Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Lättnaden

Av Sara Pedersen - 17 december 2013 22:22

Efter min körlektion idag så insåg jag att jag inte skulle behöva sitta med skolarbete när jag kom hem och den lättnaden var så otroligt stor att bara ville älska världen och allt i den. Haha..
Men just att veta att jag kunde ta en kopp te i lugn och ro, ta ett bad och se ikapp program som man missat under den förra veckan utan att känna att jag måste göra något annat först som är viktigare...
Det behövdes faktiskt.. i helgen gjorde jag inte mycket annat än att sova bara för att man var så physisk och fysisk utmattad...
Nu efter att ha sett första avsnittet av The escape artist så bäddar jag ner mig i sängen och sussar lite innan morgondagen nalkas.

 
 
Ingen bild

Patrik

18 december 2013 07:15

Hej

Så fin du var på bilden sötis : )

Det enda gröna trädet vid jul och en kamouflagejacka : )

......

Om du har fått dina visdomständer sötis så dra ut dem! Fy så jobbigt jag har haft med dem. Sovit oregelbundet osv... Dra ut dem! Det är värt att göra det : )

................

Lite kul!

Jag vet ju inte om du tycker att sådant här är kul men jag tänker att det är annorlunda från det du gör sötis : )


Jag fick straff en gång i armén! Det var när jag var på min första utildning till VB2. Jag fick order av den dåvarande VB2 att skjuta en anställd på regementet. Jag sköt inte och fick straff. Jag trodde att jag skulle får medalj men jag fick faktiskt straff : )

Dem Ryska barnen hade livakter förstod jag! Ett barn var helt inne på att hans Igor i Ryssland kunde inta mitt regemente! Barnet började med att Igor skulle komma in som polis och då besegra oss. Jag menade att den varianten var omöjlig på det regementet.

Då ringde antagligen barnet till sin Igor i Ryssland och Igor var en typisk häftig livvakt med en ny plan! Han skulle komma in som beredskap menade barnet och jag skrattade!

Barnet kände sig förolämpad av att jag skrattade men det var egentligen ingen förolämpning.


Jag hade sett hur svårt det var att inta byggnaden!

Vi hade en VB 2 som blev galen av alla hattar och vapen och som började se ut som Rambo när han valde att åka bussen hem! Skarpladdade pistoler i sitt hölster och och skarpladdade granater hängandes kring halsen på bussen hem : )

Eftersom han har alla pansarvagnar och tillgång till alla vapen samt att polisen i det läget bara har sina egna vapen samt stöd av underrättelsetjänsten och två befäl på regementet gjorde så att det såg konstigt ut när dem intog huset.

Det fullkomligt kryllade fram med folk samtidigt som Regementschefen och Majoren och VB1 knackade på dörren. Då valde huset att kapitulera! Det valde att kapitulera på grund av Regementschefen och Majoren och VB1 för annars så har man stora möjligheter i det läget att vinna på grund av byggnadens strategiska placering.

Så svårt är det att inta en sådan byggnad!


Och varför jag skrattade : )


Här är våra Svenska soldater här inne:

http://www.unt.se/inc/imagehandler.ashx?id=980569&cropheight=312&width=468&quality=75



Han här frågar mig om han får komma in:

http://r29.imgfast.net/users/2911/13/14/89/album/sniper10.jpg


Jag ser ut sådan här som VB2:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTRg2gQWSP879cnnhsQvsdE_hFkrdnlm3fiESo_oJDZqSuNa-DF


Aldrig att jag släpper in honom hos mig : )


Kram från
Patrik

Sara Pedersen

18 december 2013 22:27

Tack så mycket :)
Man får dock inte dra ur visdomständerna fören de börjar krångla. :)
Vet inte om jag uppfattade vad som skulle vara roligt men man får ju som tur är ha olika humor :)

 
Ingen bild

Patrik

19 december 2013 10:55

Hej

Jag vet ju inte hur ni tjejer tänker : )

För det är ju väldigt ovanligt detta som jag beskriver och jag brukar tycka att sådant är roligt att läsa och lyssna till själv.

Barnen från Ryssland hade flera sådana berättelser till mig!

Ett barn berättade för mig vid ett tillfälle om en berömd Rysk forskare. Han var känd för sin begåvning men så slutade staten att betala ut lön och då dog han utanför sitt kontor av svält. Han var smart och framgångsrik men när staten inte kunde betala ut lönen så visste han inte vad han skulle göra.

Förvisso inget roligt men ändå så hemskt konstigt så att man tycker att berättelsen var intressant.

Jag hade gärna haft med barnen till mitt ställe i armén. Hade blivit kul : )

Påhittad berättelse:

Jag: Titta här barn, det är ett självsökande sprängande vapen från USA som jag gömt i byrålåda.

Barnen:Det här ser inte alls Ryskt ut!

BOOOOOMMMMM.

Det blir ett stort hål i väggen dit barnen siktade och därför så hämtar jag ner min major.

Jag: Hmmm.... Jag såg en mystisk gestalt och så tog jag fram mitt vapen givetvis och öhh för en gång skull så sköt jag direkt in i väggen där personen stod. Men personen hoppade baklänges tråkigt nog. Vi skall leta...

Majoren: Jag är rörd. För en gång skull har du skjutit. Snyft, jag får dricka en glädjegrogg på det här.

..................

Jag tänkte att allt detta var kul. För det finns ju ingen annanstans i vårt samhälle som det är så här. För överallt annars i samhället i Sverige så är ju allt jättemesigt och oftast papper och tråkigt.

Eller är det tråkigt?


Kram från
Patrik

Sara Pedersen

19 december 2013 14:49

Vad som är tråkigt och inte faller på intresse. Jag som inte har intresse för arméer och krig och allt sådant har svårt att förstå vad som är roligt när det kommer till sådant här.

 
Ingen bild

Patrik

19 december 2013 18:33

Hej

Pacifist? : )

Jag kan berätta en del om sådant också.

Är det för att du inte gillar våld? För det finns ju kvinnliga soldater i Svenska armén.

Men jag kan hålla med dig om det med våld. Allt jag kom fram till var att jag kunde vara ful elak och feg om vi hamnade i strid. Så ful och feg så att jag inte kunde stå ut med tanken.

Jag mötte några sådana soldater idag som såg ut som min beredskap då!

Många av dem har en önskan att i slutändan få bära den Svenska fanan med stolthet efter en strid. Jag hade 84 dussin sådana soldater. Dem kunde aldrig stå ut med att jag var deras chef.

Så på det här sättet hade det blivit i detta fall:

Påhittat:

Jag: Skall soldat gå beredskapsrundan?

Soldat: Ja, sir. Därefter skall jag rulla mig i lera eftersom jag inte har varit din perfekta underlydande! Med glädje sir!

Jag: Helt om soldat!

Därefter så skjuter jag honom med tolv skott i ryggen med en magnumrevolver eftersom han inte kan vara min soldat. För en så pliktmedveten Svensk soldat har jag aldrig mött! ; )

Är det därför du ogillar armén? För att dem har en dålig attityd? Vissa tycker att dem är upplåsta och ogillar dem för det.

Jag kan skriva att jag lät dem vara sådana eftersom dem ju senare kanske förlorar livet före mig!

Vilket är det?

Vad tycker du är intressant?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

20 december 2013 10:14

Varför jag inte tycker om krig spelar väl ingen roll. Jag tycker bara att det är onödigt med krig.

 
Ingen bild

Patrik

20 december 2013 14:00

Hej

Hmm.... Det kan jag förstå.

Men jag tänker ibland att du kanske ogillar mina andra diskussioner mer än denna : )

Kan ju visa:

Igår mötte jag tjejen på Konsum igen. Denna gång mötte jag henne utanför Konsum.

Jag går alltid sönder med henne. Tar en stund innan jag fått ihop mig själv igen.

När man möter på andra tjejer från Konsum utanför Konsum så springer dem och gömmer sig när man säger hej till dem. Men inte hon. Hon är sådan där hurtig och rask tjej. Har väldigt svårt med sådana tjejer eftersom jag egentligen passar väldigt bra ihop med en sådan tjej. Jag är ju lite blyg och lite rädd för tjejer så det är ju bra om dem tjejerna jag är tillsammans med klarar av en del. Det är dessutom svårt att hitta sådana tjejer och därför så blir jag ännu mer trasig av att jag vet att dem flesta tjejerna inte är som hon.

Jag borde kanske fråga henne ut.

Svårt, svårt, svårt.


Så ser ju lite mina andra diskussioner ut. Jag tänker att du kanske egentligen ogillar sådana diskussioner.

Men jag vet ju inte sötis : )

Vad tycker du?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

20 december 2013 14:33

Bjud ut henne :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards