Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Men ni håller nog inte med mig

Av Sara Pedersen - 11 februari 2012 08:20

Hade en lyckad fredagskväll igår då en av mina favoritfilmer gick på tv   

ni håller säkert med mig men jag tycker att Stardust är en av de bästa filmerna som någonsin spelats in för att huvudhistorien är så sjukt genomtänkt och specialeffekterna är så bra gjorda  


Stardust handlar om den 18-årige-killen Tristan Thorne som bor i byn Wall i England. byn har fått sitt namn efter muren som finns utanför staden och det sägs att det finns en magisk värld.

tristan är upp över öronen förälskad i den självupptagna, ytliga och egoistiska Victoria. när Tristan blir av med sitt jobb bjuder han ut victoria på en romantisk picknik en bit ifrån muren då de dår ser en stjärna falla och tristan lovar att hämta stjärnan åt victoria i utbyte emot att victoria gifter sig med honom.

Samtidigt i riket på andra sidan muren >stormhold< ligger kungen på sin dödsbädd och kan inte avgöra vem av hans söner som ska få ärva tronen så har tar till en ovanlig metod och förtrollar rubinen i det kungliga halsbandet så den mister sin färg och blir en diamant och säger att bara en med kunkligt blog kan återställa rubinen och den som gör det blir kung över Stormhold. halsbandet skickas sen ut ikungariker men flyger först upp och träffar stjärnan som tristan gett sig ut att söka efter.

Tristan hittar stjärnan som visar sig vara en kvinna som Yvaine. och efter det så försöker de ta sig tillbaka till Wall, dock så blir de jagade av häxorna Lamia ( michelle pfeiffer), Mormo och Empusa som vill mörda Yvaine för att bli unga igen, de jagas även av prinsarna som vill åt halsbandet som nu Yvaine bär runt halsen. De stöter också på blixtfångande pirater som leds av kapten Shakespear ( robert de niro ) som hjälper dem på vägen. samtidigt som allt det här händer söker tristan även efter sin mamma som finns någonstans i det förtrollade riket och under resans gång börjar tristan undra om den sanna kärleken kan vara närmare än han tror. 

 

och även om filmen lät tråkig när jag beskreb den är det en jättespännade film som jag tycker att ni alla ska se   

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards