadå för en sten? Låter intressant sötis : )



Jag gjorde något idag som jag vet att det kommer att gå dåligt på grund av kön : )

Jag skickade ett brev på ett konstigt sätt till en tjej jag inte känner. Fungerar aldrig.

Exempel:

Om en tjej man inte känner får flaskposten : Hjälp jag är på en öde ö! (Så slänger hon flaskposten eftersom det var konstigt att få flaskpost).

Men om tjejen känner den som skickar flaskpost: Hjälp jag är på en öde ö! (Så gör det inget att hon fick flaskpost : )

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

12 november 2013 19:17

Jag tyckte också att de var fina.
min mage är bara inne i en dålig period.
Det var en vit sten från Danmark.
Har du skickat en flaskpost nu alltså?

 
Ingen bild

Patrik

12 november 2013 20:18

Hej

Det lät gulligt med en vit sten : )

Jag fick en sten en gång från ett sliperi som egentligen var ett uråldrigt förstenat träd. Stenen såg ut som Saturnus ungefär : )

Jo, det såg faktiskt ut som flaskpost. Hon lär nog bara läsa Hej.
..............................
Ungefär så här:

Hej

(Reklam: Visste du att våra tjänster inom e-post nu används av över 4000 företag i Sverige?)

Jag heter Patrik och söker dig för ett ärende.

(Reklam: Vår e-post är bland dem mest gedigna och anlitade i handeln. Kontakta oss och vi finner en lösning.)

Och det ärendet jag nu söker dig för är .....

Alltså antagligen reklam i brevet och jag känner henne inte personligen. Hon kommer med all största säkerhet att slänga brevet. Men det fanns inga andra sätt att få kontakt med henne på eftersom ringa kunde jag inte och företaget hade bara en sådan dålig e-post anslutning.
......................................


Det med flaskpost är däremot en rolig berättelse.

Man kan ju anklaga min mamma som var fotomodell och fick kontrakt i USA för att vara okvinnlig och att andra kvinnor är bättre. Många kvinnorna när jag var barn bjöd på godis och glass, hembakade kakor hos böndernas fruar när dem såg mig utan min mamma. Då brukade dem viska till varandra: Det är ju hans mamma som är fotomodell, det kan ju inte vara lätt för den lilla pojken.


Min mamma när jag var ungefär 6 år gammal ville ju som andra mammor lära mig livet så att jag skulle göra rätt i livet och så att det skulle gå bra för mig. På badstranden till vår sommarstuga så lärde mig min mamma detta:

Jag hittade flaskpost (kommer inte ihåg när men jag var nog 6 år gammal). När min mamma fick se det så menade hon att man inte skulle öppna flaskpost. För tänk menade hon om man inte känner den som skickat flaskposten. Då blir man ju kanske tvungen att göra något och så känner man inte mannen som skickat flaskposten : )

Hon la tillbaka flaskposten och jag funderade på att sjöräddningen kunde göra något. Men mamma menade att allt sådant nog bara var tråkigt i världen.

Jag har förstått senare att det var en typisk kvinnlig lärdom : )


Kram från
Patrik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards