Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Are you kidding with me?

Av Sara Pedersen - 4 mars 2012 10:41

Godmorgon på er, eller godmorgon och godmorgon är det ju inte, det är ju snart dags för lunch   har väl varit uppe ett tag nu men har inte särskilt aktiv om man säger så. Det fina vädret är ju borta... igår var det 20 plus och man satt ute större delen av eftermiddagen.. idag är det frost överallt..  

Plus att man känner lite hopplöshet över sveriges musikstil....jag såg inte på Andra chansen igår, det räckte med att logga in på facebook två minuter efter att det slutat och se vilka som gått vidare... hur kan man skicka Flink till final i melodifestivalen?! det är riktigt illa!!! men de kanske tänker att Ranelid måste ha en med sig som ligger på samma nivå..... eller föresten, ranelids låt är värre..... men det här visar ju hur jävla mycket utför det går för dagens musik ... antingen så finns den här vanliga poppen då alla artister kör låtar i samma stil, vi har pojkbandpoppen som är så tillgjord och själlös så det finns inte eller så har vi ranelid och flinkmusik som folk röstar på för att de är annorlunda.... jag brukar gilla lite annorlunda musik ( ibland ) men just nu börjar man tänka ¨Annorlunda är kanske inte alltid bra¨... antingen är det så eller så är hela melodifestivalen uppgjord, för man hörde rykten om det det året som Merlena Ernman med sitt operanummer vann hela tävlingen att allt var uppgjort så att sveriges bidrag inte skulle kunna vinna i eurovision. de ville då inte att sverige skulle vinna för att vi inte skulle ha råd.. vi hade väl förmodligen ekonomikris då med ( jag tror att vi aldrig kommer ur den här krisen eftersom att vi tydligen fortfarande är i en kris med en massa skulder och det har vi varit i flera år ) 

Dock säger folk att det är rent spel vad gäller melodifestivalen men ibland undrar man om det är sant   jag menar, musiken är ju redan förinspelad så då skulle resultaten lika gärna vara bestämda.. hela tävlingen är säkert korrupt.

Men nog om det, ni får fundera själva. 

Hade tänkt att jag skulle ta mig orken att träna idag, måste komma ur min träningssvacka   jag förstår egentligen inte varför det ska vara så vårt med att träna för när man väl tränar så är det asroligt och man mår bra av flera olika anledningar men när man tänker på att träna så känner man bara; neeeeeee orkar inte!!! men det är ju jättekonstigt att man känner så när man vet att man har kul och att man mår bra när man tränar   men det bästa med att träna är nästan när man tar den där första klunken med kallt vatten efter att man kört på järnet   plus att det är hälsosamt, fast det vet ju alla redan men många vet nog faktiskt inte hur kroppen ( skellettet ) påverkas av att man inte tränar och tar hand om sin kropp men det kan ni se på bilden här nedanför. Det är faktiskt nästan lite skrämmande så idag ska jag ta mig i kragen och bli lite duktig igen och börja träna igen  

     

Så jag tänker göra som på den andra bilden och träna lite igen  

 Nu är det dags för frukost      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards