Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Onsdag eller söndag?

Av Sara Pedersen - 6 juni 2012 20:14

Ja, är det onsdag elller söndag? jag brukar säga att det helt enkelt är båda när det är röda dagar   hoppas att ni njutit av den här lediga dagen för det har jag gjort, även om jag var grymt stressad imorse. Vaknade och var väl relativt utvilad, gäspade, sträckte på mig, drog telefonen ur laddaren och slänger en blick på klockan och bokstavligt flög ur sängen. Den var fem i 11 och jag hade 20 minuter på mig innan jag var tvungen att åka, så det var bara att dra på mig ett par byxor och en tröja, dra borsen igenom håret ( jag skulle iallafall inte sminka mig ) letade på strumbyxor och körklänningen och packade ner dem, bredde en macka, åt den, borstade tänderna och åkte iväg  

Vi hade vårat sista framträdande för det här året och det var på Verket/Avesta Art och det var mysigt trots att vädret skiftade mellan strålande sol och spöregn, det skulle ju dra in ett åskväder idag men det kom aldrig och det är jag glad för  




Verket är en byggnad där de smälte stål för en en mindre evighet sen och idag är hela byggnaden en utställning och jag tycker att det är så häftigt att vara där och kolla på alla utställningar.

Har ni inte varit där så rekomenderar jag det starkt  

Några av mina favoriter där inne är glassalen som är full med glasfigurer och skulpturer, avdelningen med skrotkonst där det fins stora mobiler hängande i taket med en massa glimmande saker, spegellaburinten, man kan gå in i de gamla smältugnarna och de är konstruerade så att det ska kännas som om de startar när man är i dem. Och överallt är det tavlor, elektriska konstruktioner, modeller över gamla byggnader och olika skulpturer  

Idag så fick jag syn på något som de måste ha gjort i år och jag tyckte att det var så sjukt häftigt  




Det här är gjort av tejp! alltså  sådan där brun packiteringstepp!!  och hur häftigt är inte det?!  


   


Det är alltså två träd med rötter över golvet och grenar som klättrar och slingrar sig upp och runt en balkong. De två statyerna är också gjorda av tejp och hela väggen är dekorerad med tejp i samma mönster som träden och jag tycker att det är så sjukt häftigt   Det finns så sjukt mycket där inne och jag ska verkligen försöka att ta mig till verket och gå på lite mer utställningar där för jag tycker verkligen om det.

När vi var där fick vi även lyssna på lite folkmusik och titta på hur de dansade folkdans i folkdräkter och jag insåg att jag  verkligen tycker att våra folkdräkterna är sjukt fina, och jag blev konstigt nog väldigt glad av fiolerna och blev alldeles varm av musiken och det tycker jag är konstigt för att jag har aldrig uppskattat fplkmusik förut, jag kanske ar mognat till vad gäller det  


Här spelar och dansar de   


När vi var klara sa vi ¨Glad Sommar¨och så åkte vi hem.

Sen sov jag i flera timmar i strumpbyxor, mina armébykor och en svart, lång tshirt med korsettrygg och det var chockerande bekvämt  

Sen så blev jag väkt och så skulle vi strax äta, då hade det spruckit upp och solen lyste, Myyys  

Och sen så gick jag runt och kollade på alla överblommade maskrosor på gården..... jag hatar maskrosor......




Jaja, hoppas att ni haft en bra dag.

kram på er  

Skriver kanske mer senare ikväll.

See ya later guys, you know I love ya   Stay tuned                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards