Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Misslyckade granar

Av Sara Pedersen - 29 november 2013 16:56

Det blev inte riktigt som jag ville idag för frostingen till mina cupcakes vägrade att fluffa till sig. Så istället för tjusiga granar så blev det små gröna kluttar.
Som tur är så smakar de gott iallafall så det är inga problem på den fronten.
Imorgon så ska jag ha på strössel och då blir det runt strössel som ska få efterlikna julgranskulor. Vill inte ha på det idag utifall att det skulle bli mjukt och färga av sig under natten.
De här måste vara de fulaste jag någonsin gjort, haha.

 
 
Ingen bild

Patrik

29 november 2013 20:14

Hej

Oj, det ser ut som spenat! Så tråkigt.

Jag har funderat på något sötis : )

Coca-Cola var ju en succé och jag vet inte riktigt varför den blev det men jag tänker att det beror på att coca-cola har den djupa och ihållande smaken vilken sitter kvar i halsen på en efter att man druckit en klunk. Och att det dessutom beror på att coca-cola är svår att känna igen själva cola smaken i Coca-Colan vilket gör den mystisk i smaken.

Det finns flera exotiska frukter vilka vi inte exploaterat än i Amerika och Europa. Man kanske skall ägna sig åt att brygga egna drickor?

Vad tror du sötis? Vad beror coca-cola succén på? Har du gjort dricka någon gång hemma? Vilken sort?

Har du prövat någon okänd exotisk frukt? Det skulle dessutom vara roligt att göra cupcakes med någon exotisk smak som ännu inte är känd : )

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

29 november 2013 21:01

Just cola så vet jag inte. Den har ju en god smak men jag tror att mycket också sitter i att det innehåller mycket socker och koffien :)
jag har nog aldrig gjort något med något okänt men så länge som det inte är giftigt så är jag på xD

 
Ingen bild

Patrik

30 november 2013 03:08

Hej

Jag råkade somna idag : )

Jag har haft en tung vecka och tänkte bara sova någon halvtimme vilket blev till 7 timmar. Usch så tråkigt!

Här fanns exotiska frukter:

http://www.gronsakshallen.se/sortiment-kategori/exotiska-frukter


Den smaken jag tänkte på för dina cupcakes var Mangostan : )


Men du får ju kalla dina cupcakes för något annat eftersom Mangostan inte låter så bra. Exempel men smak av Svensk sommar : )


Skulle du vilja prova att göra sådana cupcakes sötis?

Kan du låta några testa och gissa smaken : )

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

30 november 2013 15:56

Känner igen det men jag har nog bara sovit tre timmar som mest :)
Vet inte om jag ätit mangostan någon gång :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards