Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Stammisar

Av Sara Pedersen - 12 november 2013 19:34

Jag sov två timmar på eftermiddagen idag med innan jag skrev uppsatsen som ska in på torsdag, fick ett jättemagknip efter maten idag.

Det blev inte någon lunch i skolan idag då saker drog ut på tiden och av andra anledningar så det blev inte något att äta fören vid två.

Jag och Jonte gick till vårt standardställe för att äta thaimat, man får störst portioner där och vi har varit där så ofta att vi faktiskt kan kalla oss för stammisar, de känner igen oss nu och vi får extra vårrullar för vi brukar dela på en tallrik..

Det är lite roligt.

Så idag blev det nudelblandning och vårrullar.

   

 
 
Ingen bild

Patrik

12 november 2013 20:31

Hej

Ont i magen! Urk!

Jag tänker att Sverige håller på att få dålig ekonomi. Då drabbas först dem billiga restaurangerna förutom McDonald´s (med sämre mat) och så slutar företag med för exempel näringsvärde på många av produkterna, exempel:

Zeunerts Julmust.

Kan du också tänka att det är så?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

12 november 2013 21:30

Jag vet faktiskt inte :/

 
Ingen bild

Patrik

13 november 2013 01:13

Hej

Vad är uppsatsen om?

Jag satt dessutom här och funderade? Var det något speciellt med den vita stenen? Eller hade du fått den vita stenen av en speciell person?

Har du kvar den?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

13 november 2013 12:06

Konstarterna i samhället.
Det var en sten med namn på det året det varit något bröllop och nu ligger nog den i en korg gömt i ett skåp :p

 
Ingen bild

Patrik

13 november 2013 14:19

Hej

Nu blir jag intresserad : ) Är det en bröllops sten? Jag har inte hört talas om något sådant. Är det dina föräldrars? Eller var det ett bröllop för länge sedan?

Det lät dessutom intressant med Konstarterna i samhället. Kan du skriva något om det?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

13 november 2013 16:26

Det finns väl inget som heter bröllopssten? Det är en vit sten med min familj namn från när de reste till Danmark för att gå på ett bröllop.
Nej, det hör för mycket till skolan så det tänker jag inte skriva på bloggen.

 
Ingen bild

Patrik

13 november 2013 18:58

Hej

Jaha : )

Jag hade bara inte sett något sådant vid Svenska bröllop.

Nej, jag tänkte bara att ämnet var så stort. Man skulle ju kunna skriva en avhandling om enbart statyer om man vill.

Kram från
Patrik

 
Ingen bild

Patrik

13 november 2013 19:28

Hej

Här får du se sötis. Jag kontaktade Zeunerts samt ett annat bryggeri och ville veta deras Näringsvärden som inte stod på etiketten på flaskan:



Hej

Jag köpte er goda Zeunerts Julmust för 2013 men det fanns inget näringsvärde för 100g eller 100 ml på flaskan.

Vet ni näringsvärdet 100g/100ml:


Zeunerts Julmust 50 cl (2013)

Kolsyrat vatten, socker, sockerkulör E150c, naturlig humlearom, naturlig maltarom (från korn), syra (E330, E331), kryddextrakt, aromämnen, konserveringsmedel E211.

Näringsvärde 100g/100ml?????

Trevlig vinterförsäljning av Julmust


SVAR:

Hej,

Näringsvärdet för Zeunerts Julmust är 37 kcal/100ml och 9,3g kolhydrater/100ml. Var det detta du ville ha svar på?
Annars får du höra av dig igen så ska jag försöka hjälpa dig ytterligare.


Evelina Stark
Konsumentkontakt
Kopparbergs Bryggeri AB


---------------

Kopparbergs svarade och det andra företaget som var från Norrland svarade inte alls.

Jag undrar varför dem inte vill visa Näringsvärdet? Man köper ju produkten precis som man köper andra produkter.


Konstigt??? Vad tror du sötis?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

13 november 2013 21:08

Jag vet inte då jag inte dricker must men alla vet ju att läsk inte är bra.
Jag själv ser det lite som flytande diabetes och dricker helst vatten men det är klart att man unnar sig ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards