Alla inlägg under december 2013

Av Sara Pedersen - 11 december 2013 19:48

Nu har jag köpt ännu mer saker...

Hade nog för mycket fritid innan repet idag och hittade för många saker som jag var sugen på så ja.. pengarna flöt på idag.

Nu får det dock vara nog, så här mycket kan jag ju inte hålla på och spendera. Nu blir det att snåla lite till nästa år men lite kan man unna sig så klart.

Jag visar inköpen om någon dag, senast på lördag skulle jag tro.

 

Av Sara Pedersen - 11 december 2013 17:10

Fördelen med att åka till Avesta och gå själv innan kören är att jag kan äta precis vad jag vill.
Så dagens middag blev en fylld baguette med kyckling och en jullatte.

Av Sara Pedersen - 11 december 2013 11:24

Jag har en otrolig sovmorgon idag och börjar egentligen halv två men ska in till tolv för att ha piano och sång. Sen så är det en lektion och sen så slutar vi då sista lektionenen är inställd. Och det är kortare rep på kören idag så då kommer man hem tidigare och kan sätta ihop lite talkort.
Så idag blev det lunch hemma och efter att ha konstaterat att det inte fanns något att äta ( det fanns bara tårta, risalamalta och jättesaltat fläsk i kylskåpet ) så letade jag på en burk med kantareller och jag hittade en burk med jordnötssmör också så jag gjorde mig en svampomelett med tomat och lite ost och en macka med jordnötssmör till det.
Mycket mumsigt, haha.

Av Sara Pedersen - 10 december 2013 19:14

Två tjusiga ljuslyktor och ett rödglittrigt nagellack.
Är väldigt nöjd med ljuslyktorna och nagellacket var mest ett spontan inköp
Jag tycker att det är väldigt fina saker.

Av Sara Pedersen - 9 december 2013 20:06

Då jag inte fick tag på någon hårfärg i lördags ( det var verkligen slut på alla ställen som jag skulle kunna tänka mig ) så pappa lovade mig att vi skulle åka till Avesta senare i veckan så att jag kan köpa en förpackning och färga håret i helgen.

Så på torsdag så hämtar pappa mig efter skolan och så åker vi och handlar i Avesta så att jag kan springa in och köpa lite färg.

 

Av Sara Pedersen - 9 december 2013 19:28

Jag känner mig väldigt givmild denna jul.

Jag sa i helgen att jag var klar med allas julklappar men ja.... idag blev det några fler för jag hittade lite saker idag på stan...

Så det blev några paket till.

Men jag köpte tre saker till mig själv också men de visar jag imorgon när jag får lite bättre ljus, de är så fina och jag vill göra dem någorlunda rättvisa iallafall.  

 

Av Sara Pedersen - 9 december 2013 18:50

Vi fick en present från skolan idag och det tyckte jag var väldigt snällt.
Vi fick ett par hörlurar
Hoppas att vi inte behöver lämna tillbaka dem bara för det vore snuskigt om andra ska använda dem efter oss.

Av Sara Pedersen - 9 december 2013 18:46

Det blev en fika idag och den behövdes för att lätta på stämningen denna mörka december dag.
En vanlig latte, en chokladbit med hasselnötter och en päronbilskvi. Päronbilskvier är ju mycket godare än vad man tror, de smakar piggelin.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards