Alla inlägg under december 2013

Av Sara Pedersen - 19 december 2013 14:54

Engelskan var inställd idag så då tänkte vi passa på att köpa lite fika till filmvisningen men när vi hade köpt fika så var det en timme kvar tills lektionen började. Så det blev en fika på smörgåsboden ned chailatte och en bit med chocolate chip cheesecake.
Få se vad det blir för fika imorgon.

Av Sara Pedersen - 18 december 2013 22:40

Det är julafton på tisdag, på tisdag!
Det är helt sjukt. Vi har avslutning på fredag...
Jag har inte så jättestarka julkänslor dock men det kommer nog. Jag har mer varit för att ge bort julklappar i år.
Jag vet att just detta är tjatigt men jag köpte ännu en julklapp idag. En vacker porslinsdocka i en glittrig jul klänning till mamma som samlar på dockor.
Har även varit med på en julkonsert idag och jag gjorde verkligen mitt bästa trots att jag hör dåligt just nu.. det har tjutit i mitt öra i flera timmar nu.
Imorgon så får jag en temporär rumskamrat till på fredag, klassen ska se film och fika sista lektionen imorgon, jag har en körlektion efter skolan och på kvällen blir det nog lite hårfärgning. Sedan så blir det avslutning, julklappsbyten mellan några vänner och jag ska fika med Nico. Lördagen blir julbakshelg, på måndag ska jag till Falun och sen på tisdag är det liksom det som alla förberedelser lett till.
Jag hoppas på en mysig jul i år.

Av Sara Pedersen - 17 december 2013 22:22

Efter min körlektion idag så insåg jag att jag inte skulle behöva sitta med skolarbete när jag kom hem och den lättnaden var så otroligt stor att bara ville älska världen och allt i den. Haha..
Men just att veta att jag kunde ta en kopp te i lugn och ro, ta ett bad och se ikapp program som man missat under den förra veckan utan att känna att jag måste göra något annat först som är viktigare...
Det behövdes faktiskt.. i helgen gjorde jag inte mycket annat än att sova bara för att man var så physisk och fysisk utmattad...
Nu efter att ha sett första avsnittet av The escape artist så bäddar jag ner mig i sängen och sussar lite innan morgondagen nalkas.

Av Sara Pedersen - 16 december 2013 18:38

Bättre sent än aldrig, eller hur?
Lite surt dock att jag skulle ha den igår..
Men jaja, får sikta in mig på nyår istället!

Av Sara Pedersen - 16 december 2013 18:35

Vet ni vad som gjorde mig lite glad idag?
Mina biskvier som jag bakade blev en sådan succe att jag blivit tillfrågad att baka sådana till julmiddagen i år, eller om det var nyår.. jag minns inte vilket men det är iallafall jätteroligt tycker jag.
Jag hade helst bakat några olila sorter som till exempel citron, passionsfrukt, hallon eller med nötchoklad och blanda lite men de vill ha vanliga med choklad så jag får väl göra det.
Det ska bli väldigt roligt i vilket fall.

Av Sara Pedersen - 16 december 2013 17:29

Hade tänkt göra en video om detta men det är för mörkt nu för tiden och jag har inte laddat upp videokameran.
Så vi tar detta som det är nu.
The look of today!
Svart långkjol upp till midjan men med tights under, ett mörkrött linne under kjolen, en jeansjacka som slutar vid midjan och ett halsband med ett löv.
Fick flera komplimanger idag och jag blev verkligen jätteglad.

Av Sara Pedersen - 16 december 2013 11:48

Igår så kom en blixt av klarhet till mig när jag stod framför spegeln.

Jag har ju tidigare sagt att jag har fått jättedålig hy och jag har inte förstått varför det inte blir bättre.

igår så slog det mig...

Jag vet vem boven i dramat är!

Jag har ju börjat att äta jordnötsmör igen och det är ju inte det bästa som man kan göra för sin hy. Så nu lägger vi av med jordnötssmöret och se om det blir bättre. 

 

Av Sara Pedersen - 16 december 2013 00:09

Det här är jag och såhär ser jag ut just nu.
Inget kommer att förändras för tillfället så deal with it.
Ord sårar mer än vad ni tror.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards