Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

sådant man stör sig på vad gäller film

Av Sara Pedersen - 3 mars 2012 15:40

Har äntligen läst ut den där boken   trodde inte att jag skulle hinna men det gjorde jag så nu kan jag fortsätta med boken som jag börjat på innan vi fick den. hann presis läsa ut den innan solen försvann bakom husen mitt emot vårat, men om någon månad så kommer solen att ha flyttat sig så den inte försvinner fören väldigt sent och även om den går bakom husen så kommer det ju fortfarande varm och ljust   blir som i somras då man kunde sitta ute till tre på natten för att det frtfarande var ljust och man bara behövde ta på sig en filt över benen ( och en långärmad emot myggen )    

Fast egentligen så har man ju fuskat lite eftersom att jag såg filmen Flugornas Herre på youtube för några dagar sen men jag ville göra det riktigt och läste ut boken i allafall fastän jag redan visste vad som skulle hända. och om ni ska se den filmen så rekomenderar jag orginalet, alltså den som är svart/vit för att den som är i färg stämmer inte alls överens med boken, inte ens första minuten är som boken, för i boken så vaknar pojkarna upp i djungeln och letar sig ner mot stranden och det finns inga vuxna men i filmen som är i färg från 1990 så får man se hur pojkarna räddar en av de vuxna efter att de kraschat i vattnet och man får se hur flygplanet sjunker..... och så är inte barnen engelska heller och det störde jag mig på... om det ska handla om en grupp engelska barn på en ö så ska väl skådespelarna vara ifrån england för annars så pratar de ju fel!  och det är lite störande när man vet att de ska handla om pojkar ifrån england och de har amerikansk accent...    

Det är en av få saker som jag stör mig på med filmer.

jag kan faktiskt skriva på vad jag stör mig på i filmer.

Som sagt så tycker jag att det är viktigt med accenter; ska det handla om Brittiska pojkar ska det inte vara amerikanska pojkar som spelar rollerna..

Om det är en filmserie då det är några stycken filmer eller filmer över huvudtaget då det är fler än en film; byt inte ut skådespelarna!!!! det är som i filmserien Prinsen och jag då det är tre olika tjejer som spelar Clair och två olika killar som spelar Edvard

och en tredje sak är hårfärger.. visst är det egentligen inte så viktigt men när hårfärgen har stor betydelse för historien så ska de ju ha samma hårfärg på skådisen som karaktären i boken. Som i Eragon ( ja, jag har läst de böckerna ) i boken så är Eragon väldigt mörkhårig och i filmen så är det en blond kille som spelar honom och jag blir lite irriterad eftersom det är ganska viktigt att han har mörkt hår eftersom att Eragon får reda på att han har en bror, och hans bror är mörkhårig och ingen av eragons föräldrar har blont hår!!! det är lite störande...

ursh, nu babblar jag igen...

 Ni behöver ju inte hålla med mig om det här , det här är ju bara mina åsikter    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards