Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Ursäkta, men vad tänker du med?!

Av Sara Pedersen - 9 februari 2012 14:00

Nu tänker jag lägga mig i politiken igen..den här gången har jag tänkt fokusera på Reinfeldts förslag att höja pensionen till 75 år... Ursäkta. men hur tänker du?!

innan jag verkligen drar igång här borde ni veta att jag inte är politiskt insatt men om jag har en åsikt om ett ämne så är det knappt att jag kan sluta prata.

Om man nu skulle höja pensionen till 75 år och om folk i den åldern ( mot alla odds vill och orkar jobba kvar ) så undrar jag hur han tänker då eftersom om de jobbar kvar, hur ska då ungdomarna få jobb???? ungdomsarbetslösheten är redan stor och om man höjer pensionen till 75 hur fan ska undomarna kunna få fler jobb?!

Jag står fast vid att politiker inte har en aning om hur det är för ungdommar och arbetarklassen när de tar alla sina beslut för jag menar; varför tvingar de ungdomarna att lära sig mer under allt kortare tid, det resulterar bara i att man kan bli utbränd ( jag vet ) och att man blir skoltrött och efter gymnastiet ska du helst in på högskola också för att få ett bra jobb.

föreställ er då det här: Nu har en ungdom gått ut högskolan då då och väntar spänt på att skaffa ett jobb så man har en inkomst så man kan skaffa ett hem och en familj ( att bli vuxen enligt vissa ) men så finns det inga jobb for att Sture, Signe, Orvar, Evert , Ulla och Bertil som är 72 och 73 år gammla och ovanligt pigga för sin ålder jobbar tills de får ut pensionen när de blir 75 så det finns inga lediga jobb åt den här undomen.. WTF!!!

Ursäkta om jag tyckler det här men jag tycker att det är viktigare att ungomarna får arbete och kan börja försörja sig och betala av studielån än att Sture och Ulla får in yttligare flera tusen på pensionskontot varje månad, jag antar att jag är väldigt trångsynt..

Reinfeldt försvarar sig med att säga att det skulle vara frivilligt att jobba så länge men han har helt glömt bort oss ungdomar som faktiskt vill ha ett jobb, skaffa ett hem och bilda familj någon dag.

Nä, tyvärr Reinfeldt, det var ett väldigt dåligt förslag......

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards