Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

I care this much

Av Sara Pedersen - 30 januari 2012 07:10

tja, har ingen aning om vad jag ska skriva om över huvudtaget   så det blir sådana här helt onödiga saker, på The voice pratar de just nu om Demi Mores och Ashton Kuthers skillsmässa och jag kan ju helt enkelt säga att jag inte bryr mig ett dugg... dagens fokus på kändisar och deras liv har gått så grumt mycket över styr!! visst en skillsmässa är väl inte så farligt men sättet som media förföljer kändisar är ju så fel!!    

få se om vi kan hitta lite paraleller som man då läst om i tidningen? ( jag tänker dra lite paraleller till kungafamiljen, kändisar och politiker som exempel )

#1 hm.. i somras kom det bilder på kungen när han hade semester på en båt och det pratades om att man fick se honom i badshorts ( jaha.. men vad intressant, mina kusiner var också ute med båten i somras men det står inte i någon tidning och alla har på sig shorts på somrarna och kungen kan inte gå runt i kostymbyxor hela tiden     )

#2 Demi och Ashton skilljer sig ( statistiken visar att 2 av 3 äktenskap slutar i skillsmässa eller separation men inte står det om vanliga personers äktenskap för att det helt enkelt inte är intressant   )

#3 Kungen går på strippklubb!!! ( men vad farligt då.. minst hälften av alla men i 25 års åldern och uppåt har någon gång eller går på strippklubb    )

#4 Socialdemokraternas nya partiledare är addopterad ( precis som många andra människor    )

#5 Silvias far var nazist ( och?! visst är nazism och rasism ett hemskt ämne och det borde inte få finnas men det är vissa människor som tänker så sitt sätt. och om silvias pappa var nazist så ska väl det inte spela någon roll i silvias liv nu?! det har bara medierna tagit fram för att folk inte ska snacka skit om kungen    )

#6 kolla in de här chockerande bilderna på ********* ( men hallååååå..... alla har väl dåliga dagar och man är inte sminkad och uppiffad hela tiden    )

Jag är så himla less på mediernas tjat om sådant här! om man tänker efter så finns det jättemånga andra som upplever sammasak men det anses ju inte vara en skandal då. så innan ni brusar upp er över något som står i tidningen, tänk efter hur många som gör samma sak. så jag står fast vid min åsikt att medierna gått för långt och om jag ska vara ärlig så är jag inte alls intresserad över vad som händer kändisar för om man tänker efter så kan det hända vem som helst men det står om dem i tidningen för att de antingen varit med i film, är politiker eller för att man har ett flådigt efternamn...

så hetsa inte upp er över vad som står i tidningarna för det som står om en kändis, händer också en massa ¨vanliga¨ personer också som alldrig uppmärksammas och om de skulle uppmärksamma alla sådana händelser så skulle igen läsa tidningen. var kritiska mot det som du läser som alla uppmanar oss i skolan   

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards