Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Men för i helvete, låt mig ha ett liv!!!!

Av Sara Pedersen - 17 april 2012 17:22

Nu blev jag sjukt irriterad igen!!!

Jag får fan inte ha ett eget liv ju!! Och jag är så sjukt trött på det. Kan inte bara folk inse att jag växer upp?! jag är inte längre den där flickan med långa flätor som alltid ville sitta i mammas knä utan jag är snart vuxen och om jag inte får utvecklas på det sättet jag vill och utvecklas hur ska det bli då?

Jag är så less på att alla bestämmer över mig när jag är fullt kapabel till att ta mina egna beslut..

Nu får jag inte ens ha stängd dörr till rummet när jag sitter vid datorn och lyssnar på musik. Är det ingen som fattar att jag vill ha ett privatliv utan att någon ständigt kollar mig över axeln?!   

Hur svårt kan det vara att låta mig vara för mig själv, sitta vid datorn, ha stängd dörr till mitt rum och få vara ute senare än till nio utan att alla blir galna?

Jag vill ju ut med kompisar, jag vill gå på fester och vara ute sent men det är lite svårt när man knappt får gå utanför huset...

Jag önskar bara att de ser att jag är mogen och stark nog för att ta hand om mig själv och ta egna beslut... 

 
 
adina

adina

17 april 2012 17:43

Vet precis hur det känns, tro mig. Dock har mina tankar ändrats och jag har börjat tänka på heeeelt andra banor. Jag har börjat ljuga för mina föräldrar om var jag befinner mig så att jag ska kunna gå på fester och träffa folk. Jag ljuger hellre och lever livet än talar sanning och sitter instängd i mitt rum och har tråkigt. Tänk hur mycket man missar, tänk hur bortslösad ungdomen är om man inte går ut och tar vara på den. Att ljuga, bråka, skrika, festa m.m är precis vad vi ungdomar är till för. Vi ska göra fel och vi ska göra misstag så att vi lär oss när vi blir äldre. Man ska vara ung och dum så att man blir gammal och erfaren. Grejen är också att det mesta man ångrar när man blir vuxen är de sakerna man aldrig gjorde och det är så synd. Ut och ha roligt, Sara, fastän du måste dra en lögn eller två. Lögner kan leda en till de bästa ställena som finns och lögner kan ge en så himla underbara minnen med människor man annars kanske inte får umgås med för sina föräldrar. Om man inte gör dumma saker när man är ung så kommer man inte ha många saker att skratta åt när man blir gammal, förstår du? Skit i allting, ta risker, var beredd på konsekvenserna och HA ROLIGT, för det är precis vad man ska ha när man är ung. Ha kul och snälla, ha det utan dåligt samvete! Ta hand om dig. :)

http://adinazz.blogg.se

Sara Pedersen

18 april 2012 06:48

Tack Adina för råden :) jag ska tänka över dem väldigt noga :)

 
emelie

emelie

17 april 2012 18:07

snygg blogg ! var gärna med på min frågestund! kram

http://www.prieduls.blogg.se

Sara Pedersen

18 april 2012 06:46

tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards