Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Musikens dag

Av Sara Pedersen - 22 april 2012 10:55

Musikens dag igår blev bättre än vad jag trodde att den skulle bli   det kom en hel del folk och vi fick in en hel del pengar. Tack till er som kom igår   

Jag var där strax innan två och det blev att sitta och prata med de andra som skulle hjälpa till innavi fick uppgifter att göra. Det första var att vi skulle bygga upp garderoben, vilket innebär att vi sick bära metallställningar och stolpar för att sedan bygga ihop dem inne i ett av klassrummen, hänga upp och märka galjar, det såg då ut såhär.

 

Fint eller?


( jag skulle egentligen lägga upp bilderna i ett större format men eftersom min dator inte riktigt tycker om mig så funkade inte det, om jag tar bilderna efter att jag laddat upp dem till fb blir de vanligtvis så stora att de tecker hela skärmen istället för halva men just nu så omvandlar datorn bara formatet på bilderna så att det inte går att se dem.... bra....  så ni får nöja er med små bilder idag )


Vi fick bland annat, springa ner tille stet någon vända och hämta lite grejer, fixa med silkespapper, ättra lite på stegar, hjälpa till lite på scenerna och liknande. Jag kan ju säga att de där timmarna före innan det startade gick väldigt fort och jag åt ingenting under hela dagen... det var inte ett sådant bra drag från min sida men jag hade ändå inga pengar så det var ju kört ändå.

 Vi blev klara rätt så precis tills det började välla in folk och jag fick hoppa in vid inträdet för att vära scheman

 började en halvtimme sent och då vällde det in folk, och nästan alla fick jag skriva mina initcialer på   sen eftre den halvtimmen fick jag flytta mig till garderoben och ta hand om några jackor, men det var inte så många som lämnade in sina jackor, runt 25 peroner bara så det blev mest att prata med sandra som också hade hand om garderoberna det passet och med andra elever som kände för att prata. Och när vi satt där kunde vi se fframträdandena på den lilla scenen som blivit uppbyggd i ljushallen ovanför våra skåp. sen blev det lite svårare att se framträdandena när de flyttades in i aulan för då skulle jag inte vara på den stationen.

Sen var det bara tillbaka till inträdet för min del då men som tur var så hörde man ut när de spelade och de var sjukt bra. och eftersom man var två på varje station kunde man även byta av och gå och kolla i omgångar   

Nästa pass ( alla pass var en timme långa ) skulle jag vara på ¨stora scenen¨vilket då är aulan fast det behövdes inte göras så mycket så så kunde jag sitta i publiken och lyssna på musiken och ta lite bilder istället. Jag passade på att fota på scenen när de provade belysningen.


   


Jag tyckte att det var väldigt fint.

Sista passet skulle jag vara vid inträdet igen ( vilket kändes lite meningslöst då det förmodligen inte kommer några fler den sista timmen ) så jag fick sitta vid entrén och frysa lite eftersom att det drog extremt när dörrarna var öppna. Allting skulle ju vara klart runt 22.00 fast eftersom hela programmet hade blivit lite försenat så drog det ju över tiden. vid den här tiden började man känna sig väldigt konstig i huvudet för att jag inte ätit någonting, jag visste ju att kroppen gick på sparlåga just då.

Men jag behövde inte sitta där en hel timme, efter 45 minter då det bara var 15 minuter kvar av utsatt tid så samlades pengarna in och vi började städa. Schowen höll fortfarande på i aulan men vi började städa ändå. Bänkar och stolar flyttades, garderoben monterades ner och blev del för del tillbakaburen, Lilla scenen riggades ner ch grejer packades in i bilar, golv sopades och fler bänkar ställdes i ordning. när showen var klar och alla hade fått sina jackor kunde vi ta ner den sista delen av garderoben innan det var dags att rigga ner i aulan.... det är inte kul att rigga ner en shen kan jag ju säga... sladdar ska lindas, podier ska rivas och bäras tillbaka ( risk för stickor ), högtalare skall tas ner och flyttas, stativ och instrument skall bäras ner, trummsettet skall plockas isär och bäras ner, gittarer ska packas ner och sen på det ska hela scenen städas och sopas av... det är som sagt inte kul.

När jag väl kom hem var jag så hungrig att jag trodde att jag skulle smälla av men jag klarade inte av att äta, åt en halv macka med levespastej och fick så ont i magen så det inte var sant... sen var det bara att lägga sig..

Så nu sitter jag här i pyjamas och funderar på vad det blir för frukost.

det var allt för nu.

hoppas att ni hade en bra lördag illahopa   

See ya later guys   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards