Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Vill ha

Av Sara Pedersen - 3 november 2013 18:34

Jag vill ha ett julpaket från Yves Rocher med skönhetsprodukter som ska innehålla kakao och hallon.
I just detta paket så är det en handkräm, en duschtvål, en bodylotion, en haldtvål, en duschgele med glitter och ett läppbalsam.
Det fanns liknande paket med apelsin och pistage men hallon skulle passa mig utmärkt, det är lite mer jag.
Tyvärr så var många av dem slut när vi skulle beställa så vi ska vänta någon vecka och kolla sen igen.

 
 
Ingen bild

Patrik

4 november 2013 19:35

Hej

Kakao kom med Christofer Columbus : ) Så vad åt man för gott i Europa innan dess?

Jag tänkte att du kanske tyckte att sådant här är kul sötis : )

Jag är ju lite en unik kille på vissa sätt. Jag är ingen direkt troende i sådant här men man kan ju aldrig utesluta möjligheten med att livet kan vara sådant brukar jag tänka.

Som jag förstår det så ligger jag 3:a på mest trovärdiga kontakter i världen. Däremot vilka som ligger 1 och 2:a vet jag inte men jag förmodar att det är två amerikaner eftersom det är USA:s armé som forskar om sådant här.

Jag anklagas ibland för att ljuga och allt möjligt och lite så beror detta på att jag var 3:a utan att veta om det. Hade jag fått möjligheten att lägga upp det så hade jag kunnat tjäna pengar på det.

Efter att alla dog när jag var barn så fick jag utomjordiska drömmar. Det är drömmar om en helt annan civilisation än vår egna. Detta är en kontakt där budskapet är att dem troligen är på väg hit. Väldigt vackra drömmar om en kvinnlig civilisation vilken kämpat sig igenom årtusenden av färder och vedermödor.

Drömmarna var högst realistiska och har varat från att jag var ungefär 6 år gammal fram tills nu.

Varelserna är allt annat än på film.

Man kan nog inte ens vistas i samma rum som dem för även om dem skulle se ut som oss (vilket dem inte gör). Hela deras värld är annorlunda och skrämmande. Deras kultur är helt annorlunda och allt är annorlunda med dem i motsättning till oss. Man skulle därför kanske inte klara av att sitta i samma rum som dem. Man mår helt enkelt för dåligt därför att allt är så omöjligt med att möta på någon som inte kommer från vår värld så på grund av den upplevelsen så skulle man nog inte klara av ett direktmöte psykiskt (om det är så vet jag däremot inte).

Det jag kan skriva är att om du får höra någon gång i ditt liv att astronomerna inte har fri sikt på stjärnhimlen osv är att lämna stan och åka långt ut på landet. Man borde vänta och se och undvika direktmöten.

Jag vet inte själv vad jag tror om detta men det är ju lite spännande. Det kan ju dessutom vara bra att följa det rådet för om det är på det sättet så kan det bli tråkigt.


Vad tyckte du om det? Var det fånigt?


Kram från
Patrik

Sara Pedersen

4 november 2013 20:43

Så du pratar om utomjordingar nu?

 
Ingen bild

Patrik

4 november 2013 20:58

Hej

Tja, tänkte att det inte var så stor skillnad på Kakao och Christofer Columbus och ett helt annat skepp från världsrymden : )

Vissa tycker att sådant är roligt så jag visste inte om du tyckte att sådant var spännande?

Men om det är så konstigt i denna värld som jag har förmodat så bör man nog göra på det sättet som jag skrev. Däremot så tror jag att sannolikheten är mycket liten.

Däremot så tyckte jag att det var lustigt att jag låg 3:a utan att veta om det. Det tråkiga var däremot allt snack och detta för att andra visste det före mig.


Så vad tyckte du sötis, fånigt eller spännande? : )

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

4 november 2013 21:28

Jag kände mig mest förvirrad. Jag kan det där om Columbus men sen spårade det faktiskt.

 
Ingen bild

Patrik

4 november 2013 21:50

Hej

Hmm.... Inte om du vet följande:

Indianerna trodde att Gud kom från havet för ingen kunde resa över havet trodde indianerna. Detta tills Christofer Columbus dök upp.

Så tydligen så gick det bra med att resa över havet. Vi fick Kakao och en helt ny kontinent och indianerna finns knappt kvar.

Samma med universum. Vi tror inte att någon kan resa över universum eftersom universum är för stort.

Likheten är ruskig!

Men om du inte tycker att sådant är kul så vet jag sådant som du kanske tycker är roligt.


Kram till sötisen från
Patrik

Sara Pedersen

4 november 2013 22:13

Även om det skulle finnas annat liv i universum så tror inte jag att de kommer att komma till jorden som nattfjärilar till en lykta. Vår planet är redan så förstörd. Och om det kommer att bli en invasion så kommer det nog inte att bli under min livstid.

 
Ingen bild

Patrik

5 november 2013 00:04

Hej

Jo, jag har också haft dem åsikterna. Men ändrar mig lite!

För varför göra sig så säkra genom mig om att vi är en kultur på en viss nivå för ifall ens avsikter inte är att kommas hit?

Förklaringen lär vara vatten och en överexpansion. Brist på beboliga ytor samt att vår del av galaxen är lite oexploaterad enligt deras sätt att se på det. Det är också en ekonomisk kraft som driver på eftersom den som äger produktionen av skepp bekostar skeppen så högt så att man måste expandera hela tiden för att inte gå bankrutt.

En gång misslyckades dem och som jag förstår det så knackade hela deras värld samman på grund av kostnaden för skeppen som förlorades.

Tja, det kanske är roligare för killar sådant här : )


Men jag kan skriva att det är en starkt kvinnlig kultur där det kvinnliga framträder i hela deras värld.


Kram från
Patrik

Sara Pedersen

5 november 2013 20:23

Jag tror att det finns mer liv i universum än livet på jorden men jag tror som sagt inte att de prioriterar att komma hit.

 
Ingen bild

Patrik

5 november 2013 13:33

Hej

Hmm... Jag tänkte att du kunde få läsa om deras kultur samt lite förklaringar innan du fick avgöra om du tyckte att det var något kul : )

Allt började med USA:s armé när jag var i Svenska armén. Jag hade som VB 2 tillgång till Radiosändarsystemet nattetid. Jag visste inte att radiosystemet avlyssnades och lånade radiosändarna för att ropa ut i rymden. Jag ropade några gånger och fick vid en natt svar av beredskapen : )

I USA så gillar man sådant under den tiden. Jag kom högt upp på deras ranking och då gav dem mig Tv program. Detta spädde på avundsjukan omkring mig utan att jag visste om att jag låg 3:a på deras ranking över utomjordiska kontakter.

Själva så ser deras armé detta som ett spex men där dem anser att man borde hålla koll på sådant ifall det kanske finns utomjordiskt liv. UFO rörelsen blev däremot förbannade eftersom dem anser att deras Rymdvarelser är äkta som ger dem råd och deras varelser kom inte med på rankingen (som jag förstår det).

......................

Den som är kapten på skeppet är en kvinna. I hennes rum tillbringade jag en stor del av min barndomstid från 6 år upp till kanske 14 år. Hennes rum är som Julafton. Allt där inne påminner om julafton och den känslan man har av julafton. Själv så lämnar hon nog aldrig det rummet i skeppet och det är där som antagligen barnen föds.

Det jag får möta på hos dem är deras nobelpristagare. Framstående forskare inom Läkarvård, Psykologi samt Matematik och armen som jägarsoldater och övrig personal däribland förmodligen hennes egen dotter som arbetar i filmrummet på skeppet där alla jordens filmer beskådas utifrån mänsklig aktivitet.

Läkare och matematiker är olika skrå i deras värld med anor från flera tusen år bakåt i tiden. Att komman in på läkarens rum är som att komma in i frimurarnas loge med hemliga tecken och ritualer.

Deras kultur är kvinnlig. Alla är antagligen hennes barn på skeppet och behandlas alla lika kärleksfullt allihopa. Det är en värld där utomstående ratas men där jag sedan barn har räknats som en av dem. Hon som är kapten känner dessutom alla på skeppet inuti sin egen kropp, en fantastisk upplevelse. Det är en mycket en vårdande kultur där alla har stor betydelse.

Denna kvinnliga kultur innebär också många gånger att upplevelser av övergivenhet och utsatthet inte existerar i deras värld. Förhållandevis en frisk och sund värld men där maktspelet och kapitalismen är gigantisk.

Förhållandevis är det så här i deras värld:

Hon kan förstå att jag inte uppskattar deras ambitioner om vår värld. I vår värld så är ju vi inte så brydda om sådant men i den världen så är mina åsikter viktiga.

Då blir hon som min mamma när jag var 6 år gammal och tar med mig på sitt jobb.

Så på min mammas jobb som på hennes jobb så möter jag då den stora kapitalisten!

Då framförs det att jag är från jorden och motsätter mig ockupation av jorden! I vår värld så bryr man sig inte så mycket om sådant ens om jag så var kungens son men i den världen så är detta ett bekymmer.

Då gör kapitalisten som så att den ger mig en present precis så som min mammas företagsägare gav mig en present som 6 åring. Presenten är att jag vinner över skeppen och då tar ett av deras hyper dyra skepp!

Alltså: Roligare om dem dyker upp och jag vinner och får prinsessan och hela kungariket jorden än att dem inte dyker upp alls!

Man förstår att dem förenklat sin värld extremt mycket. En vacker värld helt enkelt! Nära på utopisk på många sätt men där krigen med andra arter är fruktansvärt hänsynslös nästan hatisk.

Alltså: Man står i vägen i våra städer och man står i vägen ifall man tror att man kan prata med dem ifall dem är på det humöret (om dem dyker upp).



Det var en liten sammanfattning.

Hoppas att jag inte blev alldeles för tråkig!


Kram till sötis från
Patrik

Sara Pedersen

5 november 2013 20:26

Nu tycker jag att vi släpper ämnet Utomjordingar :)

 
Ingen bild

Patrik

5 november 2013 23:24

Hej

Jo, det är kanske pojk roligt med rymdvarelser : )

Jag kan ändå hälsa dig att dina motsvarigheter i världsrymden sötis har konstiga ... .... .

Jag såg en film med hennes dotter. Hennes dotter och filmgruppen hade en konstig film vilken vi såg tillsammans. Hon var mycket medlidsam under filmen medan jag skrattade eftersom jag tyckte att filmen var rolig.

Hon såg då ut som en tjej som jag kände eftersom jag har svårt för deras utseende i drömmarna. Hon ville efter filmen få massage och jag följde med och gav henne massage.

Hennes ben var fyllda med muskler och helt plötsligt så tog hon tag i mig med foten. Det såg ut som en gripen klo som hon höll om mig mot mitt bröst och där stack det ut ett vackert utsmyckat svärd som hon tryckte mot mig. Jag masserade då hennes konstiga svärd som var mjukt och varmt och då kurrade hon.

Hon var rätt så ung så jag tror att hon tränade på kopulering : )

Kram från
Patrik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards